Skip to main content

Hallo,

Ik heb al zo veel gelezen over het geluidsvolume van de KPN decoder.

Ook bij mij moet ik de televisie heel hard zetten om het geluid verstaanbaar te maken.

Het nadeel dan weer is dat het geluid gaat vervormen.

Ik heb van alles al geprobeerd bij instellingen decoder, bij de televisie, maar niets helpt echt.

Vroeger was het trouwens nooit een probleem

Ik heb 2 Arris kastjes de 2952.  En allebei ook geprobeerd, maar dat gaf geen verschil.

Zou de nieuwste Arris VIP 52022 helpen? 

Ik ben een goede klant van KPN en zou er ook graag blijven. Maar dit geluidsprobleem irriteert

mij mateloos.

Gr

Lodé

Er zit helemaal geen volume regeling op de Arris ontvangers. Die zenden gewoon geluidssignaal uit, de tv moet de regeling doen.

U heeft geen soundbar of extra boxen ofzo? Erzit alleen een hdmi kabel tussen de tv ontvanger en de tv? U gebruikt geen apart kabeltje voor het geluid ofzo? Welk merk/type tv heeft u?


Met de 2952 zou je inderdaad eerder aan de tv zelf denken. De Arris heeft gewoon standaard audio uit fixed line output. 

Zeker aangezien het met beide ontvangers op de bewuste tv niet goed gaat. 

Al eens een nieuwe hdmi kabel geprobeerd?


Hoi,

Ik gebruik een HDMI kabel tussen decoder en TV.

TV is een Samsung "The Frame", dit jaar nieuw gekocht.

Ik las dat de VIP 52022 een betere geluidservaring zou geven.


Ik heb diverse HDMI kabels geprobeerd. Van goede kwaliteit want het beeld vraagt ook om een goede

kabel. Maar het geluid blijft matig. Het is jammer dat die Arris een standaard audio output heeft.

Daarom ben ik wel benieuwd naar die nieuwe ….


Hoi @Lodewieck 
De 5202 gaat je niet helpen het geluid is net als de 2952 standaard.
De TV moet de aanpassingen doen.
Overigens kun je zo de 5202 nemen als je dat zou willen door een 4K abonnement af te sluiten.
Dan eventueel na 6 maanden weer opzeggen en dan mag je de 5202 ook blijven gebruiken
Kosten per maand  2,50 meer, na 6 maanden opzegbaar.
'Ben bang dat het je probleem niet gaat oplossen.
Je kunt de service van Samsung eens bellen of die je kan helpen met het instellen van je TV


Ja misschien moet ik dat maar doen.

Wel vreemd voor een klant die per maand ruim 120 euro aan KPN aftikt! Weinig commerciële goodwill .....


Het zal waarschijnlijk niks uithalen. Het geluid moet het op de 2952 gewoon goed doen. Als daar wat aan mankeerde, dan had het forum hier wel vol gestaan met klachten. Zodoende is het dus ook logisch dat KPN u niet zomaar een 5202 geeft. Hoeveel u betaalt per maand maakt daarbij niks uit. Sowieso bent u ook echt niet de enige die 120 euro per maand betaalt. Daar is niets bijzonders aan. 


Hallo @Lodewieck 

 

Heb je al een andere HDMI poort geprobeerd?

Misschien is de ontvanger nu op de HDMI-ARC poort aangesloten en ik heb gelezen op o.a. het Samsung forum dat daar wel meer problemen mee zijn op zo'n Frame TV, ook HDMI poort 4 (indien aanwezig) geeft wel vaker problemen met bepaalde apparaten.


Dat ga ik ook nog eens proberen, wisselen van HDMI poort. Bedankt.


Ik heb alles nog eens opnieuw aangesloten, televisie opnieuw ingesteld. Het geluid doet het nu toch wel iets beter.

Iedereen bedankt voor het meedenken. Deze kan op slot.

Gr Lodé.