Skip to main content

Sedert twee weken maak ik gebruik van KPN TV+. En is de software voor box en apps naar de nieuwste versie geüpdatet. Helaas wordt de software van de AB nog steeds niet geüpdatet.

Probleem blijft echter dat gedurende de tv-uitzendingen regelmatig het geluid als het ware scrambled wordt gedurende enkele seconden.

Is hier al een oplossing voor gevonden?

Hi @Florisjanw. Vervelend dat het updaten niet wil. Welke melding krijg je bij het updaten van de afstandsbediening? 

Is er verder een duidelijk moment waarop het geluid raar klinkt? Bijvoorbeeld op specifieke tijden? Of altijd net na het beginnen van de uitzending?


Hallo @Bram_ , dank voor je reactie.

Software app en firmware is wel geüpdatet (1.95.2 resp 0.16.4). Van de afstandsbediening weet ik niet, blijft hangen op “ophalen”.

Het gestoorde geluid vindt op willekeurige momenten in de uitzending, dus niet op een specifiek moment.


@Florisjanw wil je eens kijken of een reset van de afstandsbediening helpt? Op deze kennisbankpagina over de TV+ afstandsbediening staat de instructie. Deze staat onder het kopje “Knoppencombinatie afstandsbediening”.

Wat betreft het geluid, wil je alleen nog laten weten of dit zowel voorkomt bij live uitzendingen als terugkijken?


@Bram_ de geluidstoring zit alleen bij live-uitzendingen.


@Florisjanw wil je in dat geval in het beginscherm naar instellingen gaan. Kijk daar of multicast of unicast aan staat. 


@Bram_ Live TV Streaming / Video mode staat ingesteld op Multicast 


@Bram_  nog even melden dat het ophalen van de Afstandbedieningsversie al dagen lang op “ Ophalen…”. staat en lukt het ook niet om de eventueel nieuwe versie te updaten . Foutmelding ‘ het is niet gelukt, probeer het later nogeens’.


@Florisjanw ik heb navraag gedaan. De melding van het niet kunnen ophalen van de software van de afstandsbediening is een valse melding. 

Deze zou weg moeten zijn als je een paar keer opnieuw probeert naar dat menu te gaan. Of als je de tv-ontvanger een paar keer opnieuw opstart. Deze melding mag je dus negeren. 

Wat betreft de multicast, als je deze (tijdelijk) omzet naar unicast, merk je dan verbetering?


@Bram_ , ik heb de tv-ontvanger opnieuw opgestart en de melding mbt de afstandsbediening is opgelost.

Tevens de multicast omgezet naar unicast en daarmee is het probleem van het gescrambelde geluid inderdaad opgelost.

Komt er nu een aanpassing van de software die dit probleem oplost en ik weer terug kan naar multicast?


@Florisjanw ten eerste, blij om te horen dat het nu is opgelost! En daar zijn we aan bezig. Hou hiervoor onze pagina met product updates in de gaten. In principe zit in iedere update een verbetering van de stabiliteit inbegrepen. Dus kan je na deze update even een moment multicast inschakelen om te zien of het stabiel blijft. 

Zou je overigens nog willen laten weten welke geluidsapparatuur je hebt? Of het geluid via de speakers van de tv gaat, of via bijvoorbeeld een soundbar?


@Bram_ , aan mijn Sony TV is een Sonos Beam gekoppeld dmv HDMI-kabel naar de tv.


@Bram_  Vandaag 8 april de laatste update geïnstalleerd en de landelijke storing afgewacht.

Helaas is het probleem van het gescrambelde geluid NIET opgelost.

Nu zowel op multicast als unicast dit geluidsprobleem.

Hoe wordt dit opgelost?😔


Ja, ik weet dat deze melding al eerder door mij gedaan is, maar het kijken naar KPN TV+ wordt nu echt onhoudbaar.😡😡

Op 8 april de laatste update geïnstalleerd en de landelijke storing afgewacht.

Helaas is het probleem van het gescrambelde geluid nog NIET opgelost.

Nu zowel op multicast als unicast dit geluidsprobleem.

Hoe wordt dit opgelost?😔

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


Hoi @Florisjanw, ik heb je topics even samengevoegd. Het is niet de bedoeling voor je vraag meerdere topics aan te maken.
Hier op het forum kan het soms even duren voor je reactie van ons hebt en is vooral de community actief. Als je liever direct contact hebt met de klantenservice kun je daarover met ons bellen op 0800-0402

Dat gezegd hebbende hebben we hier een handig topics over:

Daarnaast wil het helpen alle geluidsinstellingen van de TV ontvanger, TV en je Sonos Beam te controleren en eventueel andere instellingen te proberen.
Het advies is als volgt:

STB <== HDMI ==> TV <== HDMI ARC ==> SOUNDBAR.
De TV+ box geluid instellen op ‘Automatisch’
De televisie op passthrough en eARC support.


@Thomas , dank voor je tips en aanwijzingen. Hiermee heb ik alle instellingen nog eens doorlopen en gelukkig is het geluid nu (op unicast) wel goed.

Aansluitingen zoals in je image stonden al op deze manier ingesteld.

Enige ongemakkelijkheid is het feit dat de tv+box regelmatig (soms 2 keer per avond) herstart moet worden (er verschijnt een mededeling over op het scherm) bij het wisselen van een tv-kanaal).


Bij ons is het een drama sinds de nieuwe kastjes. Echt van alles aan gedaan op advies via dit forum, niets helpt. Ook alles op advies van KPN alles naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw ingesteld. Dit is alleen in de huiskamer, kastje staat 2 meter van het modem af dus hoe kan dit. Kan al 2 weken geen tv kijken in de huiskamer ivm geluid en KPN schuift het dan maar af op mijn apparatuur 🫣nog nooit problemen gehad maar sinds deze kastjes…………. KPN komt ook niet met een oplossing, gewoon slecht


Hi @Wim 1962. Ik zie dat je een eigen topic hebt waarin je de problemen hebt aangegeven. Als deze nog niet zijn opgelost is het beter daar dit aan te geven. Of een nieuw topic aan te maken. In een topic van iemand anders kan ik je helaas niet helpen.