Skip to main content
Het geluid via de YouTube app op de kpn box is echt niet om aan te horen. Als ik via de pc of telefoon YouTube gebruik is het super helder geluid. Kan hier een keer wat aan gedaan worden aub.

Bvd



Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van geluidsverschil zenders en YouTube/Netflix
Hoi @Jazomaar . Welkom op het forum!

Jammer dat je deze ervaring hebt. Ik wil dit graag met je onderzoeken. Hoe is jouw tv ontvanger aangesloten? Direct op de televisie of heb je het aangesloten op een audiosysteem? En hoe zijn de audioinstellingen? Heb je de tv ontvanger op stereo ingesteld? De kwaliteit van audio op youtube verschilt nogal van stream tot stream. Het is dus lastig voor mij om hier een eenduidig antwoord op te geven. Alle info is welkom.
De tv ontvanger is direct aangesloten op de tv via een hdmi kabel. De kpn ontvanger staat op stereo ingesteld en de tv ook. Het maakt niet uit welke muziek video of willekeurige video afspeel via de kpn box op YouTube werkt het geluid gewoon niet goed. Als ik via een andere manier op YouTube ga werkt het allemaal prima. Graag nodig ik kpn thuis uit om dit zelf te komen ervaren.

Mvg
Dank voor de info en ik probeer beter te begrijpen wat er precies misgaat. Je schrijft dat het niet goed werkt: Kun je uitleggen wat precies? Stottert het geluid? Kun je het omschrijven? Wat is het verschil met als je een film bekijkt op itv?
De kwaliteit van het geluid is gewoon slecht dus niet zuiver met lichte kraak geluid als ik het zo moet omschrijven. Als ik een andere app gebruik via de ontvanger bv Netflix dan is het geluid perfect.
Ik heb met de technische dienst gemaild en zij geven aan dat er bij sommige video's wel een soort 'plop' geluid te horen is. Hier wordt aan gewerkt maar de oplossing gaat nog lang duren omdat het een vrij ingrijpende aanpassing is.

Dit komt ook niet overeen met wat jij beschrijft. Wat we nog kunnen proberen is de software van de tuner opnieuw ophalen. Dat kan via onderstaand proces: https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm



Wat voor type tuner heb je trouwens? Mocht je er toevallig twee hebben, is dit geluid issue ook zo op de andere ontvanger?
Ik heb 2 verschillende ontvangers (arcadyan) (arris) die allebij hetzelfde probleem hebben als ik YouTube aan hebt. Software updaten maakt geen verschil. Graag nodig ik iemand uit van kpn om langs te komen en dit zelf te ervaren.
Ai. Dus het is op twee verschillende tuners het geval? En zijn die dan ook aangesloten op verschillende tv's?

Ik probeer een oorzaak te vinden aangezien we hier verder geen klachten over binnen krijgen. Vandaar dat ik het nog zoek in de combinatie tuner + tv.

Als het ook op een andere tv misgaat, ga ik proberen verdere actie te ondernemen.
Ik heb niks meer gehoord en ga er voorlopig van uit dat je voldoende weet.. Mocht het met het andere toestel ook misgaan wil ik dat graag weten zodat ik het verder kan analyseren.