Skip to main content

Beste , Geen geluid via Optic link HBM2260 naar Sony HT-S350 Soundbar,heeft iemand een oplossing?

Staat de optic verbinding altijd aan of uit of moet ik hem ergens aanzetten?

mvg PKKK.

Hoi, welkom op het forum van kpn @PKKK :relaxed: .

Optical staat altijd aan.

Heb je wel geluid als je naar een radio kanaal luistert?

Of: komt er rood licht uit het kabeltje? Indien niet is mogelijk het kabeltje defect.


Hoi, bedankt alvast voo de reactie , nee geen radio geluid want dat gaat via de “oude”tv daar wel geluid.

Het rode licht van de Optical  is er wel .

mvg PKKK

 


nee geen radio geluid want dat gaat via de “oude”tv daar wel geluid.

Deze snap ik niet. Je kan toch een radiozender proberen op de hmb2260 met de soundbar. Het is alleen als test. Niet of je het voor radio wel of niet gebruikt natuurlijk.

Of probeer het eens met National geographic op 18.

Zet je de soundbar wel op de juiste ingang ??? Dat gaat niet vanzelf.


Hoi , de soundbar is  rechtstreeks aangesloten via het glasvezeltje en heeft via bluetooth direct verbinding ( via groene led op de SW! ) met de SW .

ik zal verder kijken morgen wat betreft de instelling soundbar , is niet echt duidelijk.

bedankt alvast voor je input., grt PKKK


SW ?????

Sound War ?

Simpele Watermeloen ?

Slimme Wegpiraat ?

SloopWagen ?


SW ?????

Sound War ?

Simpele Watermeloen ?

Slimme Wegpiraat ?

SloopWagen ?

@PKKKzal wel bedoelen met SW = subwoofer

die is vaak via een draadloze verbinding gekoppeld aan een soundbar

waarom niet gewoon via hdmi ARC  ?

ik heb een soundbar direct op een philips tv aangesloten met de hdmi ARC op poort hdmi 4 van de tv

alles wat ik doe op de tv apps enz. en de kpn tv ontvanger hdmi1 gaat het geluid netjes via de soundbar

probeer een hdmi kabel van de soundbar hdmi ARC naar de tv dan heb je de optische kabel niet eens nodig (mits het tv toestel het ondersteund)

 


Kan je hem niet rechtstreeks aan de tv verbinden? En dan de tv zelf op een externe geluidsbron ipv tv geluid? 


bedoelen met SW = subwoofer
die is vaak via een draadloze verbinding gekoppeld aan een soundbar

Dank je @peter-keetfm :relaxed:

Dat staat volkomen los van de audioverbinding met een bron natuurlijk, @PKKK .


Hi @PKKK, welkom hier. 

Zou je nog wel willen kijken bij de instellingen van de ontvanger of het geluid daar wel op optisch staat ingesteld en dus niet op HDMI? 


Zo werkt dat niet @Alex_P . Er komt altijd geluid uit hdmi en optisch. Tenzij er een defect is. Alleen wat voor geluid er uit komt kun je instellen (stereo only of Dolby / stereo)

@PKKK. Zou je de soundbar eens optisch met de optische uitgang van de televisie willen proberen. Met hetzelfde kabeltje. Dat zou moeten werken. Indien niet probeer dan éérst een ander optisch kabeltje.

Het kan nog steeds zijn:

-. Het kabeltje
-. De uitgang van de ontvanger
-. De ingang van de SB
-. De instelling op “optical in” van de SB

Hier moeten we er één van over houden om de juiste actie te nemen. Jij of kpn.


Zo werkt dat niet @Alex_P . Er komt altijd geluid uit hdmi en optisch. Tenzij er een defect is. Alleen wat voor geluid er uit komt kun je instellen (stereo only of Dolby / stereo)

@PKKK. Zou je de soundbar eens optisch met de optische uitgang van de televisie willen proberen. Met hetzelfde kabeltje. Dat zou moeten werken. Indien niet probeer dan éérst een ander optisch kabeltje.

Het kan nog steeds zijn:

-. Het kabeltje
-. De uitgang van de ontvanger
-. De ingang van de SB
-. De instelling op “optical in” van de SB

Hier moeten we er één van over houden om de juiste actie te nemen. Jij of kpn.

Ik reageerde te snel, dat is veranderd met het nieuwe menu. Je hebt gelijk. Ik heb het in het verleden wel zo moeten instellen namelijk, vandaar dat ik het me zo heb herinnerd. 


