Skip to main content
Vraag

Geluid via toslink valt steeds weg. Is daar een oplossing voor?

• September 24, 2025
  • 6 reacties
  • 63 keer bekeken

Ik heb de tv box rechtstreeks aangesloten op de tv en een toslink van tv box naar extern audiosysteem. Helaas valt het geluid heel vaak weg. Heeft hier iemand een oplossing voor?

6 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 24, 2025
  • Welke tv ontvanger heb je?
  • Hoe is de tv ontvanger aangesloten op het kpn modem? Rechtstreeks met ethernet kabel, of zit daar nog iets tussen?
  • Alles herstart? (glasvezel kastje als je dat hebt, kpn modem, en tv ontvanger)
  • Als dat niet helpt, tv ontvanger resetten.
  • Als dat nog niet helpt, contact opnemen met de kpn helpdesk.

• Auteur
  • Helper
  • September 24, 2025

Ik ben er inmiddels uit. Het gebeurt alleen als de tv niet geheel is uitgeschakeld. In de stand-by stottert het geluid, als de tv helemaal uit is, blijft het geluid goed. In ieder geval bedankt voor de reactie.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 24, 2025

Ik ben er inmiddels uit. Het gebeurt alleen als de tv niet geheel is uitgeschakeld. In de stand-by stottert het geluid, als de tv helemaal uit is, blijft het geluid goed. In ieder geval bedankt voor de reactie.

Bedoel je hiermee dat je de spanning van de tv af moet halen voordat het probleemloos werkt?

Dat is vreemd en niet de bedoeling.

Hoe is het een en ander aangesloten?

Ik bedoel in dit geval de HDMI en Toslink kabels.

Dus HDMI in welke ingang van de tv, etc. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 24, 2025

Bij mij viel vorige week op dat het geluid via de eigen installatie ineens veel zachter werd.

Andere HDMI-poort gekozen en probleem over.

1 HDMI poort van mijn Sony werkt blijkbaar niet meer goed, maar dat mag na 8 jaar, toch? Ik heb er gelukkig nog 3 over.

​@Anita S , ​@Wartywolfs en ​@joop2011 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 24, 2025

Even opgezocht.

Gemiddelde levensduur van een tv is tussen de 5 a 10 jaar.

Persoonlijk vind ik dat ze langer dan 8 jaar mee horen te gaan.

• Auteur
  • Helper
  • September 24, 2025

De tv staat nog wel op stroom. Als ik 1 klik op de afstandsbediening doe gaat hij op stand-by. Houd ik de knop langer ingedrukt gaat hij uit. Nog wel op stroom dus.