Skip to main content

Ik heb een Arris ontvanger en een DENON PMA 520AE versterker.
Er is ook een Samsung 2333AD TV-scherm maar ik denk dat die er niet mee te maken heeft.
Meestal gebruik ik de appaqratuur voor radio 4, dus zonder scherm.
Probleem is dat sinds een maand zo nu en dan het geluid uitvalt
Dat gebeurt onregelmatig; tot een paar keer per uur, valt het geluid weg.
Na een variabele tijd, 4 seconden tot 10 minuten, wordt het geluid hervat; hoef je niks voor te doen.
Dit zou natuurlijk aan de versterker kunnen liggen, maar het kan ook met het KPN signaal te maken hebben.
Als ik TV kijk heb ik nooit last, terwijl dezelfde versterker wordt gebruikt.
De versterker wordt ook niet te warm; hij staat aan alle kanten vrij.
Ervaring leert dat ik het signaal meteen goed kan krijgen door over te schakelen naar TV en meteen terug naar radio.
Wat doe ik er aan?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

van tijd tot tijd valt mijn geluid weg. ik heb al een vraag geplaatst maar er komt geen antwoord

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Ik bof nog want ik heb geen problemen met TV kijken. Wat ik trouwens weinig doe.

Maar als ik de installatie gebruik voor radio dan valt heel vaak de verbinding uit. Dat wordt vanzelf na enige tijd hersteld, soms 3 tellen, soms een kwartier. Ik kan dat versnellen door even te schakelen naar een andere zender. Maar het is wel voortdurend gedoe.

Pas had ik per ongeluk het TV-scherm aan, en toen verscheen bij zo'n storing de foutmelding stb-mnc-400. Plus een link naar www.foutcode.tv waar je wordt geadviseerd om jan en alleman te resetten, wat dus niks verhelpt. Ik heb mijn versterker verdacht maar dat is het niet. Het ligt aan de KPN software.

 

Wat ik wel heb is dat bij het zoeken van een programma nogal eens het afstandsbediening niet aankomt. Weer is alles uitzetten dan de oplossing. Ook dit is ontstaan de laatste maanden en moet aan de KPN software liggen.


Ja dat is leuk: samengevoegd. Maar waar vind ik dat dan?

Ik heb intussen gemerkt dat de fout gekenmerkt wordt door code stb-mnc-400. Maar dat lost niks op vrees ik.

Wat ik ook heb is dat bij het zoeken van een programma nogal eens het afstandsbediening signaal niet aankomt. Weer is alles uitzetten dan de oplossing. Ook dit is ontstaan de laatste maanden en moet aan de KPN software liggen.

 


Hoi @theo345, begrijp ik het goed dat als het geluid wegvalt via de radio dat je foutcode STB-NMC-400 op de tv ziet? Deze zie je normaal natuurlijk niet omdat de tv uit staat. Denon is dus via optische kabel op ontvanger aangesloten toch?

Wel vreemd overigens dat je de foutcode alleen bij radioluisteren ervaart en niet bij het tv kijken. Ontvanger ook al eens gereset


Ja Bart. Bij TV kijken heb ik nooit last, maar ik heb graag radio 4 aanstaan en dan valt steeds het geluid (even) weg.

Laatst had ik daarbij per ongeluk mijn scherm aanstaan (dat is verbonden met een HDMI kabel) en toen zag ik de foutmelding bij het wegvallen. Die leidt je ook naar een website www.foutcode.tv en daar wordt gesuggereerd om van alles en nog wat uit en aan te zetten, te resetten en te herladen. Allemaal gedaan, en niks hielp.

Vroeger had ik dat nooit en mijn versterker is in orde. Dus moet de fout zitten in de software van KPN.


En als je nog eens een dagje test zonder de Denon, ervaar je dan ook de problemen? Daar ben ik nog wel benieuwd naar. In ieder geval zullen we je gegevens meenemen naar de ontwikkelaars zodat ze hier mee aan de slag kunnen.

