Skip to main content

[GESLOTEN] Test mee aan de nieuwste KPN TV+ Box! Meld je aan als tester!

[GESLOTEN] Test mee aan de nieuwste KPN TV+ Box! Meld je aan als tester!
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

103 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14180 reacties
  • 25 januari 2025

Hoi ​@Buurman20 
Je kunt een gratis terugkijk videoland streamingdienst afnemen, dan voldoe je aan de voorwaarden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8156 reacties
  • 25 januari 2025
Sebas14 schreef:

Ah jammer. Ik heb een soundbar die al met zijn maatjes door de kamer dreunen 😉

Beste ​@Sebas14 die kun je (tijdelijk) los koppelen, dan voldoe je aan de voorwaarden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8156 reacties
  • 25 januari 2025
huistijger schreef:

Aangemeld
Ik zet de soundbar wel uit, da's geen probleem

Precies ​@huistijger ik koppel de soundbar, die ik alleen voor radio luisteren gebruik, ook (tijdelijk) los.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 72 reacties
  • 25 januari 2025

@PeterG Dank voor je melding. Was blijkbaar niet helemaal wakker. Alsnog de knop gebruikt 😁

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 25 januari 2025

In onze woonkamer hebben wij een home cinema set (Dolby Surround 5.1) van Sony en die zullen wij absoluut blijven gebruiken. In onze tuinkamer heeft onze tweede televisie geen soundbar en daar zou die nieuwe TV+ Box weleens een uitkomst kunnen zijn. Hiermee zouden we dan namelijk in de tuinkamer eenvoudig naar de radio of Spotify kunnen luisteren zonder daar de televisie bij aan te hoeven zetten. We hebben daar nu een "gewone" TV+ Box staan, die ik van KPN mag blijven gebruiken om zo de ontwikkelingen op de TV+ Box kan blijven volgen en zo mijn topic "Feature requests TV+ Box" bij kan blijven werken. Ik zou die "gewone" TV+ Box graag omruilen voor de "nieuwe" TV+ Box maar dat zit er helaas niet in gezien het feit dat wij geen TV+ abonnement hebben.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 25 januari 2025
wjb schreef:

---

We hebben daar nu een "gewone" TV+ Box staan, die ik van KPN mag blijven gebruiken om zo de ontwikkelingen op de TV+ Box kan blijven volgen en zo mijn topic "Feature requests TV+ Box" bij kan blijven werken. Ik zou die "gewone" TV+ Box graag omruilen voor de "nieuwe" TV+ Box maar dat zit er helaas niet in gezien het feit dat wij geen TV+ abonnement hebben.

Maar misschien wordt er ook nu voor jou een uitzondering gemaakt?

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 25 januari 2025

Katana321 schreef:

Maar misschien wordt er ook nu voor jou een uitzondering gemaakt?

Ik verwacht dat de werking/bediening/UI van nieuwe TV+ Box 100% gelijk zal zijn aan die van de "gewone" TV+ Box en dat het daarvoor dus echt niet nodig is om een uitzondering te maken. Ik verwacht tevens dat het topic "Feature requests TV+ Box" ook voor de "nieuwe" TV+ Box van toepassing zal zijn en ik hoop dat aanpassingen voor beide boxen vrijwel gelijktijdig gedaan zullen worden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8156 reacties
  • 25 januari 2025
wjb schreef:

In onze woonkamer hebben wij een home cinema set (Dolby Surround 5.1) van Sony en die zullen wij absoluut blijven gebruiken. In onze tuinkamer heeft onze tweede televisie geen soundbar en daar zou die nieuwe TV+ Box weleens een uitkomst kunnen zijn. Hiermee zouden we dan namelijk in de tuinkamer eenvoudig naar de radio of Spotify kunnen luisteren zonder daar de televisie bij aan te hoeven zetten. We hebben daar nu een "gewone" TV+ Box staan, die ik van KPN mag blijven gebruiken om zo de ontwikkelingen op de TV+ Box kan blijven volgen en zo mijn topic "Feature requests TV+ Box" bij kan blijven werken. Ik zou die "gewone" TV+ Box graag omruilen voor de "nieuwe" TV+ Box maar dat zit er helaas niet in gezien het feit dat wij geen TV+ abonnement hebben.

Beste ​@wjb heb je de huidige TV+ box in de tuinkamer dan nog steeds als tester staan, ondanks dat je geen TV+abo hebt??? Dan zou het toch mogelijk moeten zijn om de nieuwe TV+box te testen???