Hoi , even een update, aan de HBM2260 hangt  een oude Philips TV 14 jaar oud ( via 1 HDMI poort meer zijn er niet) dus de optische poort rechtstreeks aan de Sony soundbar , Soundbar eerst getest via mobiel via bluetooth werkt prima , dus mijn gevoel is iets met de opical link wel rood licht , soundbar op TV gezet zodat je geluid zou moeten krijgen , helemaal niks . ( ik heb GEEN hdmi ARC naar de tv )

Ik ga nu de HBM2260 wisselen met de slaapkamer ( TV ) via HBM2260 V2 , ben benieuwd.

mvg PKKK .  bedankt voor de reacties


Hoi , even een update, aan de HBM2260 hangt  een oude Philips TV 14 jaar oud ( via 1 HDMI poort meer zijn er niet) dus de optische poort rechtstreeks aan de Sony soundbar , Soundbar eerst getest via mobiel via bluetooth werkt prima , dus mijn gevoel is iets met de opical link wel rood licht , soundbar op TV gezet zodat je geluid zou moeten krijgen , helemaal niks . ( ik heb GEEN hdmi ARC naar de tv )

Ik ga nu de HBM2260 wisselen met de slaapkamer ( TV ) via HBM2260 V2 , ben benieuwd.

mvg PKKK .  bedankt voor de reacties

Soundbar ook op opt. In geprobeerd?

even op de soundbar zelf optical ingang kiezen dan zal het moeten werken 


soundbar op TV gezet zodat je geluid zou moeten krijgen , helemaal niks .

Als het via optical out van de TV naar de SB ook niet werkt lijkt het me waarschijnlijk “iets” met de SB. Een instelling? Onwaarschijnlijk dat optical out van TV én 2260 allebei stuk zijn.

Tenzij… heb je hetzelfde optical kabeltje gebruikt???? Dan is dat mogelijk stuk.

Ik ga nu de HBM2260 wisselen met de slaapkamer ( TV ) via HBM2260 V2

Ik denk dus niet dat dat verschil gaat maken. Met hetzelfde kabeltje.


Hoi , Het optical kabeltje is nieuw  en er is geen optical out van de oude TV.

Alleen een optical out van de HBM2260 naar de Soundbar Sony


@PKKK heb je toevallig nog een ander apparaat op de soundbar aangesloten via hdmi ?

Zo ja haal deze er eens uit en de soundbar alleen met de optische kabel aansluiten 


Hoi , geen  ander apparaat aangesloten .

De HBM2260 >optical>ingang Soundbar , dat is het.

Meer niet,ga straks toch wisselen van HBM2260 en HBM2260 V2


Hoi , geen  ander apparaat aangesloten .

De HBM2260 >optical>ingang Soundbar , dat is het.

Meer niet,ga straks toch wisselen van HBM2260 en HBM2260 V2

Dan lijkt er toch wat mis 

Met de soundbar of de kpn ontvanger 

Of kabel ondanks dat deze nieuw is 

Als je bijvoorbeeld nog een oude cd speler hebt deze even voor test gebruiken 

Mocht de v2 ook niet werken 


Zit de optical kabel wel goed in de tv-decoder, die kan er maar op 1 manier in en als je de boel forceert op 4 manieren, waarvan er dus 1 maar de goede is.


Hoi , ik heb het uitgeprobeerd met mijn nieuwe LG TV met bluetooth werkt gewoon!

Ook bij mij geen optical link wel rood licht , we gaan terug naar de leverancier.

Update volgt nog , alvast bedankt voor de goede reacties.

mvg Patrick


Beste , even een update : er zijn 2 techneuten er bij geweest geen oplossing , er kwam daarna een engineer van BCC en heeft  het opgelost:de aansluiting van de scart DVD speler zat op een verkeerde aansluiting verplaatst naar een andere ingang , daarna kwam er WEL geluid via de Optical link.

Probleem opgelost en bedankt voor de technische steun!!

mvg:PKKK Patrick.


Beste , even een update : er zijn 2 techneuten er bij geweest geen oplossing , er kwam daarna een engineer van BCC en heeft  het opgelost:de aansluiting van de scart DVD speler zat op een verkeerde aansluiting verplaatst naar een andere ingang , daarna kwam er WEL geluid via de Optical link.

Probleem opgelost en bedankt voor de technische steun!!

mvg:PKKK Patrick.

Fijn om te lezen! Dankjewel ook voor de terugkoppeling hier.