Skip to main content

Ik heb op de tv en soundbar alleen geluid via de instelling pastrough

heb geprobeerd ook via de instelling stereo en dolby digital maar dan geen geluid of het geluid hapert

ik heb dit via een hdmi kabel aangesloten 

@Muizenval 

Je kan de vertraging in de Sagemcom DIW7022 voor geluid instellen.

Op de meeste Soundbars kan dat ook.

Loopt het geluid wel goed als je via de tv het geluid hebt?

 

Zie o.a. ook deze update.

 


Ik heb de vertraging aangepast

Maar het probleem zit waarschijnlijk in het doorsturen van audio signalen naar tv en soundbar

Bij stereo gaat het geluid haperen en bij dolby digital is er helemaal geen geluid op tv en soundbar

Op automatisch doet hij helemaal niks

We hebben onlangs een nieuwe tv en soundbar gekocht maar vinden het jammer dat het allemaal niet werkt

Ook het geluid van de tv en dan tussen de verschillende zenders is het geluid verschillend in sterkte 

 

 


@Muizenval 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 verbonden met de tv.

Hoe is de soundbar verbonden? 


De tv is verbonden met een hdmi kabel

De soundbar is verbonden met een optische kabel naar de diw7022

Alles al geprobeerd alleen via pastrough geluid wat goed is

 


De tv is verbonden met een hdmi kabel

De soundbar is verbonden met een optische kabel naar de diw7022

Alles al geprobeerd alleen via pastrough geluid wat goed is

 

 

Ik heb de soundbar via een HDMI op de tv aangesloten.

Op de HDMI 2 (eARC) uitgang van de tv.

 

Als je het geluid alleen via de Toslink (optische audio uitgang) doet, kan je beter kiezen voor PCM (stereo). 


Ik heb sinds kort precies hetzelfde probleem.

 

zowel via sonos (optical) of zonder sonos (optical kabel uit kpn kastje) via HDMI naar TV enkel geluid via passthrough sinds vandaag.

we hebben paar maanden nieuwe kpn kastje maar pas nu dit probleem.

 

hoe is dit op te lossen?


Overigens werkt het (haperende) geluid niet op ESPN kanaal, maar waarschijnlijk omdat dit in feite ook een soort van app kanaal is.


Als het geluid op 'Automatisch' staat geeft hij hier aan dat ik Multichannel PCM audio hebt.

Dit kan verklaren dat als je een soundbar met een optische kabel hebt aangesloten op de TV+ box dat het geluid hapert, geluidskanalen mist of helemaal niet werkt.

Multichannel PCM wordt namelijk niet ondersteund via een optische kabel. Wel als de soundbar is aangesloten via HDMI (ARC) naar de TV. 

Daarom is de 'Passthrough' optie beter, omdat hierbij Dolby Digital audio (compressie) wordt doorgegeven.


Tot vorige week had ik geen geluidsproblemen, en ik heb niets gewijzigd.

heb nu alleen geluid via optie passthrough, en bij zappen eerst halve minuut happerend geluid voordat het normaal wordt, en op ESPN en apps als Netflix geen geluid.

heb het idee dat door een update van kpn deze error er nu is. 


Ik zag je ook in een ander topic, @Jhn1975, daar werd gesproken over een reset. Heb je die ook uitgevoerd? En merk je ook verandering?

 

Als je het probleem nog steeds hebt, kun je merk en typenummers aangeven van je tv en Sonos? 


De tv is verbonden met een hdmi kabel

De soundbar is verbonden met een optische kabel naar de diw7022

Alles al geprobeerd alleen via pastrough geluid wat goed is

 

Wat gebeurt er als je de soundbar optisch verbindt met de tv, ervan uitgaande dat op je tv ook een optische uitgang zit. Ik vermoed dat je een Sonos Ray hebt?


Ik zag je ook in een ander topic, @Jhn1975, daar werd gesproken over een reset. Heb je die ook uitgevoerd? En merk je ook verandering?

 

Als je het probleem nog steeds hebt, kun je merk en typenummers aangeven van je tv en Sonos? 

Reset heeft het probleem opgelost.