Je hebt dan wel geen betaald TV+abo, maar toch.

PeterG
Superuser
  • 60901 reacties
  • 25 januari 2025
Bram Mertens schreef:

Hooppaaaaa! Aangemeld! Nieuwe dingen testen is altijd leuk! Hopelijk pikt mijn smart home de nieuwe box ook goed op ☺️

KIJK! Dáár is zo'n test nou o.a. voor. 😃 ​@Bram Mertens .

Bram Mertens
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+2
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 januari 2025
PeterG schreef:
Bram Mertens schreef:

Hooppaaaaa! Aangemeld! Nieuwe dingen testen is altijd leuk! Hopelijk pikt mijn smart home de nieuwe box ook goed op ☺️

KIJK! Dáár is zo'n test nou o.a. voor. 😃 ​@Bram Mertens .

Hahaha dat dacht ik ook… de oude kastjes had m’n home assistant moeite mee, de tv+ ontvangers werden gelijk opgepakt hahaha 

zo benieuwd naar deze box. Zit elke keer te twijfelen voor soundbar of iets bij de tv. Maar dan elke keer kom ik in de knoei met de HDMI kabels hahaha

Hopelijk is de audio goed van deze dingen 

• 766 reacties
  • 25 januari 2025

Mij ontgaat die eis van een betaalde stream abonnement. Met alleen NPO Start of gewoon Youtube kom je dus blijkbaar niet in aanmerking.

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 25 januari 2025
Rowi. schreef:

Mij ontgaat die eis van een betaalde stream abonnement. Met alleen NPO Start of gewoon Youtube kom je dus blijkbaar niet in aanmerking.

Ik denk dat KPN ook wil dat Dolby Atmos getest gaat worden en dan moet je wel een bron hebben die Dolby Atmos levert.

• 766 reacties
  • 25 januari 2025
wjb schreef:
Rowi. schreef:

Ik denk dat KPN ook wil dat Dolby Atmos getest gaat worden en dan moet je wel een bron hebben die Dolby Atmos levert.

Dat is inderdaad de enige plausibele verklaring hoewel dit apparaat natuurlijk nooit 'echte' Atmos beleving kan geven, dan kan je beter via een hoofdtelefoon luisteren want dat ruimtelijke effect vind in je hersenen plaats. Op Youtube staan ettelijke fimpjes met Atmos en Dolby 5.1 en 7.1 

Bram Mertens
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+2
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 januari 2025
wjb schreef:
Rowi. schreef:

Klinkt logisch ja. Hoop ook dat je eenvoudig muziek kan streamen vanaf je telefoon bijv. of dat je niet meer per se altijd je tv aan moet hebben als de vrouw radio wil luisteren hahaha

Deze ontvanger zou zomaar eens de oplossing kunnen zijn voor een hoop “problemen” hahahaha 

wjb
Superuser
  • 74436 reacties
  • 25 januari 2025

Off-topic:

Rowi. schreef:

Dat is inderdaad de enige plausibele verklaring hoewel dit apparaat natuurlijk nooit 'echte' Atmos beleving kan geven, dan kan je beter via een hoofdtelefoon luisteren want dat ruimtelijke effect vind in je hersenen plaats.

Maar het verschil tussen Dolby Surround en Dolby Atmos is nu juist de derde dimensie en ik zie niet hoe je die kunt bewerkstelligen met een koptelefoon.

• 766 reacties
  • 25 januari 2025
wjb schreef:

Off-topic:

Rowi. schreef:

Dat is inderdaad de enige plausibele verklaring hoewel dit apparaat natuurlijk nooit 'echte' Atmos beleving kan geven, dan kan je beter via een hoofdtelefoon luisteren want dat ruimtelijke effect vind in je hersenen plaats.

Maar het verschil tussen Dolby Surround en Dolby Atmos is nu juist de derde dimensie en ik zie niet hoe je die kunt bewerkstelligen met een koptelefoon.

We hebben maar twee audio ingangen onze oren. Kortom onze hersenen verwerken de audio input en bepalen op basis van diverse factoren waar het geluid vandaan komt. Zoek maar eens een Atmos testfilmpje op youtube en beluister dat via een koptelefoon. Een huis vol luidsprekers is wezenlijk onnodig.

