Skip to main content

Mijn viel op dat geplande serie opnames van heel lang geleden dus ook die niet meer uitgezonden worden of afgelopen zijn gewoon blijven staan in gepland.

Dit lijkt mij niet correct serie opnames die afgelopen zelfs van een jaar terug blijven gewoon in gepland staan dat is niet correct als er een serie opname is afgelopen moet hij dus uit gepland verwijderen worden.

En het moet niet zo zijn dat er nog serie opnames in staan van een jaar terug.

Ontwikkelteam graag hier iets aan doen het is niet nodig om de history te bewaren.

m.v.g.

Sinds een van de laatste updates is het idd zo dat ‘oude’ geplande opnames nog te zien zijn. Dat was o.a. een verzoek van mij, omdat je anders een serie niet zou kunnen stoppen als er op dat moment geen afleveringen in de gids staan. (Op de ‘gewone’ tv-ontvangers is dat ook zo.)

Staat in Geplande Opnames een serie met ‘0 opnames’ dan kun je die gewoon verwijderen als je dat wilt. Doe je dat niet, dan zouden in de toekomst zomaar afleveringen die opnieuw worden uitgezonden, opgenomen worden terwijl je die allang gezien hebt.

Nu heb je dus een keuze, en dat was eerst niet zo.


Jammer dat dit is gewijzigd. Juist goed dat dit anders was dan bij de gewone ontvangers. Nu hoefde je niks te doen na afloop van een serie, althans niet bij gepland. Logisch best ook, want de serie is gestopt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ‘in de toekomst zomaar’ dezelfde serie opnieuw zou worden opgenomen. Is dat daadwerkelijk getest? In het verleden ook nooit gedoe mee gehad. De oude ontvanger herkende haarfijn een nieuw of ander seizoen van een bepaalde serie.

En een opgenomen film hoef ik toch ook geen 2 keer te verwijderen, 1 keer bij opnames en 1 keer bij gepland. In theorie zou hierbij toch precies hetzelfde probleem kunnen optreden. In al die jaren nog nooit meegemaakt, terwijl films toch om de haverklap worden herhaald.

Kan me (wederom) nauwelijks voorstellen dat dit technisch niet te realiseren is, maar goed, wellicht vergis ik me ook. Laat me graag overtuigen.


Maar, je kunt die serie met 0 geplande opnames toch gewoon laten staan? Zit dat je echt zo in de weg?

Mensen die een serie willen stoppen waarvan op dat moment geen afleveringen in de gids staan, hebben nu in elk geval de mogelijkheid om dat te doen.


Maar, je kunt die serie met 0 geplande opnames toch gewoon laten staan? Zit dat je echt zo in de weg?

Items laten staan kan, maar de ervaring leert dat deze lijst erg lang kan worden. Af en toe de lijst 'geplande opnames' even langslopen en deleten wat niet meer terug komt, is eenvoudig en kost weinig moeite.


@Katana321 Ik begrijp totaal niet de meerwaarde ervan om series te laten zien die niet meer uitgezonden worden.

Mijn inziens is dit gewoon collision (verstopping) heeft totaal geen zijn om de history te bewaren.

Maar dat is mijn mening begrijp niet zo goed wat de trigger was om dit te doen want na verloop van tijd treed er echt vervuiling op als decoders vollopen met oude geplande opnames.

mvg


@Thijs1963 Waarom het voor mij soms wel handig/belangrijk is, heb ik hierboven al uitgelegd.

Verder doe ik al altijd wat @Berrie_Kaas als suggestie aandraagt: Als ik de laatste aflevering van een serie gezien heb, ga ik naar Geplande Opnames en verwijder dan die serie-opname waar dan "0” achter staat. Dit doe ik al heel lang op de gewone tv-ontvangers.


Goedemorgen schijnbaar vindt jij het handig, ik zelf zie totaal de meerwaarde er niet van maar dat had ik al duidelijk gemaakt.

Vind het ook wel bijzonder dat dit zo maar even geïmplementeerd wordt terwijl dit nauwelijks te sprake geweest is in dit forum.

Er zijn zoveel issues nog op te lossen met deze STB die zoveel belangrijker zijn dat dit en vervolgens  doet KPN dit maar even tussendoor erg bijzonder maar goed jij bent er mee geholpen schijnbaar.

Fijn weekend

mvg


Goedemorgen  ...... knip..... bijzonder maar goed jij bent er mee geholpen schijnbaar.

Fijn weekend

mvg

Insgelijks 😉 


Sluit me aan bij Thijs1963: redelijk onbevredigend verhaal.

Uiteraard kost het verwijderen niet heel veel moeite, als je het maar weet. Maar met name het plotse verschijnen van een stuk of 25 reeds eerder beëindigde series in de lijst deed mij vermoeden dat er iets mis was. Eens te meer nu dit op de tablet niet zo was. Lijkt me logische reactie.
Hoe zit dat dan trouwens, dat verschil? Waarom kan het op de iPad wel?

Vraag me dus nog steeds af of het nodig is. Nogmaals: een opgenomen film hoef ik toch ook niet bij gepland te verwijderen?

En laten staan, Katania, dat meen je toch niet serieus? Wat een onoverzichtelijk zooitje wordt dat.

Daarnaast is het wellicht handig om dit soort aanpassingen aan te kondigen.

Groet en goed weekend allen!


---

En laten staan, Katania, dat meen je toch niet serieus? Wat een onoverzichtelijk zooitje wordt dat.

---

Ik laat ze zelf niet staan, zoals ik hierboven al schreef. Ik ben van: ‘opgeruimd staat netjes.’


Geloof niet dat je me helemaal goed begrijpt, Katania. Maar goed, ik kom er wel overheen, we gaan vrolijk handmatig verwijderen.


Bij handmatig verwijderen loopt het vast en start de box opnieuw op in beperkte modus.

 


Als je de opnames verwijderd loopt de box vast? Dat is niet goed. Wil je de box eens resetten en het daarna nog eens proberen? Blijft de box dan vastlopen?


Als je de opnames verwijderd loopt de box vast? Dat is niet goed. Wil je de box eens resetten en het daarna nog eens proberen? Blijft de box dan vastlopen?

Hoe vaak moeten we dat nog doen? Blijft problemen geven. Zo moe van alle problemen en jullie standaard antwoord is dan: “Reset je box eens.” 
Net een week een nieuwe box vanwege andere problemen. En dan weer resetten op TWEE boxen? Ik dacht het niet. 


@Thijs1963 Waarom het voor mij soms wel handig/belangrijk is, heb ik hierboven al uitgelegd.

Verder doe ik al altijd wat @Berrie_Kaas als suggestie aandraagt: Als ik de laatste aflevering van een serie gezien heb, ga ik naar Geplande Opnames en verwijder dan die serie-opname waar dan "0” achter staat. Dit doe ik al heel lang op de gewone tv-ontvangers.

En dan loopt hij vast en start op in beperkte modus. En een fabrieksreset is geen oplossing. Er zitten zoveel fouten in de software. Gewoon een ramp dit tv+ project.