Skip to main content

Hallo,

 

Ik kijk een opgenomen serie terug en krijg daarbij gesproken (Nl) audio en dat wil ik graag uitzetten …

Heb van alles geprobeerd maar het lukt niet 😒

Vind het zeer hinderlijk / storend en ook volkomen overbodig in mijn geval !

Hoop dat iemand een oplossing heeft.

Dank !

Het lijkt wel of je deze van NPO1, 2 of 3 GOS hebt opgenomen. Zo nee, dan weet ik niet hoe dit komt.


Hi Alfons,

Dank voor je reactie !

Dat is correct - van GOS NPO 3, het is de serie “Killing Eve” …

Ik heb meerdere opames van GOS NPO zenders (gehad) maar heb de gesproken tekst nog niet eerder meegemaakt.

Kan ik het op een of andere manier uitzetten ?


Nee, uitzetten gaat volgens mij niet. GOS betekent Gesproken Ondertiteling Service en die 3 kanalen zijn speciaal voor blinden en slechtzienden. Die kunnen (meestal) wel horen en bij een buitenlandse taal wordt het voor hen dan door een computer vertaald in het Nederlands zodat ze het toch kunnen volgen.

Als jij ook tot die doelgroep hoort gewoon zo laten. Maar ik vermoed van niet. Jij moet NPO1, 2 en 3 dus gebruiken op kanaal 661, 662 en 663 of als je geen glasvezel hebt, maar “koper” kanaal 1, 2 of 3.


Nu je het zegt, ik heb glasvezel en kijk altijd (en neem op) van de 6xx kanalen …

ik herinner me dat ik bij Opgeslagen twee keer de serie zag staan en die leken mij beide hetzelfde en dus heb ik er eentje verwijderd om ruimte te maken - waarschijnlijk dus die van 663 helaas !

Dus helaas pindakaas maar heb wel weer wat geleerd - hartelijk dank !