Skip to main content

Ik heb de laatste update maar heb het regelmatig. Net even op passthrough gezet maar ook dan gebeurt het. Samsung smart tv 2020 Sonos arc

Is er al een oplossing? Ben sinds juni klant omdat ik betere kwaliteit en service wilde dan bij Ziggo. Maar dit issue heb ik daar nooit gehad.
Behalve spontaan wegvallen van geluid merk ik ook dat beeld en geluid af en toe niet synchroon lopen. Even schakelen naar ander kanaal kan helpen. inderdaad kan het behoorlijk je kijkplezier bederven. En soms verdomd onhandig als je bijvoorbeeld een uitslag van iets of het weerbericht zit te kijken en …. Stilte. 

 

Afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.


Ik heb eigenlijk geen problemen meer, na een aantal updates van de tv-box is het probleem volgens mij verholpen. Heb de instelling toevallig deze week weer op automatisch gezet. Wat ik nog wel afcen toe zie is dat het beeld wegvalt en zwart word maar dat duurt nog geen seconde volgens mij. Ik zal dat nog eens in de gaten houden.


Hoi @Marco.M, welkom op ons forum!
Zoals bvivie al noemt moeten de laatste updates wel een hoop van deze issues opgelost hebben.

Had je ons kennisbankartikel hierover ook al gelezen?


Hoi @Thomas zeker heb ik die gezien. Maar ik kwam er niks verder mee :( 

ik heb een Samsung QLED 4K 55Q95T (2020) met een one connect box. 
Het enige wat ik nog niet gedaan had was de HDMI kabel vervangen. Ik had een kwalitatief goede hdmi kabel die ik ook op mijn ziggo next box gebruikte en nog nooit een geluids of beeld probleem heb gehad. Die heb ik nu vervangen voor de kabel die in jullie doos zat. Ik moest de box herstarten want de kleuren van het beeld waren opeens heftig rood. 

Maar.. het lijkt nu opgelost te zijn. Ik denk dat de kabel die ik had HDMI 1.4 was en die van jullie 2.1.

Ik ga het even in de gaten houden.

Wat blijft is dat het geluid best even weg is als je switched van kanaal of naar de gids gaat. 


Ah, daar kan dit ook in zitten inderdaad, bedankt voor je terugkoppeling!

Dat van het geluid bij het wisselen van zender en openen van de gids is bekend en wordt aan gewerkt, daar heb ik nu helaas nog geen oplossing voor.


Graag gedaan @Thomas. Het is fijn dat je via dit forum ondersteuning kan vinden.
Wat ook nog gebeurt is dat soms het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Door hem even te pauzeren is dat opgelost. In dit geval was het RTL4 


Dat is ook een bekend issue, daar zijn we druk mee bezig. We hebben hier wel een handig topic over:

Lip-sync: geluid en beeld lopen niet gelijk.

Grotendeels opgelost. Blijft op de radar.
Heb je hier nog wel last van, probeer een van de volgende dingen:

  • Experimenteer met de geluidsvertraging instellingen
  • Zet je geluid op stereo
  • Als je tv HDMI poorten heeft die een verschillend Hz hebben (60 of 120), zorg er dan voor dat zowel TV+ Box als je geluidsapparatuur op een poort met dezelfde waarde zijn aangesloten.
  • Zap naar een ander kanaal en weer terug
  • Herstart de TV+ Box

Eerste stap: het kunnen instellen van geluidsvertraging zit in KPN TV+ app 1.95.

Geluidsvertragingsinstelling uitgebreid in KPN TV+ firmware 0.17.5 en KPN TV+ app 1.97.1

Verdere verbeteringen in KPN TV+ firmware 0.19.4 & TV+ app 1.103.1


@Thomas Het geluid wegvallen was opgelost.. was.. sinds een dag of 2 merk ik weer dat het af en toe opeens wegvalt. Minder vaak als voor het opgelost was, maar.. het valt #$@$% weer weg.

Nu valt mijn ook op een bericht.. er is een update geweest naar 0.23.4 3 dagen terug.. het zal toch niet waar zijn he?? van de regen in de druk met KPN. Ik word hier zo niet vrolijk van!

Kom aub niet weer met links naar pagina’s om te volgen.. los het aub eens op 😥

 

 


@Marco.M

ik heb ook een Samsung qled miniled plus Sonos beam en dezelfde problemen als jij.

op zenders 1 tm 10 loopt het geluid goed synchroon (multicast en dolby 5.1 geluid).

Zodra ik zap naar bv ESPN of rtv noord ((welke geen dolby ondersteunen) heb ik lipsync problemen en sinds valt het geluid weg of begint te haperen. Pauzeren op ESPN laat het probleem van de synchronisatie niet op.. op rtv noord werkt dit truukje wel.

Op welke zenders ervaar jij problemen? Werkt 1 tm 10 wel goed nu? Ik heb dus problemen zodra  Ik zap naar een zender met stereo geluid.

 

Ps ook zonder de soundbar heb ik problemen op ESPN 

@Thomas ik ben nog even aan het testen. Maar het is mij nu wel duidelijk dat alleen de zenders met stereo kanalen problemen hebben met lipsync. De zenders met dolby digital 5.1 hebben bij mij geen lipsync problemen. Is dit wel bekend bij het @TV Apps Team  ?

ik heb van de eerste 25 zenders gecheckt in de Sonos app of er 2.0 geluid werd afgespeeld of 5.1

De 5.1 zenders deden het stuk voor stuk allemaal goed mbt lipsync. De 2.0 zenders hadden allemaal lipsync problemen of geluid dat weg valt.

Â