 


Ook hier valt het geluid van de radio telkens even 1 a 2 seconden weg. Mijn vrouw vindt dit heel vervelend. Bij televisie kijken hebben wij nooit dit probleem. Lijkt dus in de aanvoer te zitten lijkt mij.

Is dit probleem onderkent door KPN?


Hoe is jouw netwerk opgebouwd @Robert.Middel? Zit daar nog iets van externe apparatuur tussen? Ontvanger ook gereset? Het komt mij zo niet bekend voor namelijk. 


de KPN box is aangesloten op Bose Life 535 III via HDMI en vanuit de Bose naar de Sony XF9005. 

Met televisie kijken hebben wij dit nooit. Alleen bij radio luisteren. 

De ontvanger is de afgelopen tijd al zo vaak reset vanwege het vastlopen dus daar kan het echt niet aan liggen. Wij hebben er al heel lang last van maar ik stoor mij er niet aan, maar zoals gezegd mijn vrouw vindt het wel heel vervelend. Zij zegt dat t toch gewoon normaal moet werken. 

Daar heeft ze wel een puntje. 

 


Ja, het hoort gewoon goed te werken. Ik vind het verder wel bijzonder dat het alleen bij de radio gebeurt. Ik wil eens kijken of ik melding kan maken voor verder onderzoek. @Robert.Middel Hoe is de ontvanger aangesloten op het modem? Met een kabel of draadloze adapters? Als het laatste het geval is, wil je zonder de adapters testen? Treedt het probleem dan nog steeds op? En als je de ontvangers eens omruilt van plek?


ik heb alles met kabel aangesloten


Modem is ook al gereset? Merk je het daarna ook nog? 


Ik heb nu 20 dagen geleden een probleem aangemeld. Na de standaard antwoorden (alles resetten en zo) krijg ik alleen maar vragen maar geen oplossing.

Laatste reactie, van Bart_Z, was: test het nu eens zonder de DENON. Wat is dat nu voor vraag: ik heb 1 versterker, de DENON, en als ik die uitschakel heb ik inderdaad geen storing meer: dan heb ik niets meer.

De opmerking: ‘we geven het door aan de ontwikkelaars’ helpt ook niets.

Wanneer lossen jullie dit probleem nou eens op?


Door die vraag kunnen we apparatuur uitsluiten. Dat is wat ik stap voor stap probeer te doen. Vandaar dat ik alles wil weten.

Wat ik in ieder geval begrijp is dat het zonder Denon dus goed werkt. Het zit hem dus in de samenwerking tussen de apparatuur. Daar loopt het niet lekker. Dit is doorgezet naar de ontwikkelaars. Zij zijn namelijk degene die het vermoedelijk op kunnen lossen. Of wat ik nog kan bedenken is de bekabeling. Dat je daar eens een andere voor gebruikt om te testen. 

Maar verder is het afwachten. Met externe apparatuur is het soms gewoon heel erg zoeken en valt heel hard gezegd ook buiten ondersteuning. Meer kan ik op dit moment niet zeggen, hoe graag ik je ook zou willen helpen.


Ik heb identiek probleem. 
alleen met de optische verbinding van de Arris HMB2260v2 naar de denon. Bij tv via HDMI geen probleem. Maar zodra ik de tv uitdoe om alleen te luisteren via de Arris ,maakt niet uit welk kanaal, dan verbreekt soms de verbinding. Dus alleen als ik via optische kabel luister. Gaat dan niks via de tv. 
 


Optische kabel is verder wel goed? Heb je de mogelijkheid om die uit te sluiten? 

 


Andere kabel geeft zelfde euvel. 

Heeft Arris mogelijkheid om op in te loggen en logfiles te bekijken? 


Ik weet niet of je dat zelf kan eerlijk gezegd. 

