Skip to main content

Best…,

ik ben overgestapt van ziggo naar kpn, ik wil mijn geluid van mijn Samsung tv over mijn denon avr-x4500h. Vraag met welke kabel moet ik aan het werk en hoe aan te sluiten ik heb HDMI aansluiting en optica met het rode lichtje.

moet er een HDMI in het kpn v10 boxje en in mijn versterker op welke plaats maar verder.

 

wij zijn allebei nog 

al een beetje dovig aan het worden en bij ziggo was dat prima als we een film keken.

 

ik hoor het graag.

Hallo @Godfather23 welkom bij het KPN forum.

je hebt 4 apparaten, een KPN modem, een KPN tv-decoder, een tv-toestel en een versterker.

Tussen het modem en de tv-decoder hoort een netwerkkabel die meegeleverd is door KPN.

Tussen de tv-decoder en het tv-toestel hoort een HDMI-kabel die ook meegeleverd is door KPN

Tussen de tv-decoder en je versterker kun je een optische kabel plaatsen, mits je versterker een optische ingang heeft.

Dan kun je het geluid via je versterker afspelen en het geluid van je tv-toestel uit laten.

 


Ik zou zeggen: Die Denon AVR-X4500H net zo op je tv aangesloten laten als je het bij Ziggo al had. 

De Samsung tv had je denk ik al net als die Denon, toch? Daarin verandert niks als je van tv provider wisselt. Alleen andere decoder.

Die Denon is van 2018. Dus ondersteunt HDMI ARC. 

Dan kun je je tv met HDMI ARC daarop aansluiten. Vanaf de HDMI ARC aansluiting van de tv naar de dienovereenkomstige op de versterker. Dat zal onder Ziggo ook al zo gezeten hebben. 

En wat je waarschijnlijk ook al had om radio te luisteren met tv uit: optische verbinding van decoder naar de versterker. Ook die kan bij KPN gewoon (weer).

 


Kom je er zo uit @Godfather23?Â