Skip to main content

Waarom moet nu precies de enige muziek zender met muziek voor ouwe l#llenĀ  zoals wij verdwijnen?

Echt heel jammer, hopelijk vinden meer mensen dat.

GO TV moet terug in het aanbod!

Simon.

HalloĀ @Simon KeverĀ ,

GO-TV is een LOKALE zender. KPN geeft alleen lokale zenders aan in de gemeente waarvoor de uitzendingen officieel verzorgd worden.Ā 

Een alternatief is 192TVĀ (pluspakket 113).


GO-TV is een LOKALE zender. Die mag bij providers met meer dan 100.000 abonnee's niet buiten het eigen postcodegebied worden doorgegeven.

Waarom mag die zender niet buiten het eigen postcodegebied doorgegeven worden?


Ok @wjbĀ ,

Ik kan dat zo snel niet hardmaken, ik pas het antwoord aan naar het beleid vanĀ KPN.Ā 


OkĀ @wjbĀ ,

Ik kan dat zo snel niet hardmaken, ik pas het antwoord aan naar het beleid vanĀ KPN.Ā 

Precies, het is beleid ... een geld kwestie dus.


Ik had gebruik gemaakt van een reactie in een ander topic.Ā 
Ā 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/go-tv-uit-terneuzen-ineens-niet-meer-te-ontvangen-511484

Maar ik heb geen link naarĀ iets waaruit dat bewezen wordt.Ā 


Ik had die info mƔƔnden geleden gelezen op Totaal TV. Kan het daar echter niet meer vinden.


@PeterG

Die 100.000 abonnees geldt in ieder geval voor het minimaal verplicht doorgeven van 30 zenders. Daarbij zijn de NPO-zenders, de Vlaamse zenders en de eigen regionale en lokale zender een verplicht onderdeel. Bij minder dan 100.000 abonnees geldt de verplichting van minimaal 30 zenders niet. En Digitenne is vrijgesteld van de doorgifte van lokale zenders.Ā 


Dit lijkt me niet te kloppen, een week geleden hadden we deze zender nog wel.

Bovendien, mijn abonnement kost iets van 72 euro per maand, daarvoor mag ik toch wel wat verwachten.

Niet iedereen is van de TikTokĀ  en hiphop...ā€¦

Simon.Ā 


Hallo @Simon KeverĀ Bedoel jeĀ Deze zenderĀ Die is wel online te beluisteren.Ā 
Ā 


Woon je in Zeeland, Simon Kever?

GO-TV wordt doorgegeven in de volgende plaatsen:
Ze zenden uit voor de gemeente Terneuzen. Dus ook De Knol, Philippine, Wulpenbek, Sas van Gent. (zoals vermeld op hun site: https://www.go-rtv.nl/contactĀ  )

Volgens overheid.nl valt onder gem. Terneuzen:

Axel, Biervliet, Hoek, Koewacht, Overslag, Philippine, Sas Van Gent, Sluiskil, Spui, Terneuzen, Westdorpe, Zaamslag, Zuiddorpe

https://almanak.overheid.nl/23448/Gemeente_Terneuzen

Een prima alternatief is 192tv in het pluspakket. Hier vaak aan.

En een ander alternatief is de online mogelijkheid die Cristien al noemt.


Dit lijkt me niet te kloppen, een week geleden hadden we deze zender nog wel.

Bovendien, mijn abonnement kost iets van 72 euro per maand, daarvoor mag ik toch wel wat verwachten.

Niet iedereen is van de TikTokĀ  en hiphop...ā€¦

Simon.Ā 

Klopt @Simon KeverĀ ,

Er zijn al meer meldingen hierover geweest. Deze zender is langere tijd ten onrechte buiten het eigen gebied doorgegeven. Kennelijk heeft KPN dit nu hersteld.Ā 
Ā 

In het verleden hebben we wel eens vaker meldingen gelezen van zenders die ten onrechte in andere regioā€™s zichtbaar zijn. Vroeg of laat wordt dit dan hersteld door een wakkere KPN-medewerker.Ā 


Wat ik niet begrijp : hoezoo ten onrechte? Wat is er onterecht aan het doorgeven van een videoclip zender?

Natuurlijk wonen we niet in de buurt van Terneuzen.Ā  Wat we zo waarderen aan GoTv is het zonder reclame uitzenden van zeer gemĆŖleerde muziek van de afgelopen 55 jaar.

Simon.Ā 


zonder reclame uitzenden van zeer gemĆŖleerde muziek van de afgelopen 55 jaar.

Dan kom je met 192tv ook een heel eind. (pluspakket 113) Dat is zo'n beetje 1950 (als er beeld beschikbaar is) tot 1990.

Verder nog de audiokanalen:

Stingray Oldies op 902
Stingray Classic Rock 928


Ik snap jouw frustratie, maar Go TV is officieel een lokale zender. Het beleid van KPN is omĀ lokale zenders niet landelijk door te geven.Ā Ā 


Wat ik niet begrijp : hoezoo ten onrechte? Wat is er onterecht aan het doorgeven van een videoclip zender?

De term "ten onrechte" is wat ongelukkig gekozen. Het beleid van KPN is dan regionale zenders alleen in de provincie zelf en de aangrenzende provincies uitgezonden worden en lokale zenders alleen in het betrokken postcode gebied.

De enige uitzonderingen zijn de lokale zender van Amsterdam en de regionale zender van Friesland, die worden beide landelijk uitgezonden.

Dat GO-TV elders beschikbaar was voldeed dus niet aan het beleid en dat was volgens KPN dus "onterecht".


Aan 192 heb ik niets, vind meer dan 70 euro per maand wel genoeg dus geen pluspakket.

Voor audio heb ik een radio..ā€¦

Kom op KPN, de meeste van jullie betalende klanten zijn de MTV leeftijd vast wel voorbij!

Simon.


Je gaat 'm niet terug krijgen. KPN gaat niet de ene lokale zender wel landelijk doorgeven en de andere niet. Alleen T-mobile heeft deze zender landelijk (alle lokalen namelijk). Dat kunnen ze doen omdat ze relatief weinig TV-abonnee's hebben en dus weinig Buma/Stemra kwijt zijn.

De zenderverdeling van KPN is volgens de mediawet waardoor zelfs REGIONALE zenders niet landelijk zijn bij deze provider.

GO-TV is en blijft een LOKALE zender in de gemeente Terneuzen.

Als je in Zeeland woont, dan kan je nog naar Delta. Anders T-mobile of via internet :relaxed: : https://www.go-rtv.nl/ .
Geen idee of ze ook Chromecast ondersteunen. Iemand die dat heeft zou het eens moeten uitproberen. Met een laptop: gebruik dan wel browser Google Chrome.

Ik heb 'm nu ook aan. (door alle topics nieuwsgierig geworden)


Het leuke aan GoTv is natuurlijk dat ze geen reclame blokken hebben, de lokale informatie in de blauwe balk is natuurlijk van het "kat in boom" niveau, dus grappig en niet storend.

Verder zijn de clips een amorfe mengelmoes van toen tot nu, kortom laat in de avond een lekkere slaapmuts.Ā 

Simon.


Deze zender is ookĀ op de satelliet te zien geweest.Ā Ā 

Gelukkig zijn er op de satelliet nog heel veel andere leuke muziekzenders.Ā 

Now 70's bijvoorbeeld.Ā 

Ā 

Astra 1KRĀ /Ā Astra 1LĀ /Ā Astra 1MĀ /Ā Astra 1NĀ (19.2Ā°E)
19.2Ā°E action_collapse.gif1Astra 1KR 11273.25 H 5 Astra 1KR DVB-S2 8PSK 22000Ā 2/3 ASTRA 1, 42.6 Mb/sĀ  1 1005 KingOfSat charts update form
Ā  zap.gif GoTV
169.gif
Ā 

Music

Ā 

Ā 


Deze zender is ookĀ op de satelliet te zien geweest.Ā Ā 

Gelukkig zijn er op de satelliet nog heel veel andere leuke muziekzenders.Ā 

Helaas is satellietĀ niet voor iedereen weggelegd. Om zicht te hebben op een satelliet zou ik een schotel boven de nok van mijn woning of aan de voorgevel moeten bevestigen. Beide is niet toegestaan in mijn woonplaats. Ook zou ik een paar bomen moeten kappen en daar krijg ik waarschijnlijk ook geen vergunning voor. Gelukkig zijn er ook vele online alternatieven.


@wjbĀ 

Inderdaad, deze zender is ook online beschikbaar.Ā 

Toch is een schotel een hele leuke aanvulling op het TV-aanbod. Zelf heb ik de schotel gewoon op de grond staan in mijn tuin. Er is altijd wel een plekje te vinden waar je geen last hebt van hoge bomen.Ā 

EenĀ combinatie van DVB-T2/Satelliet/Online-TV is werkelijk ideaal. Ā Ā 

Ā