Skip to main content

Hallo, Ik heb sinds gisteren KPN glasvezel maar het begint helaas niet ok. Monteur is gisteren 4 uur bezig geweest met de installatie in orde te krijgen.  Krijg ook de melding Zender niet beschikbaar en gisteren avond bij 1 serie terugkijken wel 10 keer haperingen van 2-10 seconden. Zeer irritant. Ik heb een Arris VIP 5202 en een Experia V10A en een Samsung 7500 series 4k TV van 4 jaar oud. Alles is bekabeld aangesloten.

Stappen op de website inclusief reset allemaal gedaan.

Wat te doen????

 

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic

Beste @AndrasSteiner, welkom! Dat is een vervelend begin.. Werkte het wel naar behoren toen de monteur er was? Je maakt dus geen gebruik van een draadloze verbindingsset? Wil je, naast het beantwoorden van de vragen, ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik met je mee. 


Je hebt nog niet weer gereageerd, Andras. Dan ga ik ervan uit dat het probleem is verholpen. Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, reageer alsnog, dan kijken we mee.


Hallo allemaal, sorry voor de late reactie. Ik was het een en ander aan het uittesten.

het probleem is idd opgelost en was eigenlijk eenvoudiger als gedacht. Vanuit mijn experia box had ik mijn UTP kabel naar een TP-Link gigabit switch lopen. Daarvandaan naar de KPN tv ontvanger en daaruit HDMI naar de TV.

Waarschijnlijk heeft de TP link switch conflicten met de KPN box want nadat ik die er tussenuit had gehaald was het probleem opgelost. Les voor de KPN monteur, check altijd eerst of het met een directe kabel verbinding WEL werkt.

:?