Skip to main content
Ik heb nu hetzelfde probleem met Netflix YouTube, maar dan te luid volume! You tube music zit vol met jitter: sluit geen abonnement af! En nu ook Netflix. Ik weet niet wie er aan de knoppen zit bij de techniek, maar alle ontvangers hebben dit probleem, want Ik heb elk merk wel in huis gehad.. Ben met een chatlink op dit topic gezet. Wordt er überhaupt door KPN wel iets gedaan met technische klachten, want ik moest YouTube maar benaderen.🤬



*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

ERGELIJK HOE SLECHT DE GELUIDSKWALITEIT IS ALS JE HIFI AUDIO GEBRUIKT.

Sommige zenders zijn te hard of doorgedrukt via de KPN ontvangers. De toegevoegde apps niet veel beter.

IK heb nu hetzelfde probleem met Netflix YouTube, veel te luid volume! You tube music zit vol met jitter: sluit geen abonnement af! En nu ook Netflix. Ik weet niet wie er aan de knoppen zit bij de techniek, maar alle ontvangers hebben dit probleem, want Ik heb elk merk wel in huis gehad.. Ben met een chatlink op dit topic gezet. Wordt er überhaupt door KPN wel iets gedaan met technische klachten, want ik moest YouTube maar benaderen.🤬
Hallo Igor, welkom op het forum! Jammer te lezen dat je ontevreden bent met het geluid. Ik begrijp dat het voornamelijk gaat om verschil in volume tussen Netflix/YouTube en regulier tv kijken, en niet zo zeer over dingen als vervorming van het geluid, en dergelijke? Hoe is je ontvanger aangesloten op de Experia Box? Heb je nog extra apparaten aangesloten (soundbar, home cinema set, versterker etc...)?
Out mini jack naar naar mini jack in. Andere mogelijkheid is er niet.
Dus je tv ontvanger is met een mini jack aangesloten op je tv. Wat voor kabels nog meer? Wat is het merk en type van de tv? Zit de tv ontvanger verder met een kabel rechtstreeks aan de Experia Box (modem), of zit daar nog iets tussen (draadloze verbindingsset, switch, access point etc...)?
Mijn ontvanger is aangesloten op een versterker ( jacj) out. En op de TV met HDMI voor de duidelijkheid.
De tv geeft wel hard geluid. Maar over de versterker is het geluid van YouTube & music / Netflix behoorlijk overstuurd met jitter.
Ook de stingray thema radio.
Dank voor de verduidelijking, Igor! Dan is, om uit te vogelen waar de oorzaak hem in zit, het belangrijk om eerst te testen of je dit geluidsverschil en de jitter ook ervaart zonder dat de versterker is aangesloten. Als het geluid dan goed is, dan zit het probleem hem in de combinatie versterker+tv-ontvanger. In dat geval, kijk of je instellingen kunt aanpassen, zowel in de ontvanger als op de versterker. Experimenteer daarmee of er verschil/verbetering optreedt. Test ook, voor de zekerheid, met een nieuwe/andere audiokabel om uit te sluiten dat daar een defect in zit.
Ik sluit dit topic maar af. De kabel evt. Vervangen.

KPN mag ook wel even kijken naar de geluidskwaliteit. Bovendien is het gecromprimeerd. Dan kun je doen wat je wilt. Maar blijft LO-FI.
Net hier ook een topic over geopend, zie dit topic helaas nu pas. Ik heb hetzelfde probleem, jitter in de youtube app. Niet oke dit.
Tja KPN schuift het af op YouTube. De klant kon daar maar even contact mee opnemen werd mij verteld. Ik denk dat er meer mensen last van hebben. Misschien is dit op te lossen KPN?????

Bij deze vraag van de community aan de moderator. Schuif het niet door.
Hoe bedoel je gecomprimeerd? Een lage kwaliteit codec / bitrate? Of dynamic range compressie?
Kut geluid.
Ik sluit dit topic maar af. De kabel evt. Vervangen.

KPN mag ook wel even kijken naar de geluidskwaliteit. Bovendien is het gecromprimeerd. Dan kun je doen wat je wilt. Maar blijft LO-FI.




Tuurlijk kunnen we kijken naar hoe het geluid van ons uit komt. Maar: de issues die jij meldt zien we niet regelmatig voorbij komen. Dat, gecombineerd met het feit dat je een versterker gebruikt, wijst er in de praktijk vaak op dat het probleem aan de klantkant zit. En in dat geval gaan we eerst terug naar de basics van het troubleshooten om te zien wanneer het probleem wel voorkomt en wanneer niet.



Pixeldream, welkom! Ik zal zo reageren in je eigen topic, maar wat betreft het geluid kan ik je al wel vast vertellen dat ik jou dezelfde vragen ga stellen.