Skip to main content
Vraag

Gids springt tijdens navigeren naar de vorige dag

• November 21, 2025
  • 10 reacties
  • 99 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Weet niet of dit valt onder de onderwerpen die jullie hier graag zien, of dat dit onder het kopje 'tv gids' valt. Maar voor t geval dat:

Met de DIW7022 en volledig geupdate versie,

Tijdens het door tv gids navigeren bij blijkbaar een bepaalde navigatie, dus door alle balkjes van de programmas 'scrollt' of navigeert, sprong ineens de gids naar de vorige dag.

In mijn geval de programmas van donderdag avond en ineens zat ik bij woensdag.

Ik ga niet speciaal zoeken naar waar dit dan wel zou horen maar kan me best voorstellen dat de afdeling die over t programmeren gaat dit wel wilt weten,
succes.

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

10 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 21, 2025

Als toevoeging:

- ik heb het nu vaker meegemaakt, dus wel een patroon

- kan zijn dat dit is sinds de laatste update (die update heeft het navigeren in de tv gids trouwens wel veel sneller gemaakt)

En ook: 

Normaal als je 'naar rechts' of links navigeert, springt de tijdbalk mee en zie je de programmas van een later/eerder tijdstip, maar ook sinds de laatste update merk ik dat dit niet altijd gebeurt, en dat je dan dus soms op programmas 'staat geselecteerd' en navigeert in het duister.

Even uit de tv gids en weer terug naar de gids en opnieuw proberen dus, en dat werkt ook.

Het lijkt mij dat deze problemen algemene software problemen zijn en niet voor mij specifiek, maar als dat wel t geval kan zijn, verneem ik dat natuurlijk graag.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 23, 2025

Hmm. Hier ook DIW7022. Ik herken het euvel niet. 

Druk je niet toevallig op 《 voor 24 uur terug?

》 is 24 uur vooruit. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 23, 2025

Ik gebruik op t moment van navigeren alleen de zilverkleurige cirkel met de 'ok' knop in het midden. Ik zit niet aan de << spoel of >> spoel knop.

Als 2 of 3 maal snel achter elkaar de zilverkleurige < of > drukken dit effect kan hebben kan ik dat wel testen.

Ik navigeer misschien wel relatief snel.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 24, 2025

Hi ​@Ted456, fijn dat PeterG ook meedenkt. 

Vanzelfsprekend zien we dit soort onderwerpen hier graag, en zeker als het niet goed werkt. Ik heb dit zojuist hier ook getest en kan het niet reproduceren. Zou je willen kijken welke softwareversie je hebt op de ontvanger, is dit 1.210.2? 

Heb je ook geprobeerd om de TV+ box helemaal te resetten zoals hieronder uitgelegd?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 24, 2025

Hallo Alex,

Nee, reproduceren ben je misschien een tijdje mee bezig, heb t zelf pas 2 misschien 3 keer meegemaakt.

Ik heb de DIW7022 en de laatste update, dus zou bekend moeten zijn welke software versie dat is, maar voor de compleetheid even bekeken en inderdaad de 1.210.2

Ik zal binnenkort wel even een update geven over of ik het nog een keer meemaak of niet.

Ik stoor me er ook niet aan, dus het is geen groot probleem en/of heeft voor mij geen urgentie.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 25, 2025

Nee dat snap ik, maar ik toch benieuwd waarom dit gebeurd natuurlijk omdat dat niet zo hoort. Dankjewel voor de terugkoppeling hier en de genomen moeite! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Een update eerder dan verwacht, met betrekking tot 1 vd problemen die ik noemde.

1. Springen naar vorige dag.

2. 'navigeren in het duister'

Die nummer 2, kan ik nu 'stabiel' herproduceren door nu naar veronica 20:30 (di 25 nov) te gaan, dan op "I, Robot" te navigeren, en dan naar rechts navigeren met de zilverkleurige cirkel op de afstands, nu is "Bumblebee" geselecteerd, te zien boven de gids, maar de tijdbalk van de gids springt niet mee, en navigeer ik dus 'in het duister'.

Niet hélemaal stabiel, het heeft er echt mee te maken welke vorige navigatie tussen programmas je welke tijdsbalkweergave heeft laten zien, maar met wat rondspelen met navigeren gebeurt dit nu ook op rtl 7 met Independence day en Sin City, dus Sin City is geselecteerd, maar de tijdbalk staat nog op 'eindtijd' of meest rechts in het scherm te zien de tijd die vroeger is dan de start van Sin City.

Beste manier om te reproduceren is om te spelen met een bepaalde tijdbalkweergave terwijl navigeren op de zenders 1 tot rtl 7, dan 1 keer naar beneden navigeren zodat de gids verspringt naar het volgende blok van zenders, veronica net 5 etc, en dan naar links en rechts navigeren tot je iets hebt geselecteerd (witte weergave van t programmablokje ipv grijs), maar dat je deze witte balk niet in beeld ziet en de tijdbalk dus niet meespringt.

De hele KPN gids interface is trouwens volgens mij (!), wel helemaal goed en volledig te zien op mijn scherm, en de tv of een foutieve instelling (op kpn box/tv), zorgt er denk ik niet voor dat een stuk aan de rechterzijde van het scherm wordt 'afgesneden'. Want dat zou natuurlijk dit symptoom ook kunnen verklaren.

De gids gaat volgens mij een aantal dagen of zelfs week terug, dus dit zou ook later nog goed te testen kunnen zijn.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 28, 2025

Dank voor je uitgebreide test en reactie, ​@Ted456! Ik heb zelf net ook een poos door mijn gids zitten bladeren, en ik krijg het niet gereproduceerd. Ook niet met dezelfde zenders en programma's die jij noemt.

Het klinkt alsof de TV+ Box op dat moment net niet snel genoeg gidsinformatie binnenkrijgt. Het zou dan ook iets kunnen zijn dat verband houdt met de verbinding van de TV+ Box met internet. Kun je wat meer vertellen over hoe deze TV+ Box is verbonden?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 28, 2025

Hi Erik,

De ontvanger is via wifi verbonden met Experia Box V10A.

Modem staat zeer dichtbij en alle streams zijn wel vloeiend.

Aangezien ik t idee krijg dat dit niet door meer klanten is gemeld, zal ik zoals Alex al vroeg even een factory reset doen, moet ik wel even iets langer voor nemen om de huidige instellingen vd box eerst te noteren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025

Inmiddels heb ik nog een modem herstart gedaan en de Box terug naar fabrieksinstellingen gezet, maar het probleem met de gids blijft.

Dus navigeren in het duister.

Ook merkte ik gister nog met veel navigeren in de programmas van de afgelopen week, dat de selectie van bijv. Rtl 7 ineens springt naar de 'nu' knop, dat het daarna zelfs niet meer mogelijk is om naar beneden te navigeren, terug naar de programmabalkjes. Als je dan een aantal dagen terug zat met je navigatie, en uit de gids moet en weer erin, is dat wel hinderlijk.

Dus nog steeds zowel Navigeren in t duister, plotse sprongen naar de volgende dag (24u verder) of ineens de vorige dag, en de selectie glitched volledig zonder de mogelijkheid van terugkeer naar de programmabalkjes, en dus vastzitten op de nu knop, met misschien wel de mogelijkheid om tussen de hoofdfuncties helemaal bovenaan (start, nu op tv, gids, etc) te navigeren.