Skip to main content

Heb een probleem met een sonos playbar en de afstandbediening van kpn, als ik het geluid uit wil schakelen met de afstandbediening door op de knop luidspreker met streep erdoor welke tussen geluid en zender zit, als ik daar op druk gaat het geluid 1 seconde uit en komt dan weer.

Hoe kan ik het instellen dat ik met de luidspreker knop het geluid uit- en aanschakelen?

Heb een Samsung UE43AU8070UXXN LED TV

Heb een probleem met een sonos playbar en de afstandbediening van kpn, als ik het geluid uit wil schakelen met de afstandbediening door op de knop luidspreker met streep erdoor welke tussen geluid en zender zit, als ik daar op druk gaat het geluid 1 seconde uit en komt dan weer.

Hoe kan ik het instellen dat ik met de luidspreker knop het geluid uit- en aanschakelen?

Heb een Samsung UE43AU8070UXXN LED TV

 

Als je hem aan de tv via HDMI arc hebt aangesloten en de tv op externe speakers heb gezet, dan kan de tv dit voor jou regelen. (Met de KPN afstandsbediening is het niet mogelijk. )

En het mooie is dan (via HDMI arc) dat zowel de AB van de TV als van KPN (als de tv is gekoppeld) ook het volume kan regelen. 

 


Joop, ben niet zo technisch, volgens mij is het via HDMI aan gesloten, maar dat was mijn vorige Samsung 32 Inch ook en toen deed de afstandbediening wel als ik het geluid uit zette.

De volume regeling werkt wel bij mijn huidige tv.

Dus als ik het geluid uit wil zetten moet ik nu op de - knop van het geluid drukken.


Joop, ben niet zo technisch, volgens mij is het via HDMI aan gesloten, maar dat was mijn vorige Samsung 32 Inch ook en toen deed de afstandbediening wel als ik het geluid uit zette.

De volume regeling werkt wel bij mijn huidige tv.

Dus als ik het geluid uit wil zetten moet ik nu op de - knop van het geluid drukken.

 

Meestal is de ingang op de tv HDMI2 de HDMI arc ingang.

Staat er ook bij.

Daar moet de HDMI van de soundbar dan wel inzitten. 


Joop, dank maar ik moet er dan iemand na laten kijken, heb er zoals ik schreef geen verstand van.

Sinds door de installateur een nieuwe tv aan de wand is geplaatst heb ik dit probleem.

Weet niet hoe ik de tv van de muur kan halen, zit dicht tegen de muur.

Laat er t.z.t. wel naar laten kijken door iemand welke er verstand van heeft.


Playbar heeft alleen een optical aansluiting. Staat er verder los van. 

Tevens kun je proberen om de kpn afstandsbediening opnieuw te koppelen vanuit de instellingenmenu onder woonkamer in de app. Hier vind je iets in de trent van 'instellen afstandsbediening' Daar kun je de afstandsbedienig opnieuw instellen/koppelen. Moet je de huidige koppeling eerst wel even verwijderen. 


Probleem is opgelost, heb via de afstandbediening een nieuwe verbinding gemaakt met de tv.

Eerst de menuknop indrukken tot het rode lampje 2x knippert dan 20 ingeven, de tv knop (links bovenaan) indrukken tot de tv uit gaat., kan tussen de 5-60 seconden duren.

Dan de tv knop weer indrukken en het werkt.

Dank voor jullie reacties.

WenM


Heb de afstandbediening opnieuw gekoppeld en bovenstaande probleem opgelost, echter nu kan ik het geluid van de Sonos Playbar niet meer met de afstandbediening regelen.

Nu las ik ergens dat je dan je afstandbediening in je Sonos app moet koppelen, maar hoe doe je dat?


Inmiddels probleem opgelost, met de sonos app, naar instellingen, naar systeem ik heb de playbar woonkamer genoemd dan daar op klikken, hier vind je instellen afstandbediening.

Daar op klikken en dan volgen wat op het scherm verschijnt.


Heb te vroeg gejuicht, ik kan met de KPN afstand bediening niet het geluid uitschakelen, wel als ik de afstandbediening koppel aan de tv, en ook als ik deze alleen aan de sonos playbar koppel.

Maar als combinatie tv en sonos dan werkt de knop om geluid uitschakelen niet, het geluid komt binnen 1 seconde weer terug, zachter en harder zetten kan wel op allebei, dus ik ben weer bij af, het is niet anders, tenzij iemand een oplossing hiervoor heeft?

Â