Skip to main content

Hier zo nu en dan exact hetzelfde, frissestart word hier bijna masndelijks uitgevoerd 🙄

Tv box is hier rechtstreeks met cat 5e aangesloten op het modem en de tv rechtstreeks via hdmi kabel…

 

Admin: afgesplitst van oud topic.

Hoi @ArjanGroters, welkom terug!
Kun je ook eens een andere HDMI kabel en poort op je TV proberen?
Hoe heb je de geluidsinstellingen staan op je TV? en op je ontvanger?


Geluid op de box stond op stereo en op de tv staat dat op pcm en stereo.…

 

Hem me alleen sinds vandaag een soundbar cadeau  gedaan en nu staat het geluid op de box op dolby en de tv op bitstream en dolby digital…

Kabel is vervangen ivm met ophangen van de tv.

Vanmiddag was er even een moment waarbij het zich weer voordeed, gewoon om de minuut ofzo even geluid weg voor een seconde 1 of 2.…


Ah okay, ik zie dat je twee TV ontvangers hebt, kun je ze eens met elkaar omwisselen? Ik ben wel benieuwd of het probleem zich dan verplaatst


Zal dat eens doen, en eens aankijken !

 

Overigens sinds we de soundbar hebben komt het met enige regelmaat voor dat het geluid out of sync is.…

Wat dan werkt is itv uit zetten voor een x aantal seconden en weer aan.…

 


Wat daarbij nog wel wil helpen is de soundbar op de TV aansluiten of juist direct op de TV ontvanger aansluiten


Is het nog gelukt het te proberen @ArjanGroters?


Dit probleem ga je niet oplossen. Ik heb het al jaren en alles, écht alles in de loop der jaren al meervoudig vervangen en/of aangepast. Zelfs een verhuizing heeft niet geholpen. 


Heb even de itv rechtstreeks op de soundbar gehad dit hielp niet.

Heb niet het andere kastje kunnen proberen, heb een ongevalletje gehad en niet zo mobiel op dit moment.

 

Tevens zijn we bezig met het abonnement om naar 1 ontvanger te gaan, zie elders op het forum, dus tja welke houden straks ???? Eigenlijk zouden we naar de 5202 willen ivm weg werken maar jah de vast klanten kunnen er lang op wachten heb ik het idee.…

 

Ik mag hopen dat het wel op te lossen is @Henk2304 

Anders ga ik er niet van genieten, het mooie sound nu...


Ik heb hetzelfde probleem, nog geen oplossing.

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/geluid-valt-weg-tijdens-het-kijken-naar-tv-581072?postid=1661938#post1661938

 

Maar wij zijn toch de enigste niet ? Lijkt me.…

Of wel ? Dan moet het ergens in zitten, als de andere kpn klanten er geen last van hebben.…

 

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Wat wel opmerkelijk is, is dat als we via de optische TOSLink aansluiting alleen radio luisteren, dus zonder dat de tv aanstaat, we er dan geen last van hebben. 


Heb geen toslink kabel, zo zou ik het ook niet willen aansluiten.

 

Radio luisteren wij via internet en de ingebouwde chromecast in de soundbar.

 

Lees inderdaad meerdere berichten, sommigen worden opgelost als kastje is vervangen en sommigen veranderen de geluid instellingen itv kastje van stereo naar dolby of andersom en bij sommigen zie je niets meer van...…

 

Het is ook een lastig probleem, kan zo een paar dagen goed gaan en zo ineens op 1 avond weer een keer of 3 of 4 fout...


TV ontvangers kunnen we alleen ruilen als deze aantoonbaar defect zijn en ze omruilen voor 4K ontvangers kan alleen als je dat abonnement ook hebt. Om je abonnement te bespreken is bellen vaak het makkelijkst, dan kan op 0800-0402

Om vast te stellen of er iets met een van de ontvangers aan de hand is is het toch handig ze even een keer om te (laten) wisselen


Wel apart, overal om mij heen mensen die nieuw afsluiten krijgen gelijk de nieuwste apparatuur wel of geen 4k abbo.…

Maar lees daar ook problemen over, maar gaat wel meer mee met de tijd andere manier van bedienen en meer geheugen...

 

Maar goed om een andere ontvanger om te ruilen had ik hier een tweede ontvanger boven staan, dus een andere en deze geeft hetzelfde probleem.

Heb nu net mijn abonnement aangepast en deze moet retour omdat ik hem niet gebruik en dus stop hem net in de retour doos.

Ach die retour gestuurde ontvanger kan weer naar nieuwe klanten ?? Ow nee bestaande klanten om te proberen.…

 

Nu loopt de boel weer traag en stroperig als we videoland/netflix gebruiken, waar we oa het abonnement voor gewijzigd hebben...

Voorlopig laten we het zo, tot het echt niet meer aan te horen is.

En wachten we wel af wanneer de spullen uit 2014 echt te oud zijn en vervangen mogen worden, en streamen we wel via de tv. 

Opzich jammer want ben verder erg tevreden over kpn.

 


Het wordt nu toch wel erg hinderlijk, geluid valt nu met enige regelmaat steeds voor 1 seconde of minder weg.

 

Begon op 15 discover, maar nu vanavond al meerdere keren op 9 veronica.

 

Enigste wat hielp was een frisse start, maar dit doe je niet even kost je gewoon 15 minuten of langer.

 

Nu de geluids uitvoer als test van de hmb ontvanger op stereo gezet, duidelijk hoorbaar minder ruimtelijk geluid als dolby dus eigenlijk niet zoals je wil......


Hoi @ArjanD300, dat schiet niet op natuurlijk, heb je mijn telefonische collega's nog gesproken in de tussentijd?