Maar daar is dit topic verder niet voor bedoeld.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8156 reacties
  • 25 januari 2025
Rowi. schreef:

Beste ​@Rowi. bij Videoland kun je een gratis abo nemen voor alléén terugkijken, dan voldoe je aan de voorwaarden voor het gebruiken van een streamingdienst.

• 766 reacties
  • 25 januari 2025
JanD schreef:
Rowi. schreef:

Beste ​@Rowi. bij Videoland kun je een gratis abo nemen voor alléén terugkijken, dan voldoe je aan de voorwaarden voor het gebruiken van een streamingdienst.

Ik ga zeker geen gebruikmaken van een RTL dienst zelfs niet gratis. Ik kom hoe dan ook niet in aanmerking want ook ik heb bewust geen TV+ abonnement. 

Ik miste de onderbouwing van die eis. Het Dolby Atmos verhaal is het enige logische. Dan is TV Gemist via Videoland ook niet echt zinvol. Want bij de rtl uitzendingen zit hooguit 5.1 audio.

Buurman20
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 81 reacties
  • 25 januari 2025
huistijger schreef:

Hoi ​@Buurman20 
Je kunt een gratis terugkijk videoland streamingdienst afnemen, dan voldoe je aan de voorwaarden.

Bedankt voor de tip ​@huistijger 

Samen met mijn vrouw overlegd en en toch maar voor de betaalde versie van Videoland gekozen. Het aanbod van films en series past nog het beste in ons straatje.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1001 reacties
  • 25 januari 2025
Katana321 schreef:

Ik zou me (natuurlijk) willen aanmelden voor deze pilot, maar ik heb geen tv+ abonnement. Goh, volgens mij is dit de 1e keer dat ik me niet kan/mag aanmelden voor een pilot. 

Ik kan ook niet meedoen, heb geen TV+ abonnement. Jammer? nou nee, ik test elke dag mijn Arris VIP5202, alsmede mijn HMB2260, (nog uit de XS4ALL tijd) tot in den treure. Deze functioneren nog steeds uitstekend. Ik hoef hiervoor geen verslag uit te brengen of deel te nemen aan een gesloten forum. Ook de twee streamingsdiensten die ik gebruik doen het prima en mijn Teufel box produceert een geluid die de buren doen aanbellen als hij ter ver richting max. gaat.

Overigens alle testers succes!, de techniek staat nu eenmaal niet stil en t.z.t. lezen de ‘afvallers’ jullie bevindingen vast wel.   

Stefan95
Topper
  • Topper
  • 16 reacties
  • 25 januari 2025

Ik heb aangemeld nieuwe tv box 2025

19DT2120
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 25 reacties
  • 25 januari 2025

Berrie_Kaas schreef:
Katana321 schreef:

Ik zou me (natuurlijk) willen aanmelden voor deze pilot, maar ik heb geen tv+ abonnement. Goh, volgens mij is dit de 1e keer dat ik me niet kan/mag aanmelden voor een pilot. 

Ik kan ook niet meedoen, heb geen TV+ abonnement.

Oops dat van de TV+ abonnement had ik even over het hoofd gezien😳 die heb ik ook niet en was met de vorige keer ook niet nodig. Nou, dat is jammer, dat wordt dus niet testen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7456 reacties
  • 25 januari 2025

Er komen vast nog meer tests via de Community dus als het nu niet lukt (doordat je bijvoorbeeld geen TV+ hebt) dan hopelijk de volgende ronde weer. 🙂
Wel bedankt voor de interesse! Leuk om te zien dat er zoveel reacties zijn al. 😄

• 362 reacties
  • 25 januari 2025

Beste ​@Shyrin van KPN , ik wil hierbij even een lans breken voor ​@wjb. Ik denk dat het voor KPN erg nuttig zou zijn als hij toch mee mag doen met deze test ondanks dat hij geen TV+ abonnement heeft maar nog wel een TV+ box heeft. Hij helpt al zo lang en vooral zo kundig bij zoveel onderwerpen op zowel technisch als functioneel gebied, ook met de huidige TV+ box, dat hij een uitzonderingspositie zeer verdient.

Ik vraag hierbij de KPN baas een decreet uit te vaardigen ten gunste van wjb. Er zijn zeer recente voorbeelden te vinden dat dit heel snel kan 😉.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22030 reacties
  • 25 januari 2025

Ik sluit me bij je aan ​@Edu2020. Hij is van onschatbare waarde voor dit soort testen en voor de community maar ik denk dat het wel goed komt😉.