Skip to main content

Hi, de volume balk was altijd in beeld als we het geluid harder of zachter zetten met de (witte) afstandsbediening, maar opeens is ie foetsie, en dat al bijna een week? 

We hebben: tv modem Arris VP5202 , Kpn box 12

Zelf geprobeerd zonder resultaat:

Nieuwe batterijen in afstandsbediening

Afstandsbediening tv zelf gebruikt (zelfde euvel)

Systeem 'frisse start' 

Tv modem aan/uit 

KPN box aan/uit (10 minuten gewacht etc.)

Afstandsbediening opnieuw gekoppeld 

 

Waar ligt dit aan?

 

Alvast bedankt. 

Afstandsbediening tv zelf gebruikt (zelfde euvel)

En daarbij zag je die geluidsbalk voorheen wél? En het geluidsvolume verandert nog wel?

Volgens mij heb je het dan over iets dat je televisie zelf liet zien, niet iets dat je Arris VP5202 op het scherm zette. Dus dan moet je denk ik ergens een instelling in je televisie zoeken, en niet ergens in je decoder. Misschien iets als “on screen display” uitgezet? Welke televisie heb je?

Achtergrond:

De KPN afstandsbediening is meestal zo ingesteld dat die voor het geluid direct “infrarood” codes uitzendt voor je televisie. Dus voor die paar geluidsknoppen de afstandsbediening van je televisie nadoet. Daar doet de KPN decoder zelf dan helemaal niks mee.

Je kúnt misschien ook in de VP5202 instellen dat het volume door die decoder geregeld wordt, en niet door je televisie zelf. Maar omdat je schrijft dat die geluidsbalk ook niet meer met de afstandsbediening van de televisie te zien is, heb je denk ik niet per ongeluk de instellingen van de VP5202 veranderd. Heeft de afstandsbediening van de Arris VP5202 ook verschillende kleuren lampjes voor de volume, mute en bron (rood lampje op de TV+ Box afstandsbediening) en de andere knoppen (groen lampje bij TV+)? Dan kun je het verschil zien zodra je een knop indrukt.


Hoi @SandraVem 

Als de afstandsbediening van je TV zelf ook niet wil dan zit het defect in je TV.
Dus kun je het beste de leverancier van de TV waarschuwen.


Hallo @SandraVem 

 

Heeft jouw TV een reset mogelijkheid?

Ik heb al 2 keer eerder op het forum gelezen dat een reset van de TV de geluidsbalk weer herstelde, als je ooit de instellingen van je TV gewijzigd hebt zou ik die wel eerst even noteren want die zal je na een reset opnieuw moeten instellen in de TV.


@SandraVem 

Welke tv heb je?

Hoe oud is je tv?

 

Dit is een probleem van de tv zelf. 


Bedankt voor de tips, heel bizar, we zetten net de tv aan en de volume balk is weer in beeld 😁