Skip to main content

Sinds twee weken haperen gepauzeerd afspelen en het afspelen van opnames, vaak loopt het na enkele minuten dan ook vast.

TV kijken lukt wel normaal, en de XBOX op dezelfde internet vebinding kan probleemloos de hele dag Netflix en Disney+ afspelen. De KPN TV ontvanger heb ik al een keer enkele minuten van het stroom gehaald zonder succes, ook heb ik hem gereset naar de fabrieksinstellingen en ook zonder succes.

Iemand nog suggesties?
Want het werkte eerst zo soepel…..

Hoi @Twan db, welkom. 

ik lees dat je problemen hebt met de opnames. Deze geven problemen nadat je ze hebt gepauzeerd. Heel vreemd aangezien de reset wel goed werkt. Ook Live TV pauzeren werkt goed? Of ervaar je dan ook problemen? Je hebt al herstart en gereset, maar daarna blijft het probleem dus. Hoe is de ontvanger aangesloten op het modem? Is dat met een kabel of draadloze adapters in het stopcontact? En heb je het modem al eens opnieuw opgestart? 

Zou je voor de zekerheid ook vast jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant, mocht het nodig zijn om het verder te onderzoeken. 


Bedankt voor het reageren @Bart_Z 

Na ongeveer 5 minuten gaat hij meestal happeren en vastlopen, vrijwel elke keer. Bij afspelen en terug kijken, en kijken nadat hij even op pauze is geweest.
Alles is daarna heel erg traag, wanneer je terugkijken of afspelen stopt is de snelheid na ongeveer 1 minuut weer normaal.

Het modem heb ik ook al een keer 5 minuten uit gehad en opnieuw opgestart.
Daarbij is alles bekabeld en heeft altijd goed gewerkt, de XBOX die ook op het modem zit werkt gewoon nog goed met HD kijken en andere dingen. Verder werk ik vaak thuis en heb nooit problemen met internet. 

Ik heb mijn profiel gegeven even aangevuld.


Het zijn dus puur de opnames. Dan kunnen we dus het internet uitsluiten. Dat is fijn. 

Nu zie ik dat je twee tv-ontvangers hebt, speelt het probleem op beide of op maar 1? Als het maar op 1 is, wil je ze dan eens van plek omruilen? Verhuist het probleem dan mee of blijft het op dezelfde plek? Zo komen we erachter op het in de ontvanger zit of de manier van aansluiten. Ontvanger heeft recentelijk ook nog een reset gehad?


Hallo Bart,

Ik heb inderdaad twee ontvangers en heb nu ongeveer drie dagen de andere ontvanger getest op de locatie van ontvanger die bleef hangen. Alles lijkt goed te werken, geen enkele keer blijven hangen of andere storing vertoond. Ik heb express enkele uren opnamens bekeken en dit werkte uitstekend.

Helaas kan ik niet makkelijk de ontvanger die blijft hangen testen op een andere locatie.

Het lijkt er dus op dat een van de ontvanger defect is, en daardoor niet goed kan gepauzeerd of opnamens kan bekijken.

Ik zou daarom graag die ene ontvanger omruilen.


Fijn dat het met het omruilen de andere ontvanger geen problemen geeft. Maar je kunt de ontvanger die problemen geeft niet even gebruiken op de andere plek? 

In ieder geval wil ik graag kijken of ik de ontvanger kan omruilen. Zou je daarvoor nog de laatste drie cijfers van het serienummer willen sturen? Deze vind je onder op de ontvanger. 


Hallo Bart, ik heb de (waarschijnlijk defecte) ontvanger aangesloten en start op, echter ben ik nog niet in gelegedenheid gekomen om hem langer te testen dan 2 minuten. 

Ik zou in iedergeval graag de ontvanger opruilen, aangezien de andere ontvanger tot nu toe helemaal geen problemen heeft gehad op dezelfde plek waar de andere steeds vast liep. Het serienummer eindigd op 314.


Dat is duidelijk. Ik heb de ontvanger kunnen omruilen. Je krijgt een sms vanaf wanneer en bij welk servicepunt in de buurt dit kan. Ik hoor graag van je hoe de nieuwe ontvanger werkt. 


Hallo Bart, de oude ontvanger is terug gestuurd en de nieuwe is binnen en werkt nu al wat dagen zonder problemen.

Bedankt voor de service.


Helemaal top! 

Mochten we nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we graag weer van je.Â