Skip to main content

Hier ook nog steeds problemen met geluid. Vooraf opgenomen uitzendingen zijn meestal geen probleem maar live uitzendingen zijn een drama, is niet normaal naar het kijken. Die truukjes kennen we wel, even op pauze of met de geluid vertraging spelen maar dat werkt allemaal tijdelijk en vind het ook belachelijk dat je zoveel moeite moet doen om een beetje normaal tv te kunnen kijken. Behalve vertraging nu ook haperende beelden met live uitzendingen, dat was eerst niet zo maar sinds de laatste update erbij gekomen. Eigenlijk verlang ik terug naar de vorige ontvanger die had deze problemen niet. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Patrickk72 . Even een paar belangrijke vragen:

Hoe is het aangesloten? Bekabeld? Zo ja, zit er een switch tussen? Zo ja, kan die switch overweg met IMGP snooping? 

Welke geluidsinstelling heb je ingesteld?

Maak je gebruik van een extern audio apparaat. Zo ja, hoe is het geluid rechtstreeks via de tv?


Hoi @Patrickk72 . Even een paar belangrijke vragen:

Hoe is het aangesloten? Bekabeld? Zo ja, zit er een switch tussen? Zo ja, kan die switch overweg met IMGP snooping? 

Welke geluidsinstelling heb je ingesteld?

Maak je gebruik van een extern audio apparaat. Zo ja, hoe is het geluid rechtstreeks via de tv?

Hoi Erwin,

 

Alles zit bekabeld, tv ontvanger zit direct in het modem , ik gebruik geen switch. Ik heb een externe speaker die zit op de HDMI ARC van de tv. Probleem lijkt het meeste bij RTL 4 of het valt het meeste op omdat die zender vaak aan staat. Op moment van schrijven zie ik het beeld haperen, geluid loopt door maar het beeld lijkt net of het soms frames mist. Als ik nu een paar seconde pauzeer gaat het goed


Hoi @Patrickk72 . Even een paar belangrijke vragen:

Hoe is het aangesloten? Bekabeld? Zo ja, zit er een switch tussen? Zo ja, kan die switch overweg met IMGP snooping? 

Welke geluidsinstelling heb je ingesteld?

Maak je gebruik van een extern audio apparaat. Zo ja, hoe is het geluid rechtstreeks via de tv?

https://youtu.be/bpBX4IzDjyI?feature=shared

 

Heb een kort filmpje gemaakt, staat verborgen op youtube. Hier valt het nog mee 


Ja, dat is niet te doen zo.  Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee. 

Ik ga even navragen bij een paar collega's.  Kom er op korte termijn op terug.

Â