Skip to main content

Ik baal stevig. Wij konden tot voor kort de (Zeeuwse) regionale zender GO-TV ontvangen. Deze hadden we dan ook elke avond laat aanstaan. Geweldig oude en nieuwe muziekclips door elkaar heen - non-stop.

Wij wonen in Amsterdam.

Sinds een paar dagen is de zender, zonder enige waarschuwing verdwenen uit ons pakket. We missen die zender écht. Als antwoord op dezelfde vraag van iemand uit Almere, zagen we een bericht staan van KPN, dat we - omdat dit een regionale zender betreft - we deze eigenlijk nooit hadden mogen ontvangen.

We hopen écht dat deze zender terugkomt - ook in Amsterdam, doe het landelijk. Er is namelijk GEEN zender in Nederland, die dit zelfde aanbod aan muziek geeft.

U heeft helaas het antwoord al gegeven.

Welke regionale zenders kun je kijken

Je ontvangt alleen de regionale zender(s) van je eigen provincie en de aangrenzende provincies.


Ik zie dat je wel kunt streamen vanaf een Chromecast.

https://www.go-rtv.nl/televisie


Er is namelijk GEEN zender in Nederland, die dit zelfde aanbod aan muziek geeft.

GO-TV is een LOKALE zender. Die mag bij providers met meer dan 100.000 abonnee's niet buiten het eigen postcodegebied doorgegeven.

Ik heb heel vaak 192TV aan (pluspakket 113).

Wil je 'm weer dan is T-mobile de enige waar het kan. Totdat ook zij meer dan 100.000 TV abonnee's krijgen….

Of je gaat 'm inderdaad casten. Een Chromecast kost ca. 4 tientjes.


Dank je wel, Peter G. Ik ga jouw mogelijkheden even bekijken.

Maar het is wel zonde - en een beetje raar, want we hebben de zender heel lang kunnen ontvangen.

 

Groetjes,

 

Cora


we hebben de zender heel lang kunnen ontvangen.

Het oude systeem was 13 jaar oud en toen, bij de ontwikkeling, werd geen rekening gehouden met niet-landelijk door te geven zenders. Ik had in de eerste jaren, van af mei 2011, ook de lokale helemaal niet via KPN. Moest FM via antenne gebruiken. TV-kanaal, alleen via kabel, kreeg ik dus niet.

Later kwamen de lokalen en het fenomeen postcodefiltering. En dát ging in het oude systeem dus niet heel erg goed. Ook niet toen de regionalen gefilterd gingen worden.

De filtering is nu rechtgetrokken met het nieuwe tv-systeem. Maar daardoor zijn wel veel kijkers lokale en regionale zenders kwijt.


Begrijpelijk, maar wel eeuwig zonde!


Reageer