Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb sinds 2 dagen dat het geluid van de tv ineens helemaal wegzakt. Ik kan drukken wat ik wil, soms heb ik weer geluid en is het 10 seconden later weer weg. De volumebalk blijft onderaan in beeld staan op 0. Ook kan ik de tv zelf niet uitzetten met de afstandsbediening, maar wel de ontvanger.

Ik heb het stroom er al van af gehaald en gereset, maar zit nog steeds met hetzelfde probleem. 

Heeft iemand tips? Alvast bedankt!

Hoi @KimberlyKay, welkom. 

Wat vervelend om te horen! Ik ga er voor nu een klein beetje vanuit dat jij gebruik maakt van KPN interactieve TV en niet van Digitenne, klopt dit? 

Maak je dan gebruik van de KPN afstandsbediening? Dan klinkt het alsof jouw afstandsbediening niet meer goed gekoppeld is aan jouw televisie toestel. Het volume en het TV toestel aan en uit zetten zijn namelijk functie van de TV zelf. Je kan de KPN afstandsbediening aan een TV koppelen zodat je maar één afstandsbediening nodig hebt. Je kan via deze pagina jouw afstandsbediening opnieuw koppelen. 

Kijk verder ook goed naar storingsbronnen, de afstandsbediening werkt via Infrarood. Staan er bijvoorbeeld dingen in de weg, of is er iets in jouw woning wat het licht signaal kan verstoren? 

 


Goedenavond Hanna, 

Dank je wel voor je antwoord en uitleg. Ik heb jouw methode geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. 

Ik had ook al contact opgenomen met de klantenservice en ook met zijn alternatief advies om het te proberen met de tv codes, is niet gelukt. 

Gisteren begon het zelfs te spoken.. ik had de tv en de ontvanger uitgedaan en 's nacht ging het vanzelf aan en stond het volume op 100! Ik heb alles maar van het stroom gehaald. Toen ik vanmorgen de tv weer aanzette, leek het heel even normaal te zijn, maar dat was na 4 minuten ook weer voorbij. 

Er zijn verder geen storingsbronnen, dus ik vermoed het ligt aan mijn televisie zelf, aangezien het ook niet het nieuwste model is. ( Samsung ps42a410c1xxc ).

 

Ik zal nog even rondvragen of iemand dit voor mij kan nakijken en anders wordt het tijd voor een nieuwe tv.

 

Nog bedankt voor jouw advies!


En als je de originele AB van de TV gebruikt?

Hoe werkt het als je met de originele TV AB en op een app kijkt op de TV? (dus zonder gebruik van de KPN tv decoder). 

Welke TV heb je?

Welke KPN tv decoder heb je?


Het volume komt niet van af de ontvanger. Die stuurt gewoon één vast signaal naar je tv.

De ab regelt ook het volume op de tv zélf.

Ik zie via Tweakers dat je tv al zo'n 13 jaar oud is, dus lijkt het mij om die redenen zéér waarschijnlijk dat je tv defect is geraakt.

Tijd voor vervanging lijkt me. Een nieuwe Samsung verbruikt ook veel minder stroom. Als je gewend bent aan Plasma is een QLED wel aan te raden. Die zijn er vanaf 43 inch.

Je zal sowieso een véél mooier beeld gaan ervaren, want je oude tv is nog niet eens volledig HD, maar HDready (1024 bij 768 beeldpunten). Modern HD is 1920 bij 1080 beeldpunten en op een Samsung QLED 4k/UHD gaat daar helemaal niks van verloren ook.

Nota Bene. Een Samsung heeft geen 3,5 mm aansluiting voor een analoge koptelefoon meer. Het is wel mogelijk om een Bluetooth koptelefoon te koppelen.