Skip to main content

In mijn woning komt de glasvezel in de meterkast binnen, de experiabox staat in de huiskamer. 

Is er een mogelijkheid om deze draadloos met elkaar te verbinden zonder al te veel verlies in snelheid 

Op welke wijze heeft u nu een verbinding met het internet? 


Internet gaat via WiFi met experiabox 

 


Waar ik naar toe wil is dat ik de kabel tussen de NT box en de experiabox kwijt ben

 


Waar ik naar toe wil is dat ik de kabel tussen de NT box en de experiabox kwijt ben

Dat gaat niet.


Helaas zal dit niet gaan. Is het misschien een mogelijkheid om deze onder de grond via de kruipruimte te verplaatsen?


Hi Remco, welkom op het forum. 

Dit kan inderdaad niet. Als je de kabel kwijt bent is dat geen probleem. Het is een reguliere UTP kabel die nodig is, die kun je bijna overal krijgen waar ze iets met elektronica verkopen. Voordeel is dat de lengte met UTP niet uitmaakt voor het signaal tot zo'n 100 meter. 


Met een externe verbindingsset kan je volgens mij wel via het stopcontact de tv aansluiten, maar dit is niet altijd even stabiel.


Met een externe verbindingsset kan je volgens mij wel via het stopcontact de tv aansluiten, maar dit is niet altijd even stabiel.

Je kunt het proberen maar naar mijn mening is dat vragen om problemen . 


Even wat opgezocht op Internet als het al zou werken

Doorvoersnelheid

Glazvezel KPN Internet 1Gbit/s

UTP cat6 1Gbit/s

Develo 1200 0,4Gbit/s


Als de leidingen in huis slecht zijn heeft het weinig zin om zoveel geld te investeren. Wat dat betreft kunnen veel factoren het maken dat deze set niet tot slecht werkt.

Maar KPN verkoopt het wel dus er zijn ook zeker positieve ervaringen.


Met een externe verbindingsset kan je volgens mij wel via het stopcontact de tv aansluiten, maar dit is niet altijd even stabiel.

Je kunt het proberen maar naar mijn mening is dat vragen om problemen . 

Precies, dat moet je niet willen.

"Draadloze" verbindingssets zijn sowieso al gevoelig voor interferentie op het lichtnet en al door zo'n interferentie dan de hele Internet verbinding wegvalt dan wordt je daar vast en zeker niet vrolijk van.

Loopt er niet een oude telefoonleiding of coax kabel van de meterkast naar de woonkamer.

Zo ja, kan je die dan niet vervangen door een netwerkkabel?


Draadloze verbindingssets worden gebruikt nà het KPN-modem (Experia), nooit voor het modem.

Met een degelijke glasvezelaansluiting moet je niet willen werken met draadloze verbindingssets.