Skip to main content

Mijn radio is verbonden met het kpn tv kastje en nu gebeurt het regelmatig dat de zender spontaan uitvalt. Moet ik opnieuw de zender met de afstandsbediening activeren. Iemand een oplossing voor dit probleem? 

Hoi, welke ontvanger heb je?

Is het bijvoorbeeld na een kwartier ofzo? Wat is dan te zien via het tv scherm?


Hoi, Het kan een paar dagen goed gaan en dan gebeurt het weer. Ik heb een tv+ ontvanger en de tv staat niet aan. Dus kan geen eventuele melding zien. Er is geen peil op te trekken. 


en de tv staat niet aan. Dus kan geen eventuele melding zien.

Op dat moment dus even aanzetten😎.

Hoe zet je '’radio'’ aan? Eerst via de tv kijken wat je doet en die dan weer uit? Als er dan nog het startscherm is te zien zal na 15 minuten (instelbaar tot 2 uur) de google screensaver starten en die drukt het geluid weg. Daarom vraag ik ook wat er op de tv te zien is op zo'n moment. Die dan even aanzetten.

Staat ook al ingesteld op de ontvanger: starten met laatst gekozen tv- of radiozender? Dan start ie ‘ouderwets’ met een zender en niet met het startmenu.

Dat kan je doen onder de instelling “Startscherm”. Standaard staat ie op inschakelen met startmenu. Ik heb 'm inmiddels op inschakelen met laatst gebruikte zender. 'S avonds voor ik naar bed ga zet ik dan de radiozender klaar die ik de volgende dag wil hebben.


Ik zet de radio met de afstandsbediening van kpn aan. Radio zit aangesloten met een optische kabel aan het tv kastje en van de radio met een HDMI kabel aan de tv. De laatste zender waar ik naar heb geluisterd begint hij de volgende dag weer mee. Zowel met de radio als de tv. Zal volgende keer als de radio weer uitvalt de tv aanzetten en kijken wat voor melding er staat 


Gezien je methode denk ik dat je '’last'’ hebt van de screensaver die na 15 minuten (= standaard), of instelbaar tot 2 uur, aan gaat. En dan is er geen geluid meer.

Zoals gezegd te omzeilen met de instelling “aan met laatst gekozen zender” onder instelling Startscherm.

Hij zal nu aan gaan met het startscherm, waarbij wel het geluid van de laatst gekozen zender hoorbaar is. Maar als je daarbij niet de tv aan zet zie je dat dus niet.


Ik heb op aanraden van kpn de screensaver aan moeten zetten. Deze stond uit en het geluid viel  toen ook uit. Heel vreemd allemaal en als het geluid uitvalt en ik druk op de toetsen 808 van de zender skyradio gaat hij weer verder met uitzenden. 


Ik denk dat we het over verschillende screensavers hebben. Ik heb 't over de Google screensaver. En jij denk ik over de radioscreensaver (ster).

De Google screensaver kan je niet eens UIT zetten. Of bedoel je de 'ster’ met met de zendernaam/logo die afwisselend komt met de datum/tijd? Die zou ik inderdaad aan laten staan. Want als toch de tv uit staat zie je dat toch niet.

Zet “Startscherm” op ‘aan met laatst gekozen zender’ en je zult er geen last meer van hebben.

De instelling voor startscherm staat gelijk op de eerste die je krijgt bij selecteren tandwiel en dan ok.


Hoi @Ivens, welkom bij ons op het forum. Het klinkt inderdaad als de screensaver die Peter beschrijft. Heb je de stappen die hij noemt in zijn laatste bericht kunnen doen en gaat het daar beter mee?


Tot op heden gaat het nog goed. Heb de stappen van Peter gevolgd. 
afwachten maar of het goed blijft.