Skip to main content

Maand geleden overgestapt naar KPN met de aanbieding daar een nieuwe Phillips TV bij te krijgen. Helaas tot nu toe meer problemen dan daarvoor. Twee zeer storende die ik niet opgelost krijg:

  1. Ik kan het volume over mijn Onkyo receiver niet meer bedienen met de KPN afstandsbediening.
  2. Regelmatig valt geluid weg bij TV kijken en moet KPN boxje uit- en weer aanzetten
  3. Volume is veel lager (waar 25 normaal voldoende was, nu richting 40)

Mijn 10 jaar oude Panasonic kon prima praten met de Onkyo, ik krijg het nu niet voor elkaar. Kan iemand mij helpen om het zo aan te sluiten en in te stellen dat dit weer werkt?

Ik had het voorheen altijd zo aangesloten zitten:

 

HDMI van TV-kastje naar de IN1 op Onkyo receiver, HDMI-out van de receiver naar de televisie. Optische kabel van televisie naar Onkyo. ChromeCast los op HDMI2  van televisie.

Playstation4 HDMI naar Onkyo GAME

Ik kon vervolgens uit de voeten met enkel de afstandsbediening van TMobile voor volume regeling en sourceselection. TV + receiver gingen aan op casten naar de chromecast etc.

 

Als ik dit nu doe met de Phillips TV en KPN box werkt het niet. Als ik de optische out van KPN naar Onkyo doe heb ik wel geluid, maar volume control niet. Als ik de optische out  van de TV pak komt dat ook niet. Als ik in de TV als audiooutput “HDMI” selecteer geeft de TV aan dat er geen HDMI apparraat is aangesloten.

 

Welke aansluitmethode moet ik gebruiken (HDMI/optisch) en welke instellingen moet ik op de televisie zelf en welke in de KPN box instellen zodat het weer werkt zoals het hoort?

 

edit: lijkt erop dat een moderator de topic titel heeft aangepast. Maar het wegvallen is nu minder belangrijk dan het niet meer fatsoenlijk kunnen bedienen van mijn apparaten.

edit2: CEC staat in instellingen aan

 

 

 

Hoi @Delcasa, welkom op het forum en welkom bij KPN!

Hopelijk ben je inmiddels verder gekomen met de instellingen. Ik ben zelf niet bekend met de Onkyo en kan je hier helaas niet goed ondersteunen. Hopelijk hebben andere gebruikers op het forum tips hoe je dit goed kan aansluiten. 

Weet je of het geluid ook wegvalt zonder de Onkyo, dus als het geluid gaat via de tv zelf? Is het geluid dan ook zo zacht?