Skip to main content

Sinds de april update vd TV+ Box heb ik op mijn Philips Android t.v. een irritant probleem met het geluid bij ‘terug kijken’ (tijdens lopende uitzending). Het geluid wordt dan zo zachtjes dat ik het volume van bijv. 10 naar 30 moet zetten.  Niet zo leuk voor de buren als ik dan in standje 30 's nachts overschakel naar bijv. Netflix.

Volgens mij heb ik alles geprobeerd wat mogelijk is om het probleem op te lossen (ook de kennisbank geraadpleegd). Dus als iemand nog een suggestie heeft waar ik wat aan zou kunnen hebben? Graag.

(De Samsung t.v. in de woonkamer geeft gelukkig geen problemen met het geluid.)

Hi @Carola49! Goed dat je dit meldt en inderdaad niet handig. Kan me voorstellen dat je zelf ook schrikt als Netflix op standje 30 aan knalt. 😅

Er zijn momenteel problemen met dat terugkijken en opnames alleen in stereo geluid beschikbaar zijn (zie ook de bekende bevindingen TV+). Wellicht dat het daar bij jou ook mee te maken heeft. Heb je ook opnames en zijn die ook zachtjes? Of gaat dat wel goed? 

Als het op de Samsung TV wel goed gaat, pas dan de geluidsinstellingen van je Android TV aan. Probeer verschillende instellingen, wellicht dat het met een andere instelling wel goed gaat.


@Sanne_M Goedemorgen Sanne, dank voor je reactie. Zojuist even gecheckt: ook de opnames zijn zo zacht dat het in 1e instantie lijkt alsof het geluid uit staat.

Alle geluidsinstellingen vd t.v. heb ik nagelopen, daar kan ik verder niets aan wijzigen wat het probleem zou oplossen. TV+ Box ook al diverse keren opnieuw opgestart, lost ook het probleem niet op.

Kortom: geluid bij live t.v. kijken (en streamingdiensten) is dus OK, geluid bij terugkijken en opnames is niet OK. Ik wacht dus maar een update af in de hoop dat die het geluidsprobleem gaat oplossen.


Check. In de tussentijd kun je nog de opnames en terugkijken streamen naar je Android TV via de iTV app van KPN. Dan zou je geen geluidsproblemen moeten hebben en scheelt het schrikken als je van opnames naar Netflix gaat o.i.d. 🙂

Je kunt onze Product Updates in de gaten houden voor de iTV updates, ook in het bekende bevindingen topic wordt het aangegeven wanneer dit opgelost wordt/is.