Skip to main content

Hoi forumleden, ik ben kort geleden overgestapt op het Husselabonnement. Nu kan ik niet meer opnemen maar dat vind ik niet zo heel erg. Echter, bij het terugkijken van een programma krijg ik alleen maar gestotter. DAn weer een stukje programma, dan weer niet, en dat is niet fijn als je iets wilt terugkijken. Ligt dat nou aan het abonnement? Ik voel het als een soort straf van KPN dat ik een goedkoper abonnement heb genomen. In deze tijd van hoge energiekosten lijkt me dat niet zo’n gek besluit. Toevallig kreeg ik deze week een aanbieding van de Ziggo in de bus en ik zit echt te denken om over te stappen. Of is dat ook geen goed besluit?

@Marian van Wijk Dat zou wat zijn als KPN de klanten zou gaan dwarszitten, omdat ze een goedkoper abonnement namen. Het Hussel abonnement heeft hier helemaal niets mee van doen. Welke TV decoder heeft u ? Zou u die eens een "frisse start" kunnen geven via Menu>instellingen>syteem>frisse start. 

 


DAnk HansaanZet! volgens mij heb ik een decoder van KPN…kan ik dat doen via de TV, jouw tip? 


Ja hoor. Al zittend op de bank met de afstandsbediening. 😉


Ik ga het NU proberen!


Heb alles geprobeerd, opfrissen, modem resetten, decoder etc. Het is nu nog erger, zelfs bij live uitzendingen. Het kan bijna niet aan de TV liggen want bijv Netflix doet het zonder problemen.  Monteur van KPN laten komen? Het is toch wel heel toevallig dat het gebeurt na de verandering van mijn abonnment. Of is het puur toeval?


Hai @Marian van Wijk, welkom op ons forum!
Dit moet niks met je abonnement te maken hebben maar dit is wel knap vervelend TV kijken!

Kun je eens toelichten hoe je je TV ontvanger aangesloten hebt zitten op de experiabox? Is dat met een rechtstreekse kabel of zitten daar nog iets van kastjes tussen? Zoja hoe branden de lampjes daarop? Als je wilt kun je dit ook met foto's toelichten.

Op onze website hebben we hier ook een stappenplan voor: Oplossen van slecht of haperend beeld


Beste Thomas, dank voor je bericht. Ik stuur je 2 foto’s, 1 van mijn decoder naast de tv en daar zit ook een extra kastje met 3 wit/groene lichtjes omdat mijn modem en dsl aansluiting nogal ver bij de tv vandaan zitten (al jaren), zie foto 2. Ik kan dus niet zomaar even de tv met een kabel op de tv aansluiten. Had ik vroeger wel, een paar meter kabel. 

 


Beste Forumleden, gisteren alles nog eens langsgelopen en ik weet niet wat ik heb gedaan maar de TV doet het (tot nutte) weer normaal. DAnk voor al jullie tips! Ik had al een monteur besteld maar die heb ik nu maar weer afgezegd…


Hoi @Marian van Wijk, sorry voor mijn late ractie. Fijn dat je het toch weer werkend hebt gekregen! En zonder monteur!
Mocht het probleem zich toch weer voor doen vermoed ik dat het hem zit in de witte kastjes in het stopcontact. 
Ik herken niet precies wat voor apparaten dit zijn maar ze lijken op onze draadloze verbindingssets. Als ze enigzins hetzelfde werken kan een verstoring op je lichtnet direct storen met je TV signaal. Denk bijvoorbeeld aan infrarood verwarmingspanelen, electrische kachels en andere dingen die vrij veel stroom gebruiken. Zo kunnen ook sommige opladers storen met dit signaal.

In dit topic staan nog wel een paar dingen waar je op kunt letten maar de stabielste oplossing is je TV ontvanger met een internetkabel aansluiten.

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Hoi Thomas, dank je wel voor je tips. Nou helaas….vanavond begon het gestotter van beeld en geluid bij TERUGkijken opnieuw. Hoe jammer! Een kabel direct van de SDN naar de TV moet meters lang zijn in de inrichting van mijn huiskamer. Ik heb nu 2 draadloze verbindingssets, altijd zonder problemen geweest en nu opeens… En dat is wat ik niet begrijp. Misschien toch maar een monteur laten komen, Gisteravond ging het terugkijken nog prima en vanavond is het weer raak….


Ah dat is balen! Een rechtstreekse kabel is vaak wat makkelijker gezegd dan gedaan inderdaad.
Ik vermoed dat het hem ergens in de draadloze verbindingssets zit. Omdat dit niet een setje van ons is kan ik je daar helaas ook niet heel goed mee helpen. Ik moet je al wel waarschuwen dat een monteur je daar waarschijnlijk niet gratis mee kan helpen omdat het in je eigen apparatuur zit.

Is er misschien iets veranderd aan electrische apparaten in huis? We zien dat het lichtnet in de koude maanden altijd wat zwaarder belast wordt dan in de zomer. Ook zou het nog kunnen helpen de adapter die je nu in de oranje stekkerdoos hebt zitten in de muur te doen. Bij onze adapters kan dat een hoop verschil maken!

Wat voor type adapters gebruik je trouwens? Dan kan ik dat in de titel van dit topic zetten.


Dank je Thomas voor je reactie. Maar hoe kan het dan dat als ik Netflex kijk, nooit een storing heb? Vanavond zat ik terug te kijken naar een uitzending van Podium Klassiek en ja hoor, midden in de uitzending stopt hij en het lukt niet meer om terug te kijken. DAn maar via mijn Ipad… Ik begrijp het niet, het is echt sinds ik mijn abonnement heb veranderd en ik begrijp dat dat toeval is. Nee ik heb geen nieuwe of andere electrische apparaten in huis, geen ingrijpende veranderingen. Aan de TV kan het toch niet liggen als Netflix het zonder problemen doet toch?


Streaming diensten zoals netflix en youtube zijn voor dit soort storingen minder gevoelig omdat ze bufferen, ze downloaden het filmpje sneller dan dat je het kunt kijken.

Bij gewone televisie is dat niet mogelijk omdat je natuurlijk niet wilt dat de TV achter zou lopen. Bij een wedstrijd zouden de buren dan de uitslag eerder weten (bij wijze van spreken) programma's terugkijken heeft er als het goed is minder last van maar dat werkt allemaal net weer even iets anders.

 


Maar Thomas, hoe kan het dat ik dat voordat ik mijn abonnement heb veranderd nooit had? En nu bij het terugkijken van programma’s voortdurend….Ik begrijp het nog steeds niet… 


Dat staat hier echt los van en kan niet anders dan toeval zijn. Heb je toevallig een lange internetkabel in huis om daarmee te testen of het wel werkt? Heb je iets van een typenummer van je draadloze adapters?

Je kunt ook altijd met ons bellen op 0800-0402, als je dat doet op het moment dat er storing is kunnen mijn collega's meteen de lijn uitlezen.


@Marian van Wijk Heb je nog een oplossing kunnen vinden?


Dag Thomas, dank voor je al tips maar ik heb toch besloten bij KPN weg te gaan ; of het een goed besluit is geweest zal de tijd leren. De laatste paar dagen geen klachten maar ja…besluit was al genomen. 


Ah dat is jammer maar de keuze is natuurlijk altijd aan jou 😊 mocht je je ooit nog bedenken of nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!