Skip to main content

Sinds een paar maanden ben ik glasvezelklant bij KPN. Ik heb problemen met terugkijken van opnames aangemaakt via het Arris VIP5202 kastje van HD glas-zenders. Deze opnames zijn niet terug te kijken  via iTV/app. De opnames staan niet in de lijst van de app/itv. Dat is lastig omdat je dan niet via tablet/chromebook opnames kan terugkijken bijvoorbeeld in slaapkamer wat ik groot gemis vind. Los daarvan is wegens rechtenbeheer een aantal opnames sowieso niet terug te kijken wat ik als oud Ziggo klant niet gewend was en erg onprettig vind.

Maar het gaat dus om de opnames van glas HD zenders. Het via een reguliere HD zender een extra opname inplannen met de Arris mediabox is onwenselijk. Ik heb juist de reguliere HD zenders verborgen in de zenderlijst zodat zenders er niet dubbel in staan en ik automatisch de beste beeldkwaliteit (glas HD) zenders heb. 


Er zijn meerdere soortgelijke onderwerpen, die ook deels gaan over ‘glas hd op 1’ en deels over opnames. Beiden hebben naar ik heb begrepen wel met elkaar te maken:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/wanneer-hd-op-1-in-de-itv-app-en-wanneer-hd-glas-in-de-itv-app-465467


https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/opnames-glas-hd-niet-zichtbaar-in-itv-online-of-app-516358


https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/opnames-hd-glas-niet-zichtbaar-in-itv-app-android-475074

 

Ik ben benieuwd of er een moderator van KPN is die dit signaal verder wil brengen. Bij de telefonische klantenservice werd aangegeven dat ik het best deze oproep via het forum kon doen aangezien ze dit bij de telefonische helpdesk niet kunnen oppakken?:thinking:


Alvast dank en groet,

Daniel

Hoi @Danielthuis, welkom hier. 

Het klopt inderdaad dat de HD Glasopnames niet te zien zijn in de app. WIl je opnames via de app bekijken dan dien je via de HD kanalen op te nemen. Dit is een wens die al vaak doorgegeven is. Wie weet? Meer kan ik er op dit moment niet over zeggen helaas. 😞 Komen er veranderingen dan zullen we dit delen. 


WIl je opnames via de app bekijken dan dien je via de HD kanalen op te nemen.

Wat een ramp, implementeer nu toch EINDELIJK eens HD-"Glas" op 1 en houd op met ons glasvezelabonnees zo te "benadelen". Je gaat natuurlijk niet een HD zender opnemen op als je die zender ook in HD-"Glas" kwaliteit hebt. Sterker nog, je hebt als glasvezelabonnee natuurlijk de HD zenders waarvan een HD-"Glas" variant aanwezig is op "verborgen" staan waardoor het je niet eens lukt om een opname voor die zender in te plannen.

Daar komt bij dat je vaak vooraf nog niet weet of je die opname op de TV ontvanger (HD-"Glas") gaat terugkijken of via de iTV app (HD).

 

@Bart_Z, Ik hoop oprecht dat jullie eindelijk eens door de bril van de abonnee naar deze problematiek gaan kijken want het heeft wat mij betreft nu toch echt lang genoeg geduurd!

 


@wjb  helemaal met je eens.

Was destijds ook toegezegd.

Ook dat HD glas ook vanaf 1 zou komen.

Helaas, paar jaar verder, nog steeds niet.


Hoi Bart_z

Dank voor je bericht. Ik lees dat je niet weet wanneer er een oplossing voor dit probleem dat kennelijk langer en bij hoop mensen speelt komt: Je geeft aan dat de wens al vaak is doorgegeven.

 

Mag ik je dan vragen om dit nog een keer bij collega's die hierover gaan onder aandacht te brengen en me te laten weten wat stavaza is? Begrijp en lees ook in dit forum dat er wel wat nieuwsgierigheid naar een update is als ik het zo mag interpreteren :slight_smile:

 

Alvast dank!

 


Was destijds ook toegezegd.

Ook dat HD glas ook vanaf 1 zou komen.

Helaas, paar jaar verder, nog steeds niet.

Inderdaad, dat hebben ze beloofd. Zie ook dit bericht van 16 juni 2019.


Ik zal het nogmaals doorgeven. Als er dan eens nieuws komt zal ik dat delen. 


Dank Bart_Z, 

Dan hoor ik het graag!

Groet,

Daniel

 


Ik zal het nogmaals doorgeven. Als er dan eens nieuws komt zal ik dat delen. 

@Bart_Z, Zoals al zo vaak aangegeven, de optimale oplossing is om HD-"Glas"-op-1 te implementeren maar voor mij is het in de iTV app kunnen terugkijken van opnames van HD-"Glas" zenders veruit het belangrijkste onderdeel. Dat mag uiteraard gewoon in de HD kwaliteit die beschikbaar voor de iTV app. Er is een tijd geweest dat HD-"Glas" opnames wel getoond werden in de iTV app maar altijd met de naam "unknown". (Zie dit bericht van tweeeneenhalf jaar terug.) 

Ook vandaag de dag is de app nog altijd op de hoogte dat er een HD-"Glas" opname gemaakt is of gepland staat immers in de gids wordt het opname symbooltje dan bij die uitzending getoond.


@Bart_Z zijn er al updates hierover?


Nee, ik weet niks. Ik kan er niet meer van maken op dit moment. 


Nee, ik weet niks. Ik kan er niet meer van maken op dit moment. 

En dat bijna drie jaar na de belofte van kpn dat het zal komen. :rage: