Skip to main content

Hallo, 

 

Hoe kan het dat de glasvezelzenders af en toe ontbreken in de lijst? 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Goedemorgen beste de glasvezel zenders zitten van af 661 tot 670 .misschien als u decoder een Reset geeft dat ze weer terug komen. dat wil nog wel eens helpen 😉👍


Ik weet de nummers, ze staan in mijn favorietenlijst. Maar af en toe zijn ze ineens weg.

 

Resetten heeft geholpen. Goed om te weten. Bedankt! 


 Graag   gedaan       Veel kijk plezier 😀👍


Gebruik je een Arris vip5202 (de 4k ontvanger) van kpn EN heb je deep-sleep stand-by ingesteld? Dan worden de HDglas kanalen niet goed vastgehouden.

Gebruik de gewone stand-by en ze zullen er altijd staan. En hij is sneller aan.

Helaas wordt het ‘euvel’ nog niet meegenomen met de komende update(s).


Gebruik je een Arris vip5202 (de 4k ontvanger) van kpn EN heb je deep-sleep stand-by ingesteld? Dan worden de HDglas kanalen niet goed vastgehouden.

Gebruik de gewone stand-by en ze zullen er altijd staan. En hij is sneller aan.

Helaas wordt het ‘euvel’ nog niet meegenomen met de komende update(s).

Ha Peter, 

 

Ik heb inderdaad bovengenoemde ontvanger.

Heb het even gecheckt, maarstond niet in deep sleep.

Wel haal ik altijd de stroom van de apparaten met Klik-aan-klik-uit als het bedtijd is. Zodat niks in standby blijft staan.

Het gebeurd niet heel vaak. Dus al het opgelost is met een keertje resetten dan kan ik daar mee leven. :p

 

Hartelijk dank voor de input. 


Gebruik je een Arris vip5202 (de 4k ontvanger) van kpn EN heb je deep-sleep stand-by ingesteld? Dan worden de HDglas kanalen niet goed vastgehouden.

Gebruik de gewone stand-by en ze zullen er altijd staan. En hij is sneller aan.

Helaas wordt het ‘euvel’ nog niet meegenomen met de komende update(s).

Ha Peter, 

 

Ik heb inderdaad bovengenoemde ontvanger.

Heb het even gecheckt, maarstond niet in deep sleep.

Wel haal ik altijd de stroom van de apparaten met Klik-aan-klik-uit als het bedtijd is. Zodat niks in standby blijft staan.

Het gebeurd niet heel vaak. Dus al het opgelost is met een keertje resetten dan kan ik daar mee leven. :p

 

Hartelijk dank voor de input. 

 

Daar houden heel veel apparaten niet van.

En zoveel gebruikt de Arris VIP 5202 niet in Stand-By.

Ik denk dat de oorzaak is, dat je de spanning (in de volksmond stroom) er af haalt. 

 

Eigenlijk is het wel grappig, want de koelkast, wekker, etc. zet ook niemand uit.

 

De Arris VIP 5202 gebruikt ongeveer 3 watt in stand-By.

De meeste TV tegenwoordig minder dan een half (0,5) watt (vermogen).

3 watt stand-by bij 12 uur per dag is per jaar 13 watt per jaar en bij € 0,25 per KWH is dat € 3,30 per jaar. 

Als je al je gloeilampen door LED vervangt, bespaar je veel meer. 

Ook de verwarming 0,5 (half) graad lager bespaar je veel meer. 


Wel haal ik altijd de stroom van de apparaten met Klik-aan-klik-uit

Dat is dus de oorzaak. Komt namelijk vrijwel overeen met deep-sleep.

Het is voor de tv ontvanger echter beter om deze wél op (gewoon) stand-by te laten staan. Dan komen ook de systeemupdates 's nachts binnen. En merk je daar niets van.

Het stroomverbruik is nihil in stand-by en het is ook een volledig veilige situatie.


Dan zal ik direct stoppen met het SPANNINGLOOS:wink:  maken van de apparaten. 

 

Merci! ​​​​​​

 


Het is intussen toch wel bekend dat het stroomverbruik van de ontvangers in standby nagenoeg net zo hoog is als werkend en dus niet nihil. Behalve natuurlijk met de deep-sleep!


Het is intussen toch wel bekend dat het stroomverbruik van de ontvangers in standby nagenoeg net zo hoog is als werkend en dus niet nihil. Behalve natuurlijk met de deep-sleep!

 

Het energieverbruik in Stand-by is bij de nieuwe Arris VIP 5202 veel lager dan wanneer hij aanstaat.

Ook als hij in gebruik is, is hij zuiniger met energie. 

Dat is een van de grote voordelen van de 5202.

Zie ook hier 


Nou ja, van 4,3 Watt naar 3,3 Watt is me nogal een stap :joy: .