En als je de HDMI nog eens uit de Denon haalt dan? Maakt dat nog uit? Of @PeterG weet jij nog iets wat het kan zijn? Want bij mijn inziens is dit wel de manier van aansluiten. Gewoon optische kabel van ontvanger naar soundbar zodat er radio geluisterd kan worden zonder dat de tv aan staat.


alleen met de optische verbinding van de Arris HMB2260v2 naar de denon

@RobinT1971  Allereerst: welke ontvanger heb je? We hebben de Arcadyan HMB2260 en de Arris vip2952 (v2)

Het zou gewoon moeten werken. Ik begrijp dat je met tv kijken wel geluid hebt via de optische kabel van ontvanger naar je Denon versterker.
Is er ook een hdmi verbinding van je televisie naar je Denon versterker?


Goedemorgen,

Ik heb de HMB2260 V2. 

De tv is een Samsung frame, die werkt met de One connect box. 

Geen kabels uit de tv maar alles via die box. 

Ik heb de Arcadyan rechtsreeks aangesloten op de denon receiver. 

TV gaat dus via de one connect box naar de Denon met hdmi earc. 

Als ik een optische kabel aansluit van de one connect box naar de Denon dan gaat het geluid prima. Arcadyan is aangesloten met hdmi op de one connect box voor het TV kijken. 

Dus als TV uitstaat gebruik ik Arcadyan met optische kabel naar denon. 

Staat TV aan dan gaat het van Arcadyan naar one connect box naar denon via hdmi. 

 

Geluid valt echt alleen weg bij gebruik van optische rechtstreeks naar denon. 

 

Als test heb ik ook een optische kabel aangesloten voor het tv kijken. Dat gaat ook goed.  Dus optische kabel van one connect box naar denon en Arcadyan via hdmi naar one connect box. 

Grt Robin 

 


Je wel wel (af en toe) geluid via optical van hmb2260 naar Denon of helemaal niet?

 

Geen optie om de 2260 dan analoog aan te sluiten op de Denon? Met het kabeltje met cinch rood/wit en jack (groen) (ooit bijgeleverd a.h.g.i.) De directe verbinding gebruik je toch alleen voor radio; stereo dus.

Hier staat m'n versterker met HDMI arc op de tv. En de ontvanger analoog. Optical op de ontvanger gebruik ik niet eens.

 

Als ik een optische kabel aansluit van de one connect box naar de Denon dan gaat het geluid prima. 

Ik neem aan dat dat hetzelfde kabeltje is. Een breuk(je) daarin valt dan uit te sluiten. Niet hetzelfde kabeltje, dan…..


Ja hoor, heel veel geluid, maar soms aantal keer per minuut dat het geluid even stopt voor tussen 1 en 5 seconden.

Ik zal die andere kabel eens proberen dan met stereo, klopt ik luister alleen naar muziek, maar via 5.1 klinkt het beter door alle speakers 😉.

 

Ja dezelfde kabel getest, alleen van hmb2260 naar denon zijn de drops van geluid.


klopt ik luister alleen naar muziek, maar via 5.1 klinkt het beter door alle speakers 😉.

De radiokanalen bieden alleen 2.0 PCM stereo geluid. Je kunt dan zelf je versterker op weergave via meer dan links en rechts instellen. Heb ik ook. Radio dan op extended stereo. LV en LA linkerkanaal, RV en RA rechterkanaal, op de center zet ie zachtjes dan ook nog een mono-component.

Het 5.1 geluid komt dan wel via je hdmi earc verbinding met tv zenders. (deze zenders hebben Dolby geluid)


Via hdmi is geen optie, dan moet mijn tv aanstaan. Dat is het enige nadeel van de samsung one connect box. Dat alles via dat kastje loopt en alleen werkt als de tv aanstaat.

Vandaar dat ik de Arris met optische heb aangesloten op denon voor alleen luisteren zonder tv.

Als de tv aanstaat dan loopt alles van HDMI earc


Via hdmi is geen optie

Dat suggereer ik voor radio luisteren ook helemaal niet.

Staat de tv ontvanger voor optical out op “stereo” (only)? Staat je Denon optical ingang ingesteld op “pcm” of op “all”?