Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem: philips tv aangesloten voa hdmi op arris vip2952v2 decoder. 
 

geluid valt na 5-10 minuten weg terwijl beeld doorloopt, en 5 minuten later gaat het geluid weer aan.

 

alle stappen op site en forum doorlopen (fabrieksinstellingen hersteld, ander hdmi slot, geluidsinstellingen op stereo), maar niks helpt.

 

kpn, tips?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @hjwtev, welkom op het forum! Dat is heel irritant tv kijken met dergelijke onderbrekingen. Je geeft aan al het een en ander geprobeerd te hebben. Ik ga je toch nog wat aanvullende vragen stellen. Zodat er een zo goed mogelijk beeld is van hoe het bij je thuis in elkaar zit.

  • Hoe is de verbinding tussen Experia Box en tv ontvanger? Is dit een rechtstreekse kabel, of zit daar wat tussen? Zo ja, wat zit er tussen (switch, draadloze verbindingsset, access point etc...) en wat is het merk en type? Test in dit geval of het probleem ook voorkomt als de ontvanger wel rechtstreeks bekabeld is aangesloten op de Experia Box.
  • De ontvanger zit met HDMI op de tv geef je aan. Is dit de meegeleverde kabel? Heb je verder nog apparatuur aan de ontvanger en/of tv zitten zoals een home cinema set, versterker, etc…?
  • Heb je meerdere tv ontvangers thuis? Zo ja, ervaar je dit probleem op meerdere? Als je wel meerdere ontvangers hebt, maar het probleem doet zich echt specifiek bij deze ene ontvanger voor, wil je dan eens een van de andere ontvangers op de plek van de probleem-ontvanger aansluiten? In eerste instantie met de huidige bekabeling. Als het probleem dan niet voorkomt, dan lijkt het me goed om de ontvanger te wisselen. Als het probleem dan ook voorkomt, vervang de kabels. Is het probleem dan opgelost, dan zat het hem toch in de kabels. Is het probleem er ook dan nog, dan lijkt het echt een combinatie van je tv en de ontvanger. Dan moeten we even verder kijken of we wat kunnen doen.
  • Vul je forumprofiel in, dan kan ik hier meekijken :)

Je hebt niet meer gereageerd, hjwtev. Dan ga ik er vanuit dat het probleem is opgelost. Mocht dat toch niet zo zijn, reageer alsnog en beantwoord mijn eerder gestelde vragen.


Dank Erik voor je tips. Ik heb de volgende zaken geprobeerd:

 

  • Andere HDMI kabel - geen effect
  • Andere KPN Decoder - geen effect
  • De verbinding loopt vanaf de Experia box via een TP Link Switch. Deze er tussenuit gehaald - geen effect

het lijkt een combinatie van TV (Philips, aantal jaren oud, smartTV 1.0) en de decoder? Vreemd is dat we hier in het verleden nooit problemen mee hadden. Geluid staat ingesteld op stereo (geen dolby of surround). Andere suggesties?


Jammer dat het toch nog niet opgelost is, hjwtev. Je geeft aan dat een andere ontvanger geen effect heeft. Wil dat dan zeggen dat je met de andere ontvanger op dezelfde plek dezelfde problemen hebt? Wat gebeurt er als je de eerste ontvanger dan aansluit op de plek van de tweede. Heb je daar dan ook problemen, of werkt die ontvanger daar dan wel goed? Dit geeft nog net even wat meer duidelijkheid waar we het probleem moeten zoeken.

Wat betreft de switch nog even het volgende, ook al is deze nu waarschijnlijk niet het directe probleem, controleer of hij IGMP snooping ondersteunt. Waarom dit belangrijk is lees je hier. Als het een model is dat dit niet ondersteunt raad ik aan om hem te vervangen door een die dat wel kan. Zelf bieden we daarvoor deze Netgear aan.


Ik heb de ontvanger op een andere plek gebruikt, zonder problemen, dus ik denk dat we kunnen vaststellen dat het niet aan de ontvanger ligt.

 

De switch, die er nu niet meer tussen zit, is een Netgear GS105 (dus niet GS105E), weet niet of deze IGMP snooping ondersteund, kan ik niet goed achterhalen.


 

Ik heb de ontvanger op een andere plek gebruikt, zonder problemen, dus ik denk dat we kunnen vaststellen dat het niet aan de ontvanger ligt.

 

Dan lijkt het inderdaad aan de locatie te liggen. Het kan dan een combinatie zijn van ontvanger en tv, of toch iets in de bekabeling. Heeft de tv wellicht onlangs een firmware update gehad? Controleer voor de zekerheid ook nog even de kabel die tussen tv ontvanger en Experia Box loopt. Als daar onverhoopt een (interne) beschadiging in zit, kan dit ook voor verstoring zorgen.

 

De switch, die er nu niet meer tussen zit, is een Netgear GS105 (dus niet GS105E), weet niet of deze IGMP snooping ondersteund, kan ik niet goed achterhalen.

De modellen zonder E, ondersteunen geen IGMP snooping. Ik raad je dan ook aan om die toch t.z.t. te vervangen als je wel weer een switch nodig hebt.