Skip to main content

Diverse zenders van aanbieder RTL en Video land stereo PCM  uitgezonden is via Soundbar Sonos Beam gen 2 van slechte kwaliteit ( zeer zacht) ingesteld via TV box pass through .

Wanneer bijvoorbeeld video land via TV app van Philips TV uitgezonden kwaliteit van geluid super, overige zenders wel goede kwaliteit.

Hoe kan men dit verbeteren via KPN + tv box!!!!

Hoe is de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de TV?

 

Advies is (normaal gesproken) om HDMI 1 te gebruiken voor de DIW7022. (maar bij sommige tv's van het Chinese merk Philips heb je daar eARC)  En het beste nooit op de eARC HDMI.

De HDMI eARC is speciaal voor de soundbar. 

 

Hoe is de Sonos verbonden? 


Sonos is verbonden via HDMI Earc via de Philips tv. KPN box is met HDMI op HDMI poort 1 aangesloten.

heb nu de KPN app op tv geïnstalleerd.Dit werkt zonder problemen.Bij gebruik KPN + TV nog steeds problemen met voornamelijk de zenders van RTL en Video land


@Stonebaker Er wordt vandaag een update uitgerold kijk ook in dit update topic TV+ box KPN. Wellicht dat het na deze update beter gaat kwa geluid. In dat topic wordt er ook gesproken over RTL 4 en dat het bekend is bij KPN en dat er aan gewerkt wordt.

  • Uit het ander topic

robdammers schreef:

Vandaag heb ik de nieuwe update binnen gekregen. We lezen ‘Dolby bij Terugkijken en opnames!’

Dit klopt inderdaad, echter bij RTL4 kun je alleen terug kijken in het PCM formaat, terwijl live in Dolby wel mogelijk is. De ontvanger heb ik inmiddels opnieuw opgestart, maar da helpt ook niet. Staat er wellicht bij de KPN een instelling (nog) niet goed?

Scherp! RTL 4 komt nog.


De nieuwe update heeft het geluid van PCM vervangen naar dolby digital , het geluid van TV zenders is opgelost. Echter het geluid van de diverse streaming diensten is nog steeds slecht. Graag oplossing voor video land , Netflix  enz


Echter het geluid van de diverse streaming diensten is nog steeds slecht. Graag oplossing voor video land , Netflix  enz

Videoland ondersteund geen Dolby audio. Dat het geluid harder mag is zeker nog een optie in een toekomstige update.


Nieuwe update 07-09-23 op KPN + tv.

Is het geluid weer van mindere kwaliteit en zacht.Deze update heeft de situatie verslechtert. 

KPN app geïnstalleerd op Smart TV.

wanneer ik dan tv kijk is het geluid van alle zenders goed.

KPN los nu eens eindelijk dit probleem op.


@Stonebaker  kun je aangeven welke zenders precies? Dan kan ik even testen. Ik heb ook een beam (gen1) en bij mij staan de instellingen ook op passthrough ? Heb je je tv ook passthrough of doorloop staan?

 Belangrijk is dat je zowel de tv als de box op passthrough hebt staan.


Kpn TV+ geluid te zacht op NPO zender via tv of versterker?

 

Download dan op de KPN tv+ box de Itv app via playstore.

Het geluid is dan digitaal  (DD+). Alle zenders zijn in het zelfde volume.

 

 

 


Bedankt voor het bericht, reeds de app geïnstalleerd.


Reageer