Skip to main content

 Google assistant wil niet actief worden. Als ik schuifje zeg maar op actief zet komt er een scherm met rond pijltje en verder gebeurt er niets en blijft  Google assistant op disabled staan

UP…..graag


Even opnieuw configuren misschien in de stb ?


Even opnieuw configuren misschien in de stb ?

Zou de oplossing kunnen zijn maar kan je mij even een zetje in de goede richting zetten waar je deze opnieuw kunt configureren?

 


Ben je op de TV+ Box ingelogd met een Google Account, @Freaktab?


Ben je op de TV+ Box ingelogd met een Google Account, @Freaktab?

Jazekers


Ik heb exact hetzelfde probleem. Sinds gisteren KPN TV+ maar Google Assistent is niet aan te zetten. 


Heb ik ook last van op 1 box, van stroom eraf halen en account opnieuw aanmelden lukt niet.

Google account is wel actief op de box.

Ga denk ik een fabriek herstart doen.


Ik heb hetzelfde probleem

 


Blijft gewoon hangen


Bij mij is het opgelost door de TV box een harde reset te geven ( met pinnetje achterin klein gaatje drukken ). Je moet dan helaas alles wel weer opnieuw instellen en opnieuw inloggen op je apps.


Bij mij is het opgelost door de TV box een harde reset te geven ( met pinnetje achterin klein gaatje drukken ). Je moet dan helaas alles wel weer opnieuw instellen en opnieuw inloggen op je apps.

Goed om te horen, @WeSSie72! Ik kan alleen niet verklaren waarom het ineens niet meer werkte.

Dan raad ik een fabrieksreset ook aan voor de rest van jullie die hier tegenaan loopt. Het is inderdaad even wat werk om daarna weer de boel in te stellen. Maar het is ook vaak de oplossing voor gekke dingen.


@Erik_  sorry, maar dit kan toch niet de oplossing van KPN zijn?

Sinds installatie van TV+ heb ik problemen met geluid zie:

En nu dit.

In beide gevallen lost KPN het probleem niet zelf op, maar moeten gebruikers zelf een workaround zoeken en die met veel werk ook nog zelf implementeren.

Ik betaald abonnementsgeld voor een werkende service, niet om part-time KPN techneut te spelen.


Ik heb hier wat meer informatie over binnengekregen. 

Het lijkt erop dat dit probleem alleen gebeurt als je Nederlands als taal hebt geselecteerd én ingelogd bent met je Google account. Heb je Engels al taal, of ben je niet ingelogd, dan werkt het wel. 

Wat we nu zien dat werkt als oplossing is om de taal op Engels te zetten. En hem daarna weer terug te zetten op Nederlands. 

 

Er wordt hier verder naar gekeken wat hier de onderliggende oorzaak is en hoe het verholpen kan worden.


Ik heb hier wat meer informatie over binnengekregen. 

Het lijkt erop dat dit probleem alleen gebeurt als je Nederlands als taal hebt geselecteerd én ingelogd bent met je Google account. Heb je Engels al taal, of ben je niet ingelogd, dan werkt het wel. 

Wat we nu zien dat werkt als oplossing is om de taal op Engels te zetten. En hem daarna weer terug te zetten op Nederlands. 

 

Er wordt hier verder naar gekeken wat hier de onderliggende oorzaak is en hoe het verholpen kan worden.

Deze oplossing werkt niet, althans niet bij mij, 2 boxjes.


Ik heb hier wat meer informatie over binnengekregen. 

Het lijkt erop dat dit probleem alleen gebeurt als je Nederlands als taal hebt geselecteerd én ingelogd bent met je Google account. Heb je Engels al taal, of ben je niet ingelogd, dan werkt het wel. 

Wat we nu zien dat werkt als oplossing is om de taal op Engels te zetten. En hem daarna weer terug te zetten op Nederlands. 

 

Er wordt hier verder naar gekeken wat hier de onderliggende oorzaak is en hoe het verholpen kan worden.

Deze oplossing werkt niet, althans niet bij mij, 2 boxjes.

 

Latere aanvulling, met dank aan Ruud's verdere experimentatie in een ander topic: de workaround werkt mits je de Google Assistent activeert terwijl je de taal nog op Engels hebt staan.

De aangepaste workaround:

  1. Ga naar Menu > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Taal 
  2. Zet dit op Engels (de TV+ app zal herstarten)
  3. Ga naar Menu > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Google Assistent
  4. Zet het schuifje aan
  5. Herhaal stap 1 en zet de taal weer op Nederlands (de TV+ app zal herstarten)

We hopen dat deze workaround met de taalinstelling voor de meeste mensen werkt.

