Skip to main content

Hoe kan ik een Philips LX360OD dvd home cinema system aansluiten op een kpn tv ontvanger?

 

*Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

Philips systeem moet zijn LX3600D zijn. 


Beste @CeesVennink 

Heeft jou home cinema een OPTICAL aansluiting op de Home Cinema? 

Dan kun je die met deze kabel aansluiten:

En de andere uiteinde in de TV ontvanger, daar zit ook zo’n OPTICAL-aansluiting.
Maar let op! Deze kabels zijn kwetsbaar, want deze zijn voorzien van glasvezel. Als je de ene uiteinde in de OPTICAL aansluiting in de ontvanger steekt, dan zie je aan de andere uiteinde een lichtje branden. 😉


 Nee, de aansluitingen zijn als volgt:

 


Beste @CeesVennink 

Mag ik vragen wat voor TV je hebt? Want ik zie op die afbeeldingen geeneens HDMI aansluitingen. :thinking:

:joy:  begin duizelig te worden van al die kabels. :wink:


Ik heb nog even verder gekeken, als je nog een ingang over hebt op de homecinema dan moet je deze kabel hebben: 

Die zwarte in de TV ontvanger, en de rode en de witte in de Home Cinema set.


Ik heb 2 vrije aansluitingen: 1 x line out en 1 x aux in .


Overigens ik heb een Samsung Qled 4K tv 


Ik heb 2 vrije aansluitingen: 1 x line out en 1 x aux in .

Kun je dan iets met die laatste kabel die ik je heb laten zien?


Overigens ik heb een Samsung Qled 4K tv 

Je TV hebt tenminste wel HDMI en OPTICAL. :wink:


Dennis, ik ga die kabel morgen proberen, zal hem in de aux in aansluiting steken. Het sound systeem is al een oud beestje, vandaar geen HDMI of OPTICAL 😢

Bedankt voor je hulp zover, laat je via het forum wel weten wat de uitkomst is. 


Dit is wel een heel antiek, heel oud en heel ouderwets apparaat (middeleeuws bijna). Ook niet meer aan te sluiten op een 4k televisie want die heeft geen scart ingang. DVD's spelen lijkt me dus al uitgesloten.

De énige optie om de kpn ontvanger aan te sluiten is met het kabeltje wat Dennis toont waarbij de rode en witte tulp op de AUX IN gaan van het apparaat.


Hoi @CeesVennink. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat Dennis en Peter al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag. Is het inmiddels gelukt?


Helemaal goed gelukt, idd dat sound system is antiek, klopt. Maar werkt nog wel. 
maar bedankt mannen voor jullie gewaardeerde advies. 


Maar werkt nog wel.

Bij geluidssystemen, die vrijwel nooit stuk gaan, nooit een reden om toch af en toe te moderniseren.
Hij heeft nog geeneens een optische ingang. Met de allernieuwste ontvanger van KPN zou dat wel nodig zijn, die heeft geen analoge audio uit meer.

Sterker nog: hij heeft een dramatisch tekort aan ingangen. Daar zou ik nóóit mee uitgekomen zijn. Ook 20 jaar geleden al niet.

Maar voor nu is 't uiteraard prima. Stereo blijft stereo. Ook via een ouder systeem natuurlijk.

Geniet van je geluidsweergave via je stereo-systeem; ook bij kijken naar televisie-uitzendingen! :wink::relaxed:


Zolang het werkt en voldoende is heb je geen nieuw systeem nodig, toch? :wink:

Fijn dat het gelukt is! Als je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebt, dan weet je ons te vinden.


Reageer