Skip to main content

Hallo, ik heb dit probleem nog steeds. Heb de oude TV ontvanger teruggeplaatst en die vertoont de storing niet.

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Welke radio zender beluister je op zo'n moment? 


Hallo, ik heb dit probleem nog steeds. Heb de oude TV ontvanger teruggeplaatst en die vertoont de storing niet.

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

kun je ook aangeven hoe e.e.a. is aangesloten?

Ik had (toen ik tv+ had) een optische kabel van de box naar mijn HK systeem.

Hoe zit dat bij jou?

Ik weet overigens niet of je een built in chromecast ni je audiosysteem hebt zitten maar dan zou je eventueel de box en de tv uit kunnen zetten en met je mobiel een radiozender kunnen streamen naar je geluidssysteem.

Scheelt weer mooi wat stroom.

 

Verder, er is een groot verschil tussen ouder boxjes (stb's) en de nieuwe Android box.
De android box gaat zo ook om de zoveel tijd op de screensaver waardoor de radiozender ook weg zal vallen. Die tijd kun je eventueel verlengen in de android instellingen. Uit mn hoofd tot max 2 uur


Verder, er is een groot verschil tussen ouder boxjes (stb's) en de nieuwe Android box.
De android box gaat zo ook om de zoveel tijd op de screensaver waardoor de radiozender ook weg zal vallen. Die tijd kun je eventueel verlengen in de android instellingen. Uit mn hoofd tot max 2 uur

Hoi @Dikkedikkie reist . Dat is al tig updates geleden opgelost. Als je nu radio luistert via de TV+ app speelt het eindeloos door. Mits je niet via het startmenu de radio aan hebt, maar de zender actief geselecteerd hebt.

Ook als je cast vanaf een ander apparaat, speelt het door. Bijvoorbeeld met de app NederlandFM.

Alleen als ik de app MyTuner gebruik op de box dan onderbreekt de Google Screensaver na 2 uur (ingesteld, helaas het maximum) nog. Maar steeds voor de 2 uur heel even MyTuner “pauzeren” en een seconde later weer verder voorkomt dat. 


Dan zou ik gewoon casten naar mn geluidssysteem vanaf de mobiel indien mogelijk.

Kan het boxje en de tv mooi uit.


Haha, ik cast dan naar het boxje wat op mijn geluidssysteem is aangesloten. TV uit. 

Sinds ik het boxje weer heb is de Chromecast v3 niet meer op mijn audioset aangesloten. Die zit nu op de tv in de voorkamer. Heb ik daar weer meer dan alleen Digitenne.


Beetje laat, krijg geen meldingen als er geantwoord wordt.

TV+ ontvanger zit met optische kabel aan de speaker (soundplate). TV staat op de radiozender, niet op het menu. Geluid wordt even minder (secondes) en komt daarna weer terug op normaal volume. Mijn idee is dat het dan niet aan een of andere screensaver ligt, ook al omdat het om de enkele minuten optreedt. Kabel lijkt ook in orde omdat het met andere kastje OK is.

Vandaag de tip gekregen om een factory reset uit te voeren, en dat zal ik dan ook maar doen.

En ja, via bluetooth streamen naar de speaker vanaf telefoon is een optie, maar die dipjes zouden toch niet hoeven


@TheodB en gebeurt het als er bijvoorbeeld even een hele korte stilte is geweest of is het ook gedurende de hele uitzending? Ik herken dit denk ik.


TV staat op de radiozender

Herhaling:

Welke radio zender beluister je op zo'n moment? 

Om hiermee verder te kunnen zit ik hier nog op te wachten. Hele zit inmiddels. Ik denk dat het de specifieke zender is.

Hier radio veronica, sky radio en nu Sunlite maar geen dips. Ook optical naar audio.


wij luisteren vrijwel uitsluitend naar 3FM, ik ga andere zenders uitproberen


@TheodB en gebeurt het als er bijvoorbeeld even een hele korte stilte is geweest of is het ook gedurende de hele uitzending? Ik herken dit denk ik.

gedurende de hele uitzending/dag. moeilijk te zeggen of het gedurende de dag meer of minder wordt


TV staat op de radiozender

Herhaling:

Welke radio zender beluister je op zo'n moment? 

Om hiermee verder te kunnen zit ik hier nog op te wachten. Hele zit inmiddels. Ik denk dat het de specifieke zender is.

Hier radio veronica, sky radio en nu Sunlite maar geen dips. Ook optical naar audio.

vrijwel uitsluitend 3FM, ik ga uitprobereb


Ah. Die heb ik nooit aan maar ga ‘m vandaag vanaf nu dan maar even aan zetten. Misschien zit het in de zender.

(reactie geplaatst om 12:46)


Nou, hier geen dipjes in radio 3.

Als je het aan hebt via alleen je tv en dus hdmi zijn er dan ook korte onderbrekingen in het geluid van de radiozender?

(reactie geplaatst om 15:34)


Nou, hier geen dipjes in radio 3.

Als je het aan hebt via alleen je tv en dus hdmi zijn er dan ook korte onderbrekingen in het geluid van de radiozender?

(reactie geplaatst om 15:34)

Ik merkte het ook bij andere zenders, dus lijkt er op dat ofwel mijn optische kabel + speaker moeite hebben met het signaal ofwel heeft dit KPN TV+ kastje moeite met de optische uitgang.
Ik merk geen probleem met radio luisteren via TV/HDMI.


Hoe is trouwens je geluids instelling, @TheodB ? Ik heb 'm niet op automatisch maar op Dolby Digital Plus staan.


Hoe is trouwens je geluids instelling, @TheodB ? Ik heb 'm niet op automatisch maar op Dolby Digital Plus staan.

ik zal er eens mee gaan spelen. staat nu op Stereo.