Skip to main content

Ik heb sinds kort een Philips 55PUS 7906/12 TV. 

Heb als probleem dat ik geen geluid krijg bij de Motorola vip 1853 ontvanger.

Heb ontvanger ingesteld op 1080i, nieuwe HDMI kabels gekocht. Ontvanger compleet gereset etc. HDMI ingangen verwisseld maar mijn probleem blijft namelijk:

Na reset prima beeld en geluid, kan TV uit en aan doen, ontvanger idem (met afstandsbediening) en de hele avond goed beeld én geluid.

De volgende dag begint het probleem weer. Geen geluid! En de videoresolutie is  stiekem gesprongen naar een ander formaat   @ 50Hz.

 

Bij mijn andere apparaten,w.o. Ziggo Humax recorder/ontvanger, Externe Chrome Cast etc geen enkel probleem. Werkt onberispelijk zoals je het verwacht.

 

Moet steeds dat Motorola kastje weer aan/uit doen (schakelaar) en dan werkt het weer. Maar de volgende dag…. weer geen geluid!

Heb nu de proef gedaan om de HDMI kabel fysiek eruit en dan weer erin te doen én dan werkt het weer (voor een dag?).

 

Wat moet ik nu doen na al deze excercities om eindelijk eens normaal van KPN interactieve TV te genieten? Nogmaals, heb ontvanger compleet gereset. Software laten laden, HDMI ingangen gewisseld, etc etc.  O ja, soms, tijdens aanpassen videoresolutie op ontvanger (bv automatisch naar 1080i ) soms een prachtig sneeuwend beeld! Dan kun je doen wat je wilt, maar de ontvanger blijft ruisgenereren! Dan maar weer de harde-reset… Om moe van te worden.

Maar om nu steeds kabels eruit en erin te doen, lijkt mij geen optie.  Wat biedt KPN mij aan?

 

O ja, weet dat dit vroeger ook gespeeld heeft, maar het is bij mij nu dus weer raak! 

Die Motorola kunt u hier omruilen:

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm

Die hoort in het museum thuis.


Beste Nick83,

Dank voor de reactie. Nu heb ik twee van die “museumstukken”. Hoe regel ik dan die omruil? Gewoon via  de link? Welke motivatie? Moet ik verwijzen naar deze chat?

 

Vriendelijke groet,


Beste Nick83,

 

Het is gelukt via de link!

 

Hartelijk dank voor de hulp!

 

Vriendelijke groet,

 

Willem (Tukker 34)


Mooi 👍

Ik weet niet of het uw probleem oplost, maar dat zien we dan wel weer.

Let op dat u de afstandsbedieningen thuis houd. Bij de nieuwe kastjes zitten ook geen afstandsbedieningen. 

In dit topic:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/test-nieuwe-verzending-kpn-itv-afstandsbedieningen-545369

Kunt u een nieuwe afstandsbediening aanvragen als u er 1 heeft die in 3 stukken ligt.


Ik krijg de kastjes zaterdagmiddag. Ik laat mijn bevindingen nog weten. Nogmaals dank!


Dag Nick,

 

Helaas nog geen nieuwe kastjes. Door abuis verkeerde datum ingevuld. Contact met klantenservice kpn (telefonisch) leverde op dat het "helaas niet mogelijk is, leverdata aan te passen. Logistiek te moeilijk". Tja, het zal. Dus maar even mijn ziel in lijdzaamheid bezitten. Duurt nog een week....


@Tukker34, per abuis verkeerde datum ingevuld? Dit kan ik niet plaatsen. 

Heb je nu wél een nieuwe datum? 


Dag Alex,

Ik had per ongeluk a.s. zaterdag 28 augustus ingevuld, maar bedoelde zaterdag 21 augustus. Uiteraard mijn fout, maar probeerde via de telefonisch contact met de klantenservice of ik deze fout kon herstellen dan wel of ik de kastjes wat eerder dan 28 augustus kon krijgen. Dat bleek dus helaas niet mogelijk. Ergo, de datum blijft 28 augustus (hoop ik).

 

Vriendelijke groet 

 

P.s.

Dus nog een paar keer de kabel eruit en erin doen.

 


!! Noteer je vast je itv-abonnementsnummer? Dat kun je vinden via het menu → Info.
En de itv pincode heb je ook nodig om de nieuwe kastjes in gebruik te nemen.


Dag Peter,

Yep!  Was ik al van plan, maar niettemin heel attent!  Gaat vast lukken!

Vooral benieuwd of ik dan van het geluidprobleem af ben. 

 


Dag Peter, Alex en Nick.

 

De nieuwe kastjes zijn binnen!  Het werkt nu prima. Zeer tevreden dus!

 

Groetjes,

Tukker34!


Top! Veel kijkplezier gewenst.