Skip to main content

Kennelijk ben ik niet de eerste met deze vraag. En dan waarschijnlijk ook niet de laatste… Maar zo moeilijk kan het toch niet zijn, het geluidsniveau van de radio even hoog als dat van de TV?  Kan dat ano 2022 (Bijna 2023) nog niet worden opgelost?

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Ik ben 't na 17 jaar gebruik van een digitale ontvanger (eerst bij een andere provider) wel gewend. Het is lastig om gelijk te trekken. Want nu, 17 jaar later, is het nog steeds. Dat zou dan bijna per tv- en radiozender moeten. Want tussen zenders onderling, ook alleen radio, is soms veel verschil. Zenders leveren aan wat ze aan leveren.

Hier al zo'n automatisme om het volume van de versterker terug te draaien voordat ik naar een radiokanaal ga….

Zeker het verschil met Dolby  is best groter. Daarom kan je dat verschil, tussen Dolby en stereo, in de kpn ontvanger ook aanpassen. 4 dB of 8 dB demping van zender (tv/radio) met pcm stereo t.o.v. die met Dolby geluid.


Kennelijk ben ik niet de eerste met deze vraag. En dan waarschijnlijk ook niet de laatste… Maar zo moeilijk kan het toch niet zijn, het geluidsniveau van de radio even hoog als dat van de TV?  Kan dat ano 2022 (Bijna 2023) nog niet worden opgelost?

 

Het lijkt makkelijker dan het is.

Maar ik heb er geen problemen mee, zet gewoon het volume lager of hoger.

 


optie geluid zachter zetten als je naar radiozender gaat is maar halve oplossing; Geluid is ook nog eens vervormd, mogelijk overstuurd. Klacht bestaat dus al heel lang…