Skip to main content

hallo

Ik heb 2 tv boxen ontvangen,maar die werken niet zo goed bij mijn 13 jaaar oude tv,s

Kan mijn sennheiser headsets niet meer gebruiken want er zit geen geluidsaansluiting op de tv-box.

Ze waren best wel duur

Beide tv,s storen soms

Ik wil beide Nieuwe tv boxen terug sturen,en de oude heb ik weer aangesloten.

Maar daar wordt moeilijk over gedaan.

Dat klopt. Terug naar het oude abonnement / systeem is niet mogelijk. 

Sluit de sennheiser basiszender aan op de koptelefoon uitgang van je tv. Een uit 2010 moet dat nog hebben lijkt mij.

🙂 Aansluiten op de nieuwe box kan ook maar alleen met een digitaal optisch naar analoog omzetter. 

Bij kpn te koop maar ook bij andere (web)shops. 

Bij Kpn:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2097379/optical-omvormer-naar-jack/

Niet de nieuwe terug sturen! Want je oude gaan binnenkort uit je abonnement en wordt je geacht terug te sturen. Maar gelukkig kun je met de omzetter de sennheiser zender ook op de DIW7022 aansluiten. 👍


hallo

ik heb het abonnement omgezet naar een goedkopere versie,maar dan moet ik kosten maken om de rest te laten draaien.

En wat is DIW 7022

En trouwens die oude boxen doen het goed

 


De DIW 7022 zijn de nieuwe tv boxen. Kijk maar op de voorkant 😉.

En tja, Bij de nieuwe abonnementen met de nieuwe wat lagere prijzen voor internet horen voor tv alleen die nieuwe tv ontvangers. Zonder analoge audio aansluiting maar dat is dus te overbruggen.

ik heb het abonnement omgezet naar een goedkopere versie,maar dan moet ik kosten maken om de rest te laten draaien.

De aanschaf van die omzetter voor je sennheiser heb je er door de lagere maandprijs t.z.t. ook weer uit natuurlijk.

Die oude boxen zullen binnenkort niet meer werken. De nieuwe, DIW 7022, wel.

Waarom sluit de de zender van de sennheiser niet aan op de tv? De aansluiting voor een koptelefoon? Als je geen omzetter wilt kopen.


Die oude boxen zullen binnenkort niet meer werken. De nieuwe, DIW 7022, wel.

Waarom? Zolang de meeste klanten nog gewoon oude boxen gebruiken blijven deze toch gewoon actief? 


opnieuw geplaatst ivm onjuiste mention


Ja, @j3roentje 

Voor de klanten met de oude abonnementen wel. (dus Alles-in-1, Internet+TV en Hussel)

Maar eenmaal naar het huidige nieuwe (met de naam Combivoordeel) kan je alleen nog de KPN TV+ box ( Sagemcom DIW7022 ) gebruiken. En gaan oude boxen indien je die had na enige tijd automatisch uit je abonnement.

Ik reageer hier op een klant met het nieuwe abonnement en geef ik derhalve de daarbij horende informatie omtrent de tv boxen.


hallo

Maar gelukkig kun je met de omzetter de sennheiser zender ook op de DIW7022 aansluiten. 👍

dat gaat niet lukken.en aansluiten in de tv is ook geen optie want wij kijken meestal met z,n 2en.

dan hoort er 1 wel en de ander niets

 


https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-naar-stereo-audio-extractor-45760?gclid=CjwKCAiAjPyfBhBMEiwAB2CCIhXdiShPXXOUd00KJVN5xXh8NUxKheucFPZdN0kSXg8x0IrbY0nB5BoC_uQQAvD_BwE

 


hallo

Maar gelukkig kun je met de omzetter de sennheiser zender ook op de DIW7022 aansluiten. 👍

dat gaat niet lukken.en aansluiten in de tv is ook geen optie want wij kijken meestal met z,n 2en.

dan hoort er 1 wel en de ander niets

 

Waarom gaat het niet lukken met de omzetter? Dan heb je, net als met de oude ontvanger, ook één 3,5 mm aansluiting. Dan is er geen verschil met een oude ontvanger.


