Skip to main content

Omdat ik nogal wat problemen heb met DAB radio ontvangst, wilde ik het radio signaal van mijn tv receiver aansluiten op de ingang van mijn versterker. In het verleden ging dat gemakkelijk van tulp naar tulp aansluiting kabeltje ertussen en klaar is kees. De geluidsuitgang van de receiver is inmiddels optisch, en de ingang van mijn versterker is digitaal (Tulp) Nu zijn er ook converters hiervoor te koop maar daar zit ook weer verschil in, ik zie er sowieso 2  met en zonder externe voeding. Het liefst zou ik er een zonder externe voeding willen gebruiken, dat scheelt in ieder geval weer een kabel, en die heb ik al meer dal genoeg liggen achter mijn kast.

Het geluid via TV laten lopen vind ik geen optie, dit verbruikt alleen maar onnodig veel elektriciteit, mijn energierekening is al hoog genoeg.

Welke kan ik in dit geval het best gebruiken, en wat is het verschil, is het één beter als het ander?

 

 

Hallo @Hasje6 

 

Je zou b.v. deze die KPN zelf verkoopt kunnen nemen, die zou zeker moeten werken.

Voeding is via de USB aansluiting van een ander apparaat. Zo'n converter heeft altijd een voeding nodig.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2097379/optical-omvormer-naar-jack/?pos=1224


Optisch (Toslink) naar tulp:

zie o.a. hier. 


Mijn probleem is hiermee opgelost, ik ga die converter van de KPN direct bestellen, Mag ik jullie bedanken voor de gevraagde oplossing. Toppie….

👌👌


Hallo @Hasje6 

 

Je zou b.v. deze die KPN zelf verkoopt kunnen nemen, die zou zeker moeten werken.

Voeding is via de USB aansluiting van een ander apparaat. Zo'n converter heeft altijd een voeding nodig.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2097379/optical-omvormer-naar-jack/?pos=1224

Ik heb deze converter direct besteld bij KPN. Later kwam ik erachter dat Amazon dezelfde verkoopt voor   € 8,98, bij KPN betaal je € 20,00. Niet dat jij hier iets aan kunt doen, maar KPN maakt hiermee wel een geweldige winstmarge. Ik zou het bijna oplichting willen noemen. Maar ondanks dit toch bedankt voor de tip.


@Hasje6 

Winstmarge valt wel mee, denk ik.

Het heeft vooral te maken hoe je het inkoopt en hoeveel je er tegelijk inkoopt.

Ik denk bij KPN in veel kleinere hoeveelheden dan Amazon.

Amazon heeft ook meer dan 1 miljoen producten.

Zelfs bol.com heeft veel en veel minder.😉

Ik heb zelf jarenlang bij een electronica groothandel gewerkt.😉😊


@Hasje6

Winstmarge valt wel mee, denk ik.

Het heeft vooral te maken hoe je het inkoopt en hoeveel je er tegelijk inkoopt.

Ik denk bij KPN in veel kleinere hoeveelheden dan Amazon.

Amazon heeft ook meer dan 1 miljoen producten.

Zelfs bol.com heeft veel en veel minder.😉

Ik heb zelf jarenlang bij een electronica groothandel gewerkt.😉😊

Ok, bedankt voor de info….👍


Op de setupbox zit een glas aansluiting. Nu is mij verteld dat ik de setupbox via een glaskabeltje rechtstreeks kan koppelen naar de soundbar, voor geluid. Dan hoeft de tv niet aan te staan. Klopt dit? Willen jullie mij de specs, sturen, dat ik z'n kabeltje kan bestellen?


Hallo @setupbox 

 

Ja klopt, je TV kan dan uit blijven staan.

Je kan hier zo'n kabel bestellen: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1507973/toslink-optische-kabel-2m/?pos=933