Skip to main content
Beantwoord

Geluid van TV+ Box is zachter na laatste update: Volume nu op 15 in plaats van 10

• August 25, 2025
  • 7 reacties
  • 127 keer bekeken

Sinds de laatste update waarbij allerlei nieuwe dingen werden geïnstalleerd (duurde soms 5 minuten) is het geluid van de tv box zachter. Eerst had ik de volume op m10 staan, nu met ik hem op 15 zetten om  het geluid goed te horen.. Nee ik ben niet doof geworden en ja de instellingen van mijn tv staan nog steeds het zelfde. Heb van alles geprobeerd via de instellingen op de tv box niets help. Graag een oplossing

Beste antwoord door TDN

Ja dat kan ik doen. Echter als ik naar een app ga op mijn TV  knalt het geluid eruit. Dus vraag ik waarom dit nu ineens is veranderd dus Sorry aan uw opmerkingen heb ik dus niets

Door een update is het geluidniveau van de TV ontvanger verandert.

Dus b.v. het was voor de update 50% Ontvanger + 50% TV is jouw normale toestand.

Na update is opeens 25% Ontvanger + 50% TV en is het geluid zachter. Door het niveau van de TV ontvanger op 100% (maximaal) heb je een constante factor en hoef allen nog jouw TV geluid te regelen. Het geluidniveau van de TV ontvanger kan je zelfs niet regelen zonder Google Assistant. Met Google Assistant doet je met bevelen "volume harder”, "volume zachter” maar het is aan te raden volume op maximaal te zetten.

7 reacties

• August 25, 2025

Een oplossing waarvoor? Je moet het geluid wat harder zetten. Dan is het opgelost toch?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

Wij hebben ook de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en inderdaad wij zetten het geluid nu op 21 i.p.v. 19 of 20

Ik heb daar geen problemen mee.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

@cor E Druk op de Google Assistant knop en zeg "volume maximaal”

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Ja dat kan ik doen. Echter als ik naar een app ga op mijn TV  knalt het geluid eruit. Dus vraag ik waarom dit nu ineens is veranderd dus Sorry aan uw opmerkingen heb ik dus niets

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 25, 2025

Door een update is het geluidniveau van de TV ontvanger verandert.

Dus b.v. het was voor de update 50% Ontvanger + 50% TV is jouw normale toestand.

Na update is opeens 25% Ontvanger + 50% TV en is het geluid zachter. Door het niveau van de TV ontvanger op 100% (maximaal) heb je een constante factor en hoef allen nog jouw TV geluid te regelen. Het geluidniveau van de TV ontvanger kan je zelfs niet regelen zonder Google Assistant. Met Google Assistant doet je met bevelen "volume harder”, "volume zachter” maar het is aan te raden volume op maximaal te zetten.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@cor E, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Ik kan dit issue niet meteen plaatsen. Wat voor apparaten gebruik je precies en hoe heb je alles aangesloten? 

• Auteur
  • Topper
  • August 27, 2025

Hi .Er is niets veranderd aan mijn apparatuur. Echter na de laatste update is het geluid zachter Het ligt niet aan mijn apparatuur. Echter heb ik besloten om niet verder te reageren. Dus laat het maar zo. Ik wil allen bedanken  voor het meedenken gr Cor