 

We hebben inmiddels ook nog wat meer informatie hierover. Het probleem vindt zijn oorsprong in een update vanuit Google. Wij hebben dit gemeld bij de leverancier van de TV+ Box. Zij hebben dit vervolgens weer gemeld bij Google. Google moet dit oplossen. Daar is het wachten op.


Dit werkt.

Bedankt Ruud!


Dit werkt.

Bedankt Ruud!

Fijn dat het bij je werkt Gerwin, heb ook de assistent op 2 tv's, alleen werkt het op een Philips tv zoals het hoort met een spraakcommando, op een Samsung helaas niet, kom niet verder dan "zeg eens..." op het beeldscherm.

Pak ik de afstandsbediening uit de slaapkamer en vul code 1 in van de Samsung dan doet hij het wel, maar dan doet die andere afstandsbediening het in de slaapkamer weer niet met code 4.

Zou het dan aan de afstandsbediening kunnen liggen?


Dit werkt.

Bedankt Ruud!

Fijn dat het bij je werkt Gerwin, heb ook de assistent op 2 tv's, alleen werkt het op een Philips tv zoals het hoort met een spraakcommando, op een Samsung helaas niet, kom niet verder dan "zeg eens..." op het beeldscherm.

Pak ik de afstandsbediening uit de slaapkamer en vul code 1 in van de Samsung dan doet hij het wel, maar dan doet die andere afstandsbediening het in de slaapkamer weer niet met code 4.

Zou het dan aan de afstandsbediening kunnen liggen?

Hier kijkt niemand meer geloof ik. @Erik_ 


Het afstemmen op de tv (wat je doet met de codes 1 en 4) staat los van de Google Assistent, @RuudDelft. Dat is namelijk iets dat in de TV+ Box zit. Dus daarbij draait het om de koppeling tussen afstandsbediening en TV+ Box. En als je de Box verder volledig kunt bedienen, dan zit dat wel goed. 

 

Als je met die niet goed werkende afstandsbediening probeert de Google Assistent te gebruiken en je spreekt wat in. Zie je dan wel de balkjes/stipjes op het scherm heen en weer gaan (in de grijze balk, waar dan eerst de ‘zeg eens’ staat)? Als je dat ook niet ziet, dan kan het zijn dat de microfoon in de afstandsbediening niet goed is. En dan gaan we hem vervangen.

Maar als je wel de balkjes ziet bewegen, dan komt er wel geluid binnen maar doet de assistent niets, en dan moeten we er even verder over nadenken wat er dan misgaat.


Het afstemmen op de tv (wat je doet met de codes 1 en 4) staat los van de Google Assistent, @RuudDelft. Dat is namelijk iets dat in de TV+ Box zit. Dus daarbij draait het om de koppeling tussen afstandsbediening en TV+ Box. En als je de Box verder volledig kunt bedienen, dan zit dat wel goed. 

 

Als je met die niet goed werkende afstandsbediening probeert de Google Assistent te gebruiken en je spreekt wat in. Zie je dan wel de balkjes/stipjes op het scherm heen en weer gaan (in de grijze balk, waar dan eerst de ‘zeg eens’ staat)? Als je dat ook niet ziet, dan kan het zijn dat de microfoon in de afstandsbediening niet goed is. En dan gaan we hem vervangen.

Maar als je wel de balkjes ziet bewegen, dan komt er wel geluid binnen maar doet de assistent niets, en dan moeten we er even verder over nadenken wat er dan misgaat.

Hoi @Erik_ , ik heb de afstandsbediening van de Philips uit de slaapkamer toch nog eens gekoppeld aan de Samsung in de huiskamer, en die doet het nu gewoon.

De afstandsbediening uit de huiskamer gekoppeld aan de Philips in de slaapkamer en je raad het al… die doet het daar dus niet.

Ligt dus echt aan de afstandsbediening, dus als je een nieuwe kan laten opsturen dan zou ik je heel dankbaar zijn. 😄


Bij dezen verzonden, @RuudDelft, je krijgt hem in de brievenbus met een dag of twee :)


Bij dezen verzonden, @RuudDelft, je krijgt hem in de brievenbus met een dag of twee :)

Fijne service @Erik_ , dank je wel! 👍🏻😄


Bij dezen verzonden, @RuudDelft, je krijgt hem in de brievenbus met een dag of twee :)

Fijne service @Erik_ , dank je wel! 👍🏻😄

Laatste update @Erik_ , heb hem ontvangen en gekoppeld, meteen Google Assistent, dus misschien handig voor jou en collega’s om te weten dat het dus ook aan de afstandsbediening kan liggen.


De optie van Erik om de TV box op Engels te zetten werkt bij mij super goed. Bedankt.