Skip to main content

Sinds een kleine maand maak ik gebruik van het nieuwe KPN plus tv. Ik ervaar nog diverse problemen ondanks de recente updates die KPN heeft doorgevoerd. Zo is het geluid bij opnames of begin gemist aanmerkelijk minder t.o.v. live tv. Dit is te compenseren door mijn tv geluid harder te zetten (een smart tv samsung uit 2015) maar ideaal is het niet. Ook bij ESPN ervaar ik helaas problemen bij programma's dat het geluid niet gelijk loopt met degene die praat. Om het maar even zo aan te geven. Er is daar een speciale naam voor iets met lipsynch ofzo. Ik hoop dat hier oplossingen voor zijn door instellingen aan te passen of dat KPN hier nog mee bezig is. En verder komt het een enkele keer voor dat het geluid een fractie stopt (1 seconde) wat ik voorheen met Arris niet had, maar dat gebeurt slechts 1 keer per avond dus dat is nog te doen.

Als iemand een gouden tip heeft voor bovenstaande hoor ik het graag. Mijn kastje is via LAN rechtstreeks verbonden met mijn KPN modem en ik heb de snelste glasvezelverbinding die er is.

Hoi @BolleArie . Dat van die opnames en dat het volume dan anders is herken ik.  

Live tv wordt (als het deel uit maakt van de uitzending tenminste)  dolby 5.1.   Terugkijken/opnames is altijd stereo.   

Dat zou het kunnen verklaren.   Heb jij een apart audiosysteem aangesloten of luister je via de tv zelf?


Hallo @Erwin_ bedankt voor je reactie. Ik luister gewoon via de tv zelf. Voorheen met het Arris modem eigenlijk nooit problemen ervaren m.b.t. geluid. Moet wel zeggen dat het na de update van afgelopen week iets verbeterd lijkt. 


Je kunt proberen om er bij geluidsinstellingen stereo van te maken. Aangezien je het over de tv beluisterd zal dat sowieso geen echte 5.1 ondersteunen.  

Weet je deze instelling te vinden?