Skip to main content
Beantwoord

Geluidsproblemen na reset TV+ box

• September 23, 2025
  • 3 reacties
  • 30 keer bekeken

Omdat ik problemen had met foutmeldingen tussen het wisselen van apps Netflix, Videoland en NPO heb ik de ontvanger gereset.

Na de reset is dat probleem verholpen maar heb ik een nog vervelender probleem.

Ik heb een vreemd irritant ratelend geluid tijdens het kijken via bovengenoemde apps en ook in mindere mate tijdens kijken naar de normale TV kanalen.

Ik heb alle geluidsinstellingen geprobeerd maar dat lost het probleem niet op.

De KPN probleemoplosser komt niet verder dan mijn Fritzbox modem als hij mijn ontvanger zoekt.

Ook één reset lost het probleem niet op.

En natuurlijk is er ook niets aan de Hardware veranderd.

Wie heeft dit ook?

Beste antwoord door FransJFH

Remco bedankt voor je reactie

Mijn opstelling is heel basic ik heb de Arris 5202VIP die via een HDMI-kabel verbonden is met mijn Loewe Art 50 TV die voor de geluidsweergave zonder soundbar zorgt.

Sinds het plaatsen van mijn vraag heb ik de TV ook als proef aangesloten op mijn ChromeCast die ik in het verleden gebruikte voor de streaming diensten, maar ook via die bron hield ik het ratelende geluid.

Ik ga er dus vanuit dat het probleem zit in het audiodeel van mijn toch wel oude TV.

Omdat ik het beeld van mijn TV nog steeds waardeer, ga ik nu een poging wagen om de Arris via een SDIF Toslink kabel met mijn Yamaha Receiver aan te sluiten en via het audiosysteem te beluisteren.

Als ik die binnen heb, en het werkt, is voor mij het probleem opgelost

3 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 25, 2025

Dat is inderdaad een vervelend probleem. Hoe zit de rest van jouw opstelling eruit? Verloopt het geluid puur via de tv of heb je ook een soundbar of iets dergelijks?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • September 26, 2025

Remco bedankt voor je reactie

Mijn opstelling is heel basic ik heb de Arris 5202VIP die via een HDMI-kabel verbonden is met mijn Loewe Art 50 TV die voor de geluidsweergave zonder soundbar zorgt.

Sinds het plaatsen van mijn vraag heb ik de TV ook als proef aangesloten op mijn ChromeCast die ik in het verleden gebruikte voor de streaming diensten, maar ook via die bron hield ik het ratelende geluid.

Ik ga er dus vanuit dat het probleem zit in het audiodeel van mijn toch wel oude TV.

Omdat ik het beeld van mijn TV nog steeds waardeer, ga ik nu een poging wagen om de Arris via een SDIF Toslink kabel met mijn Yamaha Receiver aan te sluiten en via het audiosysteem te beluisteren.

Als ik die binnen heb, en het werkt, is voor mij het probleem opgelost

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 29, 2025

Goed dat je dan wel de oorzaak voor ogen hebt ​@FransJFH. Ik hoop dat de optische kabel en receiver een goed alternatief kan bieden! Mocht je verder nog vragen hebben stel die dan gerust!