Skip to main content

Op mijn 2e ontvanger op de 1e verdieping werken mijn Glasvezel TV kanalen 661 t/m 670 sinds een tijdje niet meer. Initieel werkte dit wel, wat de trigger was om dit te veranderen is onbekend. Er is in elk geval niks verandert in het netwerk landschap rond die tijd. 

Deze ontvanger zit bedraad verbonden via een 2-tal “normale” gigabit switches. Bij de andere televisie is dit feitelijk ook het geval. Maar daar werkt dit wel gewoon. 

Ik heb nog wel het oude Experiabox V8 modem.

Beste @Stephan de Wit, welkom! Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt. Heb jij je tv-ontvanger al eens 30 seconden stroomloos gemaakt? Als je ze omruilt, blijft het probleem dan bij dezelfde ontvanger staan? Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Is het een idee om je V8 in ieder geval om te ruilen? Die is al wat ouder en kunnen we gewoon omruilen als je dat zou willen. 


Dat heb ik inderdaad al wel eens geprobeerd. Laatst ook een langere tijd stroom storing uitval (vanwege werkzaamheden aan de elektrischeinstallatie) en daarna is het niet veranderd. 

Modem vervangen wil ik inderdaad wel doen. Maar moet ik dan het modem gelijk terugbrengen als ik de nieuwe haal? Of mag ik eerst de nieuwe ophalen en een later, als alles werkt, het oude terugbrengen? Want ik gebruik het internet ook vrij intensief voor thuis werken. 


Welk type ontvanger betreft het en ondersteunen de switches igmp snooping?


Modem vervangen wil ik inderdaad wel doen. Maar moet ik dan het modem gelijk terugbrengen als ik de nieuwe haal? Of mag ik eerst de nieuwe ophalen en een later, als alles werkt, het oude terugbrengen? Want ik gebruik het internet ook vrij intensief voor thuis werken. 

Dat kan helaas niet. Je moet je oude modem gelijk inleveren en dan krijg je de nieuwe mee.


Welk type ontvanger betreft het en ondersteunen de switches igmp snooping?

Type ontvanger weet ik zo even niet. Maar de switch bij de ontvanger boven ondersteunt IGMP snooping wel. Die in de meterkast er nog tussen zit blijkbaar niet. Volgens mij zit de ontvanger beneden daar ook achter. 

Maakt dit veel uit?


Op mijn 2e ontvanger op de 1e verdieping werken mijn Glasvezel TV kanalen 661 t/m 670 sinds een tijdje niet meer. Initieel werkte dit wel, wat de trigger was om dit te veranderen is onbekend. Er is in elk geval niks verandert in het netwerk landschap rond die tijd. 

Deze ontvanger zit bedraad verbonden via een 2-tal “normale” gigabit switches. Bij de andere televisie is dit feitelijk ook het geval. Maar daar werkt dit wel gewoon. 

Ik heb nog wel het oude Experiabox V8 modem.

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u? (staat aan de onderkant meestal, begint meestal met VIP)

De Motorola 1853 kan het inderdaad niet (maar deze mag u zo wie zo omwisselen).

 

De Gigabit switch moet zo wie zo IGMP Snooping ondersteunen.

Anders werken de IPTV decoders niet of slecht. 😉

 

Kijk ook in het menu, of HD wel aan staat.😉


Op mijn 2e ontvanger op de 1e verdieping werken mijn Glasvezel TV kanalen 661 t/m 670 sinds een tijdje niet meer. Initieel werkte dit wel, wat de trigger was om dit te veranderen is onbekend. Er is in elk geval niks verandert in het netwerk landschap rond die tijd. 

Deze ontvanger zit bedraad verbonden via een 2-tal “normale” gigabit switches. Bij de andere televisie is dit feitelijk ook het geval. Maar daar werkt dit wel gewoon. 

Ik heb nog wel het oude Experiabox V8 modem.

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u? (staat aan de onderkant meestal, begint meestal met VIP)

De Motorola 1853 kan het inderdaad niet (maar deze mag u zo wie zo omwisselen).

 

De Gigabit switch moet zo wie zo IGMP Snooping ondersteunen.

Anders werken de IPTV decoders niet of slecht. 😉

 

Kijk ook in het menu, of HD wel aan staat.😉

Hallo Joop2011, 

Het vreemde is dat het heel lang gewoon goed heeft gewerkt, maar van de ene op de andere dag werken alleen de glasvezel kanalen dus niet goed meer. Gewone HD kanalen werken nog wel. 


Op mijn 2e ontvanger op de 1e verdieping werken mijn Glasvezel TV kanalen 661 t/m 670 sinds een tijdje niet meer. Initieel werkte dit wel, wat de trigger was om dit te veranderen is onbekend. Er is in elk geval niks verandert in het netwerk landschap rond die tijd. 

Deze ontvanger zit bedraad verbonden via een 2-tal “normale” gigabit switches. Bij de andere televisie is dit feitelijk ook het geval. Maar daar werkt dit wel gewoon. 

Ik heb nog wel het oude Experiabox V8 modem.

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u? (staat aan de onderkant meestal, begint meestal met VIP)

De Motorola 1853 kan het inderdaad niet (maar deze mag u zo wie zo omwisselen).

 

De Gigabit switch moet zo wie zo IGMP Snooping ondersteunen.

Anders werken de IPTV decoders niet of slecht. 😉

 

Kijk ook in het menu, of HD wel aan staat.😉

Hallo Joop2011, 

Het vreemde is dat het heel lang gewoon goed heeft gewerkt, maar van de ene op de andere dag werken alleen de glasvezel kanalen dus niet goed meer. Gewone HD kanalen werken nog wel. 

Ontvangers zijn allebei Arcadyan HMB 2260 ontvangers. 


@Stephan de Wit,

Heb je de ontvanger ook naar fabrieksinstellingen gezet? Werken ze ook niet als je de ontvangers omwisselt?


@Stephan de Wit,

Heb je de ontvanger ook naar fabrieksinstellingen gezet? Werken ze ook niet als je de ontvangers omwisselt?

Hier ben ik ook benieuwd naar. En heb je de mogelijkheid om de switch er toch eens tussenuit te halen? De Arcadyans rechtstreeks aan de V8 bij wijze van test?

 

Als we de V8 omruilen, moet die inderdaad meteen terug. Wellicht handig dit eens in een vakantieperiode o.i.d. te doen?


@Stephan de Wit,

Heb je de ontvanger ook naar fabrieksinstellingen gezet? Werken ze ook niet als je de ontvangers omwisselt?

Hier ben ik ook benieuwd naar. En heb je de mogelijkheid om de switch er toch eens tussenuit te halen? De Arcadyans rechtstreeks aan de V8 bij wijze van test?

Heb je hier nog naar kunnen kijken @Stephan de Wit?