Skip to main content

Hier zelfde probleem. Zit je rustig te kijken en ineens gaat het geluid veel harder terwijl er aan het volume qua instelling niks veranderd. Zit vaak ook verschil tussen programma's en zenders. Ik heb de tuner met hdmi op mijn denon receiver aangesloten, die geeft het beeld weer door naar de tv. Wat kan dat zijn? 

admin: eigen topic aangemaakt.

Hi @jelzie, een halve hartverzakking krijgen omdat je geluid spontaan veel harder is, is ‘zacht’ gezegd niet fijn natuurlijk:sweat_smile:  Om je goed te kunnen helpen en om het forum overzichtelijk te houden hebben we een eigen topic voor je vraag aangemaakt.

Het verschil in volume kan verschillende oorzaken hebben, en kan te maken hebben met de manier van aansluiten van je geluidsapparatuur. Hoe gaat het als je tijdelijk het geluid van de televisie gebruikt, dus om te testen even zonder de Denon receiver? Ik lees in het andere topic ook dat de topicstarter zijn apparatuur anders aangesloten heeft, wat het bij hem opgelost heeft. Ik ben benieuwd hoe dat voor jou is, ik lees het hier graag!


Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest het te testen met alleen de tv, maar ik heb wel wat anders gevonden. bleek dat het geluid van de receiver op stereo stond. Dit moet natuurlijk surround zijn maar is blijkbaar een keer bij een update of zo veranderd naar stereo.

nu krijgt de receiver weer gewoon netjes het Dolby Digital signaal door dus ben benieuwd of het nu beter is.


@jelzie Dat klinkt al positief! Dank voor het delen.Ik hoop dat dit de oplossing is, of dat je anders verder komt met het topic dat ik deelde 🙂 Ik lees graag wat je bevindingen zijn, mogelijk zijn andere forumbezoekers er ook weer mee geholpen.