Skip to main content

Sinds wij een 4k kastje hebben hebben wij last dat het geluid soms harder en zachter gaat op de tv. Dit betreft alleen het geluid van het radio luisteren. Wij kunnen het 4k kastje aansluiten nietop onze audio app. Deze optie zit niet meer op het 4k kastje. Het kastje die wij hadden kon dat wel en was het geluid goed. Hoe kan dit en wi heeft er een idee hoe dit is op te lossen

Hoi @Remeria11, bijzonder dat alleen het geluid wisselend is wanneer je de radio aanzet op de tv-ontvanger. Goed dat je een seintje geeft.

Welke tv-ontvanger en Experia Box heb je? Hoe zijn de tv-ontvanger en jouw televisie op elkaar aangesloten? En maak je ook gebruik van extra apparatuur voor het geluid zoals een soundbar (zo ja, welke)? Je noemt ook een audio app, kan je daar meer over vertellen? Hoe meer informatie je deelt, des te makkelijker het wordt om je ermee te helpen :)


Goedendag, wij hebben een arris kastje. En een v10 modem. Het arrest kastjes is bedraad aangesloten. En we luisteren via tv welke met een hdmi kabel is aan gesloten aan tv. We hadden een humax kastje en toen konden we een line uit pakken van het kastje. Maar nu gaat het via de tv. Tv is geüpdatet. 


Goedendag, wij hebben een arris kastje. En een v10 modem. Het arrest kastjes is bedraad aangesloten. En we luisteren via tv welke met een hdmi kabel is aan gesloten aan tv. We hadden een humax kastje en toen konden we een line uit pakken van het kastje. Maar nu gaat het via de tv. Tv is geüpdatet. 

Had je voorheen dat Humax kastje erbij aangesloten, of juist in plaats van de Arris tv-ontvanger? Maakt het verschil als je de Arris tv-ontvanger aansluit op een andere HDMI poort van je televisie, en dan de radio test? Ik raad je ook aan om de tv-ontvanger een frisse start te geven, ik ben benieuwd of dat verschil maakt.


De arris is de vervanger omdat ij ook tv problemen hadden. Ik alles veranderd en geprobeerd wat je voorstelde maar niks is de oplossing ? 


Een Humax? Dan kom je kennelijk van Ziggo af.

Het 4k kastje 5202 heeft een optical out voor naar een versterker/soundbar. Dat apparaat moet dan wel een optical in hebben. Oudere versterkers (meer dan zo'n 20 jaar) hebben dat sowieso nog niet.

Heeft je versterker niet al een optical in ?

Als ie alleen nog analoog (rode en witte tulp) heeft kun je een “optical → analoog” adapter er tussen plaatsen.

Let op: er zijn ook analoog → optical adapters maar daar heb je dan niks aan.


Een Humax? Dan kom je kennelijk van Ziggo af.

Het 4k kastje 5202 heeft een optical out voor naar een versterker/soundbar. Dat apparaat moet dan wel een optical in hebben. Oudere versterkers (meer dan zo'n 20 jaar) hebben dat sowieso nog niet.

Heeft je versterker niet al een optical in ?

Als ie alleen nog analoog (rode en witte tulp) heeft kun je een “optical → analoog” adapter er tussen plaatsen.

Let op: er zijn ook analoog → optical adapters maar daar heb je dan niks aan.

@Remeria11 Heb je Peter zijn tips en suggesties nog gezien en kunnen uitproberen? 


Ik heb nu een module er tussen gezet en nu is het geluid goed. Dus ja waar kan dit nu aan liggen? ik heb nu wel geld uitggeven wat eigelijk niet de bedoeling is. Maarja bij kpn zou het denk ik toch niet declarenen.


Ik heb nu een module er tussen gezet en nu is het geluid goed. Dus ja waar kan dit nu aan liggen? ik heb nu wel geld uitggeven wat eigelijk niet de bedoeling is. Maarja bij kpn zou het denk ik toch niet declarenen.

Als na testen en uitproberen blijkt dat apparatuur (zoals de tv-ontvanger) die je van ons in bruikleen hebt defect is, dan ruilen we deze gratis om. Kosten van extra apparatuur kan ik helaas niet vergoeden. Ik ben wel blij om te lezen dat 't opgelost is en het geluid weer goed werkt met de module! Als je vragen hebt of als we je ergens mee kunnen helpen, dan weet je ons hier te vinden.