Skip to main content

U zegt zelf al dat er geen problemen zijn als u het geluid via de tv afspeelt.  Dan is er dus niets mis met het modem, de ontvanger of glasvezel.  Hoe heeft u de versterker aangesloten?

Hmja, beetje meer inlevingsvermogen en “begrijpend lezen” had wel welkom geweest denk ik…

Ik ervaar namelijk precies hetzelfde. Als ik op de Arris VIP5202 in de woonkamer een radiozender selecteer, krijg je keurig in beeld (TV) de screensaver met daarop de tijd en de zendernaam. Zodra je de TV uit doet - terwijl het geluid via een receiver/versterker loopt - valt eerst het geluid kortstondig weg…. en vervolgt weer. Dit hoort zo. Echter na ettelijke seconden begint het geluid continu te haperen. Is inderdaad pas sinds kort.

Arris VIP5202 en Apple TV 4K (‘21) zijn middels HDMI v2.1 verbonden met een Denon receiver en vanuit de receiver gaat 1 HDMI v2.1 naar onze TV.  Dit heeft altijd zo gewerkt en sinds een paar weken moet absoluut de TV aanblijven bij radioluisteren. Nergens staat CEC-control, EasyLink of HDMI-control ingeschakeld dus apparaten worden niet aan- of uitgeschakeld door andere apparaten in de ‘loop’.

Nou, wat voor verhelderende reacties zouden er komen… wel eerst goed lezen ;)

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Het was een toevoeging op een ander topic waar begrijpend lezen duidelijk geen rode draad was, maar foutief afgesplitst. Laat maar zitten. Ik doe de muziek wel via de receiver met “online music”, dat werkt wel storingsvrij (en meer keus).