Had het niet simpeler geweest als kpn die aansluiting niet gelijk  bijbesteld had


Ha @jan1947 ,

Het iemand anders wel gelukt om zijn abonnement terug te zetten via de telefonische klantenservice.Maar deze persoon moest wel een paar keer terugbellen, maar het kán dus wel.
Zie dit topic:

 


Had het niet simpeler geweest als kpn die aansluiting niet gelijk  bijbesteld had

Nee. Zo'n omzetter voor audio kost je (inclusief verzendkosten) € 22,50.

Daar zit niet iedere klant ongevraagd op te wachten lijkt mij.

De meesten die externe audio gebruiken doen het via de optische aansluiting.

Als je de omvormer in huis hebt is het qua aansluitingen in the end hetzelfde als met de oude ontvanger. Op evt. de scart na, maar wie gebruikt die nog?

Overigens hadden de ontvangers die kpn bij Hussel leverde (okt. 2019 tot 23 januari 2023) ook al zo'n 3,5 mm aansluiting niet meer. 


Hi allemaal! Ik heb een aantal berichten weggehaald. Dit omdat het gesprek een voortzetting was van een bericht dat in strijd is met de huisregels


Hallo Bram

Niet zoveel goede antwoorden op mijn vragen

Nog niemand heeft mij kunnen overtuigen,waarom ik niet met de oude HD tv-ontvanger kan werken

DE tv doet het goed.

Wel leuke weetjes,maar die kosten geld,en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

 


Nog niemand heeft mij kunnen overtuigen,waarom ik niet met de oude HD tv-ontvanger kan werken

DE tv doet het goed.

Jouw oude TV ontvanger zal komen te vervallen nadat je de nieuwe TV+ Box hebt aangemeld en dan zal hij dus niet meer werken.

Zolang dat nog niet gebeurd is kan je hem prima blijven gebruiken.


... die kosten geld,en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Je hebt ook die koptelefoon indertijd gekocht. En sennheiser is ook nog eens behoorlijk duur. Dus wat het bezwaar is voor éénmalig 22,50 voor de audio adapter ontgaat me.

Oh, en natuurlijk je televisie toestel. Zonder die heb je óók niks aan de ontvanger. En die tv is ook gekocht.


https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-naar-stereo-audio-extractor-45760?gclid=CjwKCAiAjPyfBhBMEiwAB2CCIhXdiShPXXOUd00KJVN5xXh8NUxKheucFPZdN0kSXg8x0IrbY0nB5BoC_uQQAvD_BwE

Die extractor zal niet werken immers die ondersteunt enkel hdmi 1.3 terwijl voor de TV+ Box hdmi 2.1 vereist is.


... die kosten geld,en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Je hebt ook die koptelefoon indertijd gekocht. En sennheiser is ook nog eens behoorlijk duur.

Voor sommige mensen kan er een medische oorzaak zijn om voor zo'n Sennheiser te kiezen en misschien is dat hier ook wel het geval. Het is dan ook een beetje flauw om dit issue te bagatelliseren zonder meer achtergrondinformatie.


Ik denk dat het best handig zou zijn als je hier schrijft hoe je headset geluidsingang is. Toslink (optical) of Tulip . Bij de headsets voor gehoorgestoorden van Senheiser is dat tegenwoordig Toslink. De oudere hadden tulp, net als koptelefoons. 

Peter schreef een 3.5 mm aansluiting. Niet de koptelefoonaansluiting. Bij de betere TV’s zat er vroeger zo’n aansluiting (audio aansluiting genoemd) aan de achterkant van de TV. Deze blokeert dan niet het luidspreker geluid maar doet het synchroon. 


€ 22,50 voor een audio adapter naar analoog 3,5 mm. Wáár gaat dit over als je dat niet voor je sennheiser over hebt.