Skip to main content
Beantwoord

Gids Veronica op 15-3 om 18:00 heeft waarschijnlijk een te korte uitzending met Spider-Man

• March 11, 2025
  • 8 reacties
  • 101 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

15-3 veronica 18:00   is waarschijnlijk fout met spiderman

Veronica / Disney XD

Marvel's Spider-Man: Goblin Oorlog (Special Deel Een)

seizoen 2, aflevering 23

zaterdag 15 maart 18:00 ‧ 5m

spiderman is normaal 20 a  25 minuten

8-3 was er om 18:00 veronica film top 3 van 5 minuten

ziggo heeft dezelfde fout

https://www.nu.nl/tvgids/veronica?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

heeft veronica film staan

Beste antwoord door TijtheMan

@matthijs peters,

Als ik nu in de gids kijk zie ik de juiste informatie staan. Het programma item is in ieder geval aangepast, maar ik zie nog geen seizoen en afleveringsnummer staan waar dat op de 8ste wel het geval was. Hier ga ik nog even achteraan.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • March 11, 2025

@matthijs peters,

Thanks. We hebben de melding uitstaan. Als er een update is kom ik erop terug. Dit is inderdaad niet zoals het behoord te zijn.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

iemand heeft de titel veranderd van 

“veronica 15-3 18:00 waarschijnlijk fout met spiderman”

in 

“Gids Veronica op 15-3 om 18:00 heeft waarschijnlijk een te korte uitzending met Spider-Man”

Mijn verwachting/aanname is dat niet de uitzendduur fout is maar het programma is fout

programma is waarschijnlijk “veronica film top 3” zie 8 maart

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • March 11, 2025

‘Fout’ of ‘te kort’. Het klopt in ieder geval niet 😁

Ik denk inderdaad dat zoals je stelt er een film top 3 uitzending thuishoort in dat tijdsslot (net als op 8 maart). Ik denk ook dat de grondoorzaak hiervan het herstel is op het issue 'Geen uitzending’ van DisneyXD (ander topic 😉). Er heeft namelijk een wijziging op de EPG van DisneyXD plaatsgevonden om het 'Geen uitzending’ issue te verhelpen. Hoewel dit momenteel nog maar een aanname is staat deze vraag nog wel uit.

To be continued.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

Kans is heel groot dat het fout is, 100% zekerheid bestaat niet

Maar het stoort me dus wel dat een moderator even snel de topic leest en dan de titel aanpast op een manier die waarschijnlijk niet goed is. 

Net zoals bij “Part2 ontbreekt in EPG bij Vienna Blood op BBC First”  de oorspronkelijke titel was “door fouten in epg met vienna blood op bbc first word weer een seizoen opname vernaggeltr”

part2 had niets met seizoen opname probleem te maken het draaide puur om het afl. nummer.

Hoofd probleem was dat seizoen opname niet werkte en juist dat werd uit de titel gehaald

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • March 11, 2025

Ik zeg ook altijd; Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

Part 2 is absoluut gerelateerd aan het afleveringsnummer. Het is de reden dat er geen uniek afleveringsnummer is waardoor part 2 gezien wordt als een herhaling (want zelfde afleveringsnummer als part 1) en dus niet opgenomen wordt.

Voor wat betreft het verder aanpassen van de titel kan ik de reden ook wel inschatten. De vindbaarheid is aanzienlijk beter waardoor andere klanten deze dus sneller onder ogen krijgen. Naar mijn idee heeft dat 2 voordelen. 1: Andere klanten zijn direct geïnformeerd en hoeven niet verder te zoeken. 2: Omdat klanten het snel vinden worden er ook niet 4 topics over hetzelfde onderwerp aangemaakt.

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

part 1 en part 2 waren onderdeel van de titel en via de browser zag je dat ook 

En zie de oplossing het aanpassen van het afl nummer

De tv box toont bijzonder weinig van het programma info vergelijk browser maar met de box een verschil van dag en nacht

En voor de vindbaarheid hoort er juist in de titel te staan  dat de seizoen opname niet meer werkt daardoor. 

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • March 11, 2025

Part 1 en 2 hadden in de data beide hetzelfde afleveringsnummer. Het afleveringsnummer veld staat los van de titel (had ook part 43 en part 53 kunnen staan bij wijze van). En ja, door het wijzigen van het afleveringsnummer gingen de opnames uiteindelijk goed.

De verschillende apparaten hebben inderdaad een verschillende interface (om het even zo te noemen). Hierdoor toont de ene meer/andere informatie dan de andere. Dit zit hem niet in de data van de gids, maar in de software (noem ik het maar even) van de verschillende apparaten.

Het was niet alleen de seizoenopname die mis ging. Ook voor de mensen die een enkele afleveringsopname hadden gepland ging dit mis. Wanneer dit in de titel staat zullen deze mensen het topic wellicht skippen. Nu staat het er misschien meer generiek, maar hierdoor hebben meer mensen het kunnen vinden.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • Antwoord
  • March 12, 2025

@matthijs peters,

Als ik nu in de gids kijk zie ik de juiste informatie staan. Het programma item is in ieder geval aangepast, maar ik zie nog geen seizoen en afleveringsnummer staan waar dat op de 8ste wel het geval was. Hier ga ik nog even achteraan.