Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb sinds jan 2021 een 4K abo en heb nu een rare klikgeluid via de speaker wanneer ik van kanaal ga wisselen. Dus ga ik van bijv. Ned 1 naar Ned2 dan hoor ik circa 2 sec. geen geluid en daarna een klikgeluid via de speaker en dan heb ik geluid, waar kan dit aan liggen?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Bianchi .Welkom op het forum.

Heb jij het hier over de speaker van je tv? Of heb je een losse audioapparatuur aangesloten ? In dat laatste geval: kun je uitleggen hoe het precies is aangesloten?


Ik heb een soundbar op ARC aangesloten. Maar ook zonder de soundbar heb ik dit euvel. Met de vorige stb had ik dit niet.


Dus als jij 'gewoon’ de tuner op de tv hebt aangesloten (normale HDMI ingang)  is het probleem er ook?


Tuner via HDMI naar tv

Soundbar via HDMI naar ARC ingang tv


Wat ik graag met zekerheid wil weten is of dit probleem alleen voorkomt op de soundbar, of ook via de speakers van de tv. Kun je dat benoemen?

(zo kan ik uitsluiten of er iets generiek mis is met die tuner of dat er iets niet deugt tussen de communicatie tussen jouw soundbar en de tuner)


Goedemiddag,

Ik heb de hele soundbar losgekoppeld van de tv en de klik zit er nog steeds in.

Nu heb ik twee van deze 4k stb en heb ze omgewisseld maar dat maakt niets uit, klik blijft.

Soms is de klik te horen wanneer ik van NPO1 naar NPO2 ga en soms weer niet.

  


@Bianchi . Wat merkwaardig. Ik zie dat er recent nog een nieuwe tuner is gestuurd maar ik kan niet achterhalen of dat gedaan is vanwege jouw storing.

Verder ben ik nog even benieuwd of die tuners rechtstreeks op de experiabox zijn aangesloten.


Tuner is rechtstreeks op de V10 aangesloten


Nu nog de hamvraag. Waarschijnlijk zijn er meerdere tv's in huis. Speelt het probleem maar op één tv? Of zie je het ook op de andere tv? 

In het eerste geval, lijkt er iets niet lekker te gaan in de communicatie tussen de 4k tuner en het type tv. Als laatste redmiddel zou je dan nog een andere HDMI kabel kunnen proberen. 


Hallo Erwin,

Ik denk dat ik het gevonden heb, heb namelijk bij instellingen van de Samsung tv het formaat van geluidsinvoer van Bitstream naar PCM gezet. Ben flink aan het zappen gegaan en heb GEEN klikgeluid meer waargenomen.

 


Aah! Super dat je het zelf gevonden hebt. Ik zal je antwoord als beste markeren zodat anderen er ook wat aan hebben.