Skip to main content

Zijn er meer mensen die last hebben dat de geplande opnames niet worden opgenomen?

ik had voor een week of 3 geleden serie opname voor cobra 11 op RTL7 ingepland. Er zijn hiervan 3 weken correct opgenomen. Echter die van afgelopen weekend zaterdag en zondag zijn niet opgenomen. Stonden wel gepland en in de gids gaf die aan dat ie bezig was met opnemen. Nu staan ze niet op de tv ontvanger en ook niet in de app.

als ontvanger heb ik de HMB2260 bekabeld aangesloten met nog de oude interface

Heb hetzelfde probleem sinds kort, ook verdwijnen er bij mij opnames.


Heb hetzelfde probleem sinds kort, ook verdwijnen er bij mij opnames.

Heb jij toevallig ook de oude interface nog of de nieuwe?


Ik heb de nieuwe.


Oké ik de oude nog


Serieopnames hebben (i.i.g. met de oude interface) een vervelende eigenschap (dat was in eerste instantie niet zo, maar is later toegevoegd): ze werken per seizoen. Als een seizoen is afgelopen worden programma's van het nieuwe seizoen niet meer opgenomen. Daarvoor moet je de oorspronkelijk geplande serieopname verwijderen en vervolgens het nieuwe seizoen opnieuw instellen. Bij de nieuwe software is daar wat veranderd, maar wat precies, daar ben ik nog niet helemaal 8er.

Verder kan het zijn dat ontvangers wel gemaakte opnames niet laten zien: vaak zijn ze dan via de app wel te zien. Als dat laatste zo is, moet je de ontvanger uitzetten (met de schakelaar 8erop), de voedingskabel lostrekken en na 30 s weer vastmaken en vervolgens de ontvanger weer inschakelen. Vaak helpt dat.


Opnames zijn inderdaad in de app wel te zien. Ik heb de ontvanger uitgezet, hielp niets. Vervolgens helemaal gereset, opnames zijn nog steeds weg.


Serieopnames hebben (i.i.g. met de oude interface) een vervelende eigenschap (dat was in eerste instantie niet zo, maar is later toegevoegd): ze werken per seizoen. Als een seizoen is afgelopen worden programma's van het nieuwe seizoen niet meer opgenomen. Daarvoor moet je de oorspronkelijk geplande serieopname verwijderen en vervolgens het nieuwe seizoen opnieuw instellen. Bij de nieuwe software is daar wat veranderd, maar wat precies, daar ben ik nog niet helemaal 8er.

Verder kan het zijn dat ontvangers wel gemaakte opnames niet laten zien: vaak zijn ze dan via de app wel te zien. Als dat laatste zo is, moet je de ontvanger uitzetten (met de schakelaar 8erop), de voedingskabel lostrekken en na 30 s weer vastmaken en vervolgens de ontvanger weer inschakelen. Vaak helpt dat.

Ik heb ze ook niet in de app staan. 

Maar zal wel even kijken als het een nieuw seizoen is. Zo vaak neem ik niet op namelijk. Dacht dat dit gewoon automatisch verder ging als er een nieuw seizoen begon.  Ontvangers opnieuw starten zoals hierboven beschreven werkt ook niet en software opnieuw laden ook niet. 


Probleem is opgelost


Hoi @Jeroenvanginkel1, ik lees dat het is opgelost. Heel fijn. 

Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan vooral weten. 


Hoi @Jeroenvanginkel1, ik lees dat het is opgelost. Heel fijn. 

Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan vooral weten. 

Hoi @Bart_Z klopt is inmiddels opgelost.Â