Skip to main content
Vraag

Geluid verslechterd sinds laatste update

• July 4, 2026
  • 2 reacties
  • 42 keer bekeken

Sinds de update van KPN ervaar ik verschillende nare dingen. De eerste is als ik naar een uitzending kijk met het geluid op tv of dolby surround dan is het al anders dan voorheen, maar als er dan een ander programma komt en in hoofdzaak de nos nieuws uitzending wordt het geluid gehalveerd en de hoge tonen verdwijnen zodat ik naar een dof klinkende monotone Albert bos ziet te loeren. Dus geluid 20 punt harder maar het klimt dof, maar is de uitzending geweest en er wordt geschakeld naar een andere programma dan moet ik als een speer zorgen dat het geluid zachter wordt gezet. Ik weet niet wat jullie hebben gedaan met het systeem maar hier wordt ik niet vrolijk van evenals de ai ondertiteling die vol fouten zit, geef het door want dit is niet goed regio Deventer 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 5, 2026

Hallo ​@Emde ,

Tijd voor een vervangende ontvanger!

Neem contact op met de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Heb je nog een 2952 of een 2260?, je ontvangt dan de 5202. Het abonnement blijft dan verder hetzelfde.

Je kunt ook (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice.

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 5, 2026

Als je een ouder type ontvanger hebt, Arris of HMB, zou het met deze “stealth” software update te maken kunnen hebben.

Welke NMC en HTML versie heeft jouw ontvanger? (Te zien in Menu : Instellingen